مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تشریح وضعیت اعتبارات مرمت و کاوش‌های باستان‌شناسی این استان، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و از لحاظ غنای آثار تاریخی در کشور شاخص است و پنج اثر جهانی دارد، اما استان ناشناخته‌ای است و بودجه آن در حوزه ثبت آثار خیلی کم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماسال مقصد یکی از تورهای این روزهاست که به صورت دو و نیم روزه تعریف شده است. در این تور که خدماتی از قبیل اتوبوس VIP، مینی‌بوس، اقامتگاه بوم گردی، چهاروعده غذایی، پیاده روی و طبیعت گردی در مراتع و جنگل‌های ییلاقی اولسبلنگاه، شالمای ماسال، چسلی، گشت ییلاق اسبه ریسه گنجانده شده، هر گردشگر باید سه میلیون و ۱۵۰‌هزار تومان بپردازد.
بناب- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان آذربایجان شرقی در صف اول امنیت غذایی کشور قرار گرفته است.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۶۰۰ نفر در راستای برگزاری طرح فتح ۳ در استان خبر داد و گفت: برابر قانون با این تعداد متخلف دستگیر شده برخورد می شود.
سمنان- معاون پرورشی آموزش و پرورش استان سمنان از برگزاری مراسم معنوی احلی من العسل ویژه نوجوانان استان برای یازدهمین سال پیاپی خبر داد و گفت: هیئات دانش آموزی در این مراسم حضور دارند.
سمنان- با افزایش دمای هوا، تنش آبی در بیشتر نقاط استان سمنان افزایش یافته تاجایی که مدیران آبفا اعلام کرده اند سه شهر سمنان، شاهرود و ایوانکی در تنش شدید آبی قرار دارند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: بر اساس آمار دفتر آبزیان آب شیرین، شیلات استان تهران با تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار نخ زالو سال ۱۴۰۱ توانست رتبه دوم تولید زالو را به خود اختصاص دهد.
این بوستان را محمدعلی سردار افخمی، استاد دانشگاه تهران که از استادان معماری مدرن در ایران محسوب می‌شود طبق طرحی که طراحان انگلیسی ارائه داده بودند ساخته است. اغلب ایرانی‌ها سردار افخمی که دانش‌آموخته و ساکن فرانسه بود را با اثر ماندگارش یعنی ساختمان تئاتر شهر تهران می‌شناسند و یاد می‌کنند. این پارک با الگوبرداری از معماری باغ ایرانی و به‌صورت پلکانی طراحی شده است؛ به همین علت است که جریان آب و قرینه‌سازی‌ها در تمام این بوستان به خوبی مشهود است.
اراک- معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: استان مرکزی در سازش بین زوج‌ها از استان‌های موفق است.
اصفهان- برپایه آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان، میانگین بارندگی این استان تا سوم خرداد سال جاری به ۱۹۹.۸۴ میلیمتر رسیده و بارش‌های یکسال کامل زراعی را دریافت کرده است.
سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از درخشش دانش آموزان استعدادهای درخشان استان در المپیاد ورزشی خبر داد و گفت: تیم‌های استان سه مقام برتر را کسب کردند.
سمنان- مدیرکل امور زندان‌های سمنان با بیان اینکه ۵۶ زندانی جرایم غیرعمد در استان وجود دارد، گفت: این افراد ۲۴ میلیارد تومان بدهی دارند و کمک خیران می‌تواند آن‌ها را از زندان آزاد کند.
سمنان- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی، ۱۹ هنرستان در مناطق روستایی و عشایری استان وجود دارد.
عشق به فوتبال کوچک و بزرگ و شهری و روستایی نمی‌شناسد. فوتبالی‌ها به هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند و با جدیت رقابت می‌کنند. جوانان دهستان کوماسی در بخش مرکزی شهرستان مریوان استان کردستان هر ساله در آستانه بهار با آماده کردن زمین خاکی روستا مسابقات جام کوماسی را برگزار می‌کنند.
رئیس قوه قضاییه در هفدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، روز دوشنبه (۸ اسفند) در صدر هیئت عالی قضایی به استان مرکزی سفر خواهد کرد.
سازمان مقابله با بحران و بلایای طبیعی ترکیه، آفاد، اعلام کرد این زلزله ساعت ۱۹:۰۶ به وقت محلی شامگاه سه شنبه به کانون سامانداغ از توابع شهر هاتای رخ داده است.
زنجان- وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان زنجان جاذبه های گردشگری و قابلیت های فراوانی دارد و شایسته سرمایه گذاری بیشتر است.
سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱ هزار و ۷۶۰ بافنده فرش است، گفت: ۲۷۰ مورد تسهیلات حمایت از تولید فرش در یک سال اخیر پرداخت شده است.
سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان با قطعی گاز مواجه نشده است، گفت: با همراهی مردم و تمهیدات اندیشیده شده، مصرف گاز در استان ۵۰ درصد کاهش یافت.
شهردار میکولایف نسبت به شدت گرفتن حملات روسیه به این شهر هشدار داد.
اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این استان ۱۵۰۰ کلاس درس کمبود دارد.
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه با توجه به کویری بودن استان باید از کشت محصولات آب بر جلوگیری شود، گفت: این استان می‌تواند پایلوت اصلاح الگوی کشت کشور معرفی شود.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس: تشییع شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و از پنجشنبه (پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در شیراز عزای عمومی اعلام می‌شود.
اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با اشاره به تولید ۲۶۶ هزار تن گندم طی سال گذشته در این استان گفت: ظرفیت تولید گندم می تواند تا حدود ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.
اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی پس از البرز و آذربایجان غربی سومین صادرکننده به کشور ساحل عاج است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ