علی اکبر محرابیان گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند به تامین برق کشور کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تصویر سازی با استفاده از داده های شبکه WiFi شدند.
فاز اول پروژه ۳۰۰ مگاواتی تامین برق خورشیدی وزارت دفاع در راستای استفاده از انرژی برق پاک و صیانت از محیط زیست به بهره برداری رسید.
با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر کاهش هدر رفت انرژی، دریافت پاداش صرفه جویی برای مشترکان خانگی برق در شهر تهران نیز تسهیل می‌شود.
رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: برنامه‌های وزارت نیرو در راستای توسعه برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.
وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت به‌ کار نگرفته و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مطابق با استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور، نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده است تا جایی که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش این کمیسیون درباره آلودگی‌ هوا گفت: وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
در ساعت‌های شب که معمولاً هوا خنک است، با بازکردن پنجره از هوای خنک بیرون به‌جای استفاده از وسایل سرمایشی استفاده کنید که در کاهش هزینه برق بسیار مؤثر است.
وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی برخرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت استفاده از لوازم پرمصرف، برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ را از مجموعه وزارت نیرو آغاز کرد.
چالش «کمبود برق» در تابستان قرار است با تولید چالش‌های جدید، از سر راه برداشته شود. با تصویب دولت، ساعت شروع کار از نیمه خرداد به مدت یک فصل، به ۶صبح تغییر می‌کند. این عقب‌رفت «ساعت کار» دست‌کم سه چالش (اختلال) در پایتخت و دیگر شهر‌ها ایجاد خواهد کرد که مهم‌ترین آن، نحوه ارتباط بخش خصوصی با دولت با توجه به تشدید اختلاف ساعت‌کار بین شرکت‌ها و دستگاه‌ها است. دولت می‌توانست تهدید کمبود برق را به فرصت تبدیل کند و با کاهش ساعت‌کار هفته، از تجربه موفق جهان به نفع افزایش بهره‌وری نیروی کار استفاده کند.
برای پرداخت قبض برق با شماره کنتور می‌توان با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی برق من، تلفن گویا ۱۵۲۱، دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان‌های فروشگاهی و مراجعه به سایت رسمی شرکت برق اقدام کرد.
محرابیان گفت: برای برخی از لوازم انرژی بر استاندارد اجباری وضع می کنیم که تولید کنندگان با استفاده از این ظرفیت کالاهایی کم مصرف را تولید کنند.
سخنگوی صنعت برق گفت: در دو ماه سرد سال نیروگاه ها ۶۰ درصد گاز و ۴۰ درصد سوخت مایع مصرف کردند.
رئیس سازمان محیط زیست گفت:منابع پاکی همچون انرژی خورشیدی و باد در کشور ما وجود دارد اما متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده بود اما به کمک موتورهای برقی این کار انجام می‌شود.
محققان برای نخستین بار با استفاده از اشعه لیزر رعد و برق را هدایت کردند. آنها امیدوارند با کمک این روش از صاعقه های مرگبار اجتناب کنند و یا حتی در آینده آنها را به وجود بیاورند.
شرکت تربیولنت مدعی است با استفاده از این فناوری، ساکنان مناطق دور افتاده هم می‌توانند انرژی پاک را از رودخانه‌ها و کانال‌های آب برداشت کنند.
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا با ارتقای فناوری موجود در یکی از قطعات مورد استفاده در ترانس‌های برق، محصولی برتر از نمونه مشابه خارجی تولید کند.
در پی قطعی‌های گسترده برق در اوکراین، رئیس‌جمهوری این کشور از مردم خواست از استفاده از وسایلِ با مصرف برق زیاد خودداری کنند.
رئیس یک اندیشکده حوزه انرژی در ایتالیا اعلام کرد که خانوارهای اروپایی باید به سمت استفاده از هیزم، گلوله‌های سوختی زیستی، و دستکاه‌های پمپ حراراتی بروند.
وزیر نیرو گفت: میریت مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید مورد تاکید وزارت نیرو است به همین دلیل دنبال استفاده از ابزار روزآمد و جدیدترین فناوری ها هستیم.
شاخص تولید،‌ فروش و قیمت صنایع بورسی با استفاده از داده‌های ماهیانه ۳۰۲ شرکت صنعتی بورسی محاسبه می‌شود. بر اساس گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در مرداد که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد ماه نسبت به تیر کاهش ۱۱.۵ درصدی همراه بوده است.
سوماروگا این پیشنهاد را در چارچوب تلاش‌هایش برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی و سوخت در زمستان سال جاری و جلوگیری از کمبود سوخت و قطعی برق در این کشور مطرح کرده است.
تولید برق با استفاده از انرژی باد در دنیای انرژی‌های تجدید پذیر اهمیت زیادی دارد، اما عمر پره ‌های توربین‌های بادی محدود است و برای حل این مشکل پره ‌های قابل بازیافت ساخته شده‌اند.
قیمت بیت کوین در محدوده ۴۲ هزار و ۴۱۳ دلاری رسیده و نسبت به روز گذشته ۰.۸۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است و با مثبت شدن بیت کوین و اتریوم، کلیت بازار ارز‌های دیجیتال وضعیت خوبی پیدا کرده است و سبزپوش شده اند. اما روز گذشته شاهد افت قیمت در بازار رمزارز‌ها بودیم، دلیل این کاهش قیمت چه بود و آیا بیت کوین ۱۰ هزار دلار خواهد شد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ