سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش این کمیسیون درباره آلودگی‌ هوا گفت: وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون مصرف روزانه سی‌ان‌جی ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب است و این ظرفیت وجود دارد که ۳۵ تا ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور توزیع شود.
نتایج تحقیقات درباره محاسن و مضرات قهوه چه می‌گویند؟ محققان در تحقیقاتی جدید مضرات و محاسن مصرف را مورد بررسی قرار داده در نتیجه این تحقیقات مصرف قهوه در حد متوسط در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، نارسایی قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی مرگ را کاهش دهد.
مصرف آبغوره در درازمدت و در کنار آن اصلاح سبک زندگی از جمله داشتن خواب منظم، ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیر کوچکی بر روی کنترل فشارخون و چربی خون داشته باشد که با نظر پزشک هم می‌توان مصرف دارو را به تدریج حذف کرد.
محققان در تحقیقی جدیدی فهمیده‌اند افرادی که بیش از ۴.۵ سال داروی ضدریفلاکس مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: میزان اوج مصرف برق در ۲۰ روز از ۲۴ روز مرداد ماه بیش از رکورد مصرف برق سال گذشته است.
سالاری گفت:نزدیک ۲۱ تن کاتالیست به یک پالایشگاه فراسرزمینی برای تولید بنزین ارسال شده است، همچنین نخستین کمپرسور ایرانی ساخت داخل برای استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی به‌زودی رونمایی می‌شود.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:۱۰ نمره منفی برای سواری‌ها و ۲۰ نمره منفی برای خودروهای عمومی که رانندگان آنان موادروانگردان مصرف کرده اند، در نظر گرفته شده است.
وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت به‌ کار نگرفته و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مطابق با استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور، نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده است تا جایی که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است.
اصفهان- سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: کاهش ظرفیت تولید و از مدار خارج شدن واحدهای نیروگاه شهید منتظری سبب جلوگیری از مصرف چهار میلیون لیتر مازوت (نفت کوره) در روز در این نیروگاه شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: کارخانه‌‌‌های تولید سیمان‌‌‌های فیروزکوه طی سه سال اخیر به دلیل کمبود گاز صرفا در فصل سرد سال سوخت مازوت مصرف می‌‌‌کنند. به گفته وی اما با توجه به نوع سیستم فیلتراسیون این واحدها و شرایط قرارگیری و توپوگرافی منطقه مشکلی ایجاد نمی‌‌‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با وجود اینکه مشکلاتی که امسال در خصوص موضوع سوخت گاز وجود داشت، اما خوشبختانه هیچ یک از صنایع بزرگ مقیاس و نیروگاه‌های تهران مازوت مصرف نکردند.
اصفهان- استاندار اصفهان گفت: تلاش‌ها و مکاتبات بسیاری در سطح ملی برای توقف مازوت سوزی نیروگاه منتظری انجام شد و مدیریت استان در خصوص مصرف مازوت بسیار مقاومت کرد.
توجیه اصلی برای آلودگی هوای تهران آن است که چون مصرف گاز توسط خانوارها شدید است و گاز برای تامین سوخت نیروگاه موجود نیست، به ناچار مازوت با سولفور بالا سوزانده می‌شود. البته دیدگاه دیگری مطرح است که چون به‌دلیل تحریم، انبارهای انباشت مازوت پر شده است، کشور گزینه‌ای جز سوزاندن ندارد. حال فرض کنید حالت اول درست باشد و مشکل اصلی کمبود گاز است.
با وجود اینکه برخی کارشناسان بر این باور هستند که آلودگی در کلانشهرها به ویژه شهر تهران به واسطه مصرف مازوت رقم می خورد، اما مسئولان مرتبط با این حوزه تا حدودی چنین ادعایی را رد می کنند.
یافته‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در نسخه‌ای که برای تصویب یکسری سیاست ضدآلودگی ارائه کرده است از «بی قانونی برای ممنوعیت مصرف سوخت غیراستاندارد در صنایع و نیروگاه‌ها» خبر می‌دهد. در این نسخه آمده است: «با توجه به اینکه میزان آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها غالبا به کیفیت سوخت مصرفی آن‌ها مربوط می‌شود، باید چشم انداز مناسبی برای این مهم در برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود وزارت نفت مکلف شود برای تامین سوخت مصرفی کشور به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تا سال ۱۴۰۵ تا شعاع ۲۰۰ کیلومتری کلان‌شهر‌ها هیچ نیروگاه یا صنایعی از سوخت مازوت یا سایر سوخت‌های غیراستاندارد استفاده نکند و تولید انواع سوخت‌های مصرفی کشور براساس استاندارد ملی مصوب، انجام شود.»
اصفهان- مصرف مازوت در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان آغاز شده و این امرمنجر به کاهش کیفیت هوای این کلانشهر شده است.
اراک- سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی مصرف مازوت در نیروگاه شازند اخطاریه لازم زیست محیطی مبنی بر عدم استفاده مازوت به نیروگاه داده شده و اعلام شکایت به دادستانی شده است.
با وجود صراحت و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ممنوعیت مصرف سوخت مازوت، استفاده از این سوخت در اکثر نیروگاه‌ها با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و همزمان با اوج آلودگی هوا به دلیل سکون و وارونگی هوا از سرگرفته می‌شود و نیروگاه‌ها بر شدت وضعیت بحرانی آلودگی هوا می‌افزایند.
مازوت سوزی نتیجه مصرف بی رویه گاز است،قطع انشعاب۹۳۰۰ خانوار تهرانی و تامین کسری گاز ایران با قرارداد سوآپ روسیه از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مازوت سوزی نتیجه مصرف بی رویه گاز است
رئیس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط کنونی بهترین حالت این است که تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی اجرا و سقف مشخصی برای مصرف گاز خانگی در نظر گرفته شود.
کردی گفت: امیدواریم نیازی به مازوت سوزی پیدا نکنیم و یا در حداقل خود اتفاق بیافتد به گونه‌ای که هم برق مصرفی کشور تأمین شود و هم مازوت سوزی در آخرین اولویت مصرف سوخت قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت توسعه گاز ایران افتتاح پروژه خط لوله انتقال گاز ۸ اینچ سیمان لارستان را موجب خلق منافع عظیم اقتصادی خواند و از صرفه‌جویی ماهانه یک میلیون دلاری در این مجتمع بزرگ صنعتی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ