رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: برنامه‌های وزارت نیرو در راستای توسعه برق و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تفاهم نامه همکاری در زمینه قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق و اجرای طرح‌های کلان در حوزه انرژی تجدید پذیر بین سازمان پژوهش های علمی ایران و ساتبا منعقد شد.
صنعت برق یکی از مهمترین صنایع زیربنایی و راهبردی برای توسعه و پیشرفت کشور است که گردش چرخ‌های اقتصادی، توسعه صنعتی و تأمین رفاه اجتماعی به پایداری و دوام آن وابسته است.
رشد ۱۳ برابری ظرفیت تولید برق کشور پس از انقلاب، امضای ۹ قرارداد در صنعت پتروشیمی و عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شد از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت: ورود صندوق به فعالیت های حوزه انرژی به ویژه در صنعت برق می تواند به بهبود روند فعالیت های نیروگاه ها و کاهش خاموشی ها کمک کند.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: امسال وزارت نیرو یک برنامه ۱۴۰ اقدامی را به منظور عبور بدون خاموشی از تابستان در نظر گرفته که محور اصلی آن را می‌توان توسعه ظرفیت نیروگاه‌های کشور دانست.
وزیر نیرو  گفت: با شروع فعالیت دولت سیزدهم تلاش شد از نگرانی مردم درباره تأمین آب و برق کاسته شود.
آمار شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت آب و برق در اسفند سال سال گذشته ۷۰۰ شرکت بود که در اسفندماه امسال از ۱۰۰۰ شرکت فراتر رفت.
به جرأت می‌توان گفت که ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده در قوانین بودجه سنواتی و نیز برنامه‌های توسعه پنج‌ساله هم برای عبور کم‌هزینه صنعت برق از این بحران ناترازی چند ساله کافی است.
وزیر نیرو گفت:برنامه‌ریزی برای تبدیل صندوق پژوهش‌وفناوری صنعت برق وانرژی به صندوق پژوهش وفناوری نیرو درجهت توسعه منابع وتسهیلات به همه بخش‌های صنعت آب وبرق در دستور کار وزارت نیرو قراردارد.
به دلیل مطالبات مکرر کارکنان دولتی مبنی بر ایجاد عدالت و رفع تبعیض ناشی از تنوع قراردادی در دستگاه‌ها و وجود انواع و اقسام قراردادها همچون مدت معین، مدت موقت، پیمانی و رسمی، نمایندگان در صحن علنی امروز با رسیدگی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند.
رئیس جمهور «قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» را برای اجرا به وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را ابلاغ کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ماده ۸ طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
طرح توسعه مانع زدایی از صنعت برق که این روزها به مرحله تصویب نزدیک تر شده، موجب می شود تعرفه برق تاسیسات گردشگری از جمله بوم گردی ها به دلیل صنعتی شدن ۱۰ برابر افزایش پیدا کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق را اصلاح کردند.
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت خودرو برقی را به دلیل سطح تکنولوژی و فناوری، بالاتر از خودرو بنزینی دانست و گفت: در تمام دنیا برای حفاظت از محیط زیست، به خودرو برقی یارانه اختصاص می‌یابد و سبب به صرفه بودن مصرف آن برای مشتری نسبت به خودرو بنزینی می‌شود.
طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به درخواست عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون انرژی برگشت.
معاون گردشگری کشور درباره طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به محض اطلاع از این طرح، مکاتبات و رایزنی‌های خود را آغاز کرده است.
بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، اگر مصرف برق یک صنعت، بیش از حد مجاز باشد جریمه های آن صرف حمایت از آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها برای توسعه برق می شود.
سخنگوی شورای نگهبان از ایرادات این شورا به طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق خبر داد.
علی اکبر محرابیان- وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش های تعدادی از خبرنگاران که پیرامون موضوعاتی همانند آخرین وضعیت طرح احیای دریاچه ارومیه، وضعیت تعرفه های برق و توسعه این صنعت و نیز بهره برداری از آب های ژرف مطرح شد، پاسخ گفت.
علی اکبر محرابیان- وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش های تعدادی از خبرنگاران که پیرامون موضوعاتی همانند آخرین وضعیت طرح احیای دریاچه ارومیه، وضعیت تعرفه های برق و توسعه این صنعت و نیز بهره برداری از آب های ژرف مطرح شد، پاسخ گفت.
سطح کیفی محصولات در صنعت برق و الکترونیک با بهره‌گیری از خلاقیت و فناوری‌های پیشرفته و به‌روز ارتقا یافت.
بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در پرداخت یارانه مرحله تیر ماه ۱۴۰۱، قسط وام کرونا را از حساب دریافت کنندگان این تسهیلات کسر کرده است. این تسهیلات در این سال و در دو نوبت پرداخت شد. مرحله نخست تیرماه ۹۹ انجام و براساس آن قرار شد که به صورت ۳۰ ماهه از حساب سرپرستان خانوار کسر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ