امیر ۳۲ ساله که تا به حال دست به سرقت نزده و در نخستین اقدام مجرمانه خود دست به اسلحه شده است، می‌گوید به‌خاطر رهن یک خانه دست به این سرقت‌ها زدم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو مرد با معرفی خود به عنوان سرهنگ و سرگرد پلیس مبارزه با مواد مخدر، در یکی از بوستان‌های غرب تهران گروگانگیری کردند.
نرخ سرقت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۰؛ ۵۰درصد بیشتر از سال ۱۳۹۰ است. چنانکه آمار سرقت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۷۵ سرقت به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر «حدود ۱/۱ درصد» رسیده است. «اعتماد» با استناد بر اطلاعات مرکز آمار ایران تعداد سارقان دستگیر شده، سرقت‌های ثبت شده و نرخ سرقت‌های ثبت شده به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را در دهه ۱۳۹۰ بررسی می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت مرد شیطان صفتی که در محله‌های خلوت اقدام به سرقت مقرون به آزار زنان می کرد، خبر داد.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فرمانده انتظامی مازندران درباره شکستن گردن هنجارشکنان گفت: ادبیات خوبی نبوده است. این طور نیست که او گفته باشد اگر کسی بی حجاب باشد گردنش را می‌شکنیم بلکه سخنان ایشان در رابطه باافراد شرور و کسانی که امنیت برهم می‌زنند و سرقت‌های مسلحانه بوده است. فیلم پخش شده هم تقطیع شده است.
سرقت‌های ۲ دقیقه‌ای دزدان شب رو!
کارآگاهان در گام نخست تحقیقات، اظهارات زن و مرد جوان را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد ۲ مرد در نقش پلیس وارد ساختمان شده و زمانی که زن جوان در خانه را روی ۲ مرد جوان باز می‌کند با تهدید اسلحه آن‌ها روبه‌رو می‌شود و در ادامه مردان مسلح با تهدید اسلحه اقدام به سرقت طلا، گوشی موبایل، پول و وسایل با ارزش کم حجم داخل خانه و خودرو می‌کنند.
به دنبال اعترافات جلال و جواد (متهمان دستگیر شده) بی درنگ عملیات دستگیری سرکرده باند در دستورکار نیرو‌های انتظامی قرار گرفت و گروهی از افسران دایره تجسس با هماهنگی‌های قضایی، به طرف استوک فروشی لوازم خودرو (قطعات کارکرده و دست دوم) به راه افتادند، اما مالخر مذکور در فروشگاه حضور نداشت، ولی بیش از ۵۰ عدد آینه بغل سرقتی که توسط سارقان شناسایی شده بود، در حضور یکی از بستگان «لپ لپ» جمع آوری و به کلانتری منتقل شد.
فردیس- رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور گفت: یکی از عوامل افزایش سرقت‌های خرد در جامعه وجود معتادان متجاهر است.
سرقت‌های سریالی با پابند الکترونیکی
ماموران پلیس آگاهی تهران برای یافتن ردی از دزدان مسلح تمام دوربین‌های مداربسته در اطراف محل سرقت‌ها را بررسی کردند. تا اینکه با به‌دست آمدن چهره متهمان در آخرین سرقت مشخص شد که یکی از آن‌ها سابقه‌دار است و بار‌ها به جرم سرقت به زندان رفته. با این سرنخ وی دستگیر شد و اقرار کرد که سرقت‌های مسلحانه را با همدستی ۲ نفر از دوستانش انجام می‌دهد که هر دو همدست وی نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند.
سرقت‌های ۲ مرد خشن از ۶۰ زن و مرد
سرقت‌های سریالی برای هزینه عروسی مجلل
حدود سه ماه قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس از سرقت کیف حاوی طلایش خبر داد و گفت: من طلافروش کیفی هستم، صبح امروز برای خرید طلا به تهران آمدم، بعد از انجام کارم در حال برگشت بودم که در نزدیکی بازار، دو موتورسوار راهم را سد کردند. مردان نقابدار با تهدید چاقو، کیف من را که حاوی یک کیلو و ۲۰۰ گرم طلا بود، به سرقت بردند.
مشهورترین سارق تهران گفت: من سال‌هاست که سرقت می‌کنم. دیگر در این کار حرفه‌ای شده‌ام. نمی‌توانم دست از سرقت بکشم، چون احساس می‌کنم این کار در خونم است و به آن اعتیاد پیدا کرده‌ام. برای همین نیازی به آموزش ندارم. البته اوایل هر بار که به زندان می‌رفتم شیوه‌ای جدید یاد می‌گرفتم. ولی الان گاو پیشانی سفید هستم. خودم آموزش می‌دهم. به زندان که می‌روم به خیلی‌ها روش‌های مختلف دزدی را می‌آموزم. من قدیمی این کار هستم و به استاد تبدیل شده‌ام. در دنیای سارقان به من احترام زیادی می‌گذارند.
زن متهم گفت: برادرم برای پرداخت مهریه همسر سابقش از خانه‌های مردم سرقت می‌کرد، اما یک شب هنگام سرقت بازداشت شد و به زندان افتاد. شاکی پشت شاکی بود که برادرم را شناسایی کرد و رد مال سنگینی به گردن او افتاد. از طرفی هم مهریه سیما را باید می‌داد، ولی مگر چقدر از این دزدی‌ها گیرش آمده بود که هم رد مال بدهد و هم مهریه. من و خواهرم رفتیم از شاکی‌ها رضایت بگیریم، اما آن‌ها پول‌هایشان را می‌خواستند. راه دیگری نداشتیم، با خواهرم فکر کردیم به این نتیجه رسیدیم که ما هم سرقت کنیم.
باندهای سرقت‌های مسلحانه ناامنی در پایتخت انگلیس را تشدید کردند؛ در این فیلم دزدی سارقان از شهروندان انگلیسی را مشاهده می‌کنید.
متهم گفت: من به خانه عمویم رفت‌وآمد زیادی داشتم. زمان رفت‌وآمدهایش را هم می‌دانستم. از طرفی او خیلی به من اعتماد داشت. تمام کارهایش را من انجام می‌دادم و فکر نمی‌کردم که کسی به من شک کند. با اینکه کلید داشتم باید صحنه‌سازی می‌کردم. قفل در را تخریب کردم و برای دزدی به خانه‌اش رفتم. سه بار این سرقت‌ها را انجام دادم. یک لباس یک دست مشکی هم خریدم تا شناسایی نشوم و لو نروم.
سارق جوان مدعی بود که برای اولین بار قصد سرقت مانیتور را داشته که در چنگ ماموران انتظامی گرفتار شده است، اما تجربه افسران تجسس با توجه به شگرد کلاف کشی (کج کردن در خودروها) نشان می‌داد که او از دزدان حرفه‌ای است و به صورت باندی فعالیت می‌کنند.
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم به همراه همدست خود اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کرده است، گفت: اقدامات متهم به نحوی بوده که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت با استفاده از سلاح قمه و چاقو علیه اموال مردم اقدام کرده و با ایجاد ناامنی در سرقت تلفن‌های همراه شهروندان داشته است.
جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت‌های مسلحانه و خشن در دادستانی تهران و با حضور دادستان و قضات برگزار شد
اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای مقابله با پدیده سرقت‌های مسلحانه، خشن و مقرون به آزار و اذیت در استان به این جرایم به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
ماجرای سرقت‌های مسلحانه خودرو در مشهد از حدود ۷ ماه قبل زمانی آغاز شد که جوان ۲۲ ساله‌ای به نام «یونس» در فضای اینستاگرام با مرد ۴۰ ساله‌ای آشنا شد که خود را «خلافکار» می‌نامید. ارتباط یونس و محمد خیلی زود صمیمانه شد و آن‌ها برای دیدار حضوری در پارک ملت مشهد قرار گذاشتند.
رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت‌های خشن در مجموعه قضائی استان تهران در راستای پیگیری دستور ریاست قوه قضائیه خبر داد.
رئیس قوه قضائیه گفت: لازم است در هر دادسرایی شعبه‌ ویژه رسیدگی سریع و قاطع به سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها ایجاد شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ