فردیس- رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور گفت: یکی از عوامل افزایش سرقت‌های خرد در جامعه وجود معتادان متجاهر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا بر لزوم ارتقاء اشراف اطلاعاتی در انجام ماموریت‌ها و استمرار و جدیت در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با خرده‌فروشان و معتادان متجاهردرسطح استان خوزستان تاکید کرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از بهبود وضعیت در همه استان‌ها و شهرستان‌های تابعه نسبت به پاک سازی نقاط آلوده از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر خبرداد.
شهردار منطقه ۱۲ از جمع‌آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر در این منطقه خبر داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: حداقل ۵۰ درصد از معتادان متجاهر در تهران هیچ سکونتگاه و خانواده‌ای در تهران ندارند و از استان‌های دیگر به این شهر وارد می‌شوند.
تخریب محل اجتماع معتادان متجاهر در محله آقاجان کرمانشاه با محوریت فرمانداری کرمانشاه و با همکاری شهرداری منطقه هشت در حال اجرا است. این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه بوده است.
طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با فروشندگان مواد مخدر پیش از ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محله‌های شوش، مولوی و هرندی برگزار شد و طی حدود دو هفته اخیر ۲۸۴ معتاد متجاهر از سطح این محلات جمع‌آوری و به مراکز بازپروری تحویل داده شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری ۱۵۰ معتاد متجاهر و تحویل آنان به مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد.
جمع آوری معتادان سطح شهر تهران از جمله مهمترین معضلات فرهنگی است که پایتخت را درگیر خود کرده است و جز عزم همگانی و همکاری تمامی نهادهای متولی با یکدیگر محقق نخواهد شد.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: آنقدر میزان سرانه پایین است که اصلا نمی‌توانیم هزینه غربالگری را به صورت جداگانه پرداخت کنیم ما با سرانه ۴۲ هزار تومان در تامین یک وعده غذا برای این افراد مانده ایم و عدد سرانه بسیار پایین است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: معتاد متجاهر، دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ فرستاده می‌شود. دو، سه ماه آنجا می‌ماند و دوباره به خیابان بر می‌گردد. سیکل ما معیوب است. مرکز ماده ۱۶ که ۳۲ کیلومتر از تهران دورتر است، به‌طور ناگهانی معتاد را بدون پول، بدون متادون و بدون هیچ حرفه‌ای رها می‌کند. معتاد با جیب خالی و بدون غذا چه می‌کند؟ دوباره بر می‌گردد به پاتوق.
مدیرعامل سازمان رفاه اجتماعی شهر تهران با تشریح علت رهاسازی معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری توسط غربالگری گفت: پنج مرکز به بهزیستی برای انجام کار غربالگری داده‌ایم.
قرارگاه مبارزه با مواد مخدر در محله شوش و هرندی صبح امروز با حضور سردار محمدیان رئیس پلیس پایتخت آغاز به کار کرد.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: چهره همه شهرهای استان خوزستان باید با تلاش دستگاه‌های مختلف از وجود معتادان متجاهر پاک شود
اهواز- استاندار خوزستان گفت: مقرر شده تا معتادان متجاهر از سطح استان جمع‌آوری و به مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی خوزستان (الحدید) انتقال داده شوند تا خدمات لازم را دریافت کنند.
مشهد ـ مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مجموعاً ۶ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در سراسر خراسان رضوی هستند که ۵ هزار و ۷۰۰ نفرشان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از طرح جمع آوری معتادین متجاهر و پر خطر در پایتخت خبر داد و گفت در اجرای این طرح ۳۸۴ نفر از این معتادان متجاهر جمع اوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد شد.
دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران از عاری شدن دره فرحزاد از معتادان متجاهر خبر داد و گفت: این رود دره تبدیل به یکی از بزرگترین اماکن تفریحی و توریستی خواهد شد.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: فعالیت‌های لازم برای تجهیز کمپ ماده ١۶ معتادان متجاهر در استان باید سرعت یابد چرا که جمع‌آوری ٢ هزار معتاد متجاهر برابر با کاهش ۵٠ درصدی سرقت‌های خرد خواهد بود.
مشهد ـ رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری در حوزه معتادان متجاهر مسئولیت مستقیم ندارد و مسئولیت آن بین بخشی است.
شهردار تهران گفت: ما اعلام کرده ایم که خودمان می‌توانیم معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم.
شهردار تهران با اشاره به آمار پلیس درباره معتادان متجاهر، اظهار کرد: در قرارگاه اجتماعی کاملا اعداد و ارقام موجود است. سه هفته پیش مطرح کردیم که ساماندهى معتادان متجاهر را ما شروع کنیم.
در جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران پذیرش موقت معتادان متجاهر دارای اختلال اعصاب و روان تا زمان سم زدایی و معرفی نیروهای مورد نیاز مرکز منع پذیرش ماده ۱۶ دارای اختلال اعصاب و روان بررسی شد.
بیست و هفتمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهر تهران صبح امروز به ریاست شهردار تهران برگزار شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با جمع آوری معتادان توانسته‌ایم به صورت نسبی نظم اجتماعی و امنیت را برای مردم محله رضویه برقرار کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ