معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فرمانده انتظامی مازندران درباره شکستن گردن هنجارشکنان گفت: ادبیات خوبی نبوده است. این طور نیست که او گفته باشد اگر کسی بی حجاب باشد گردنش را می‌شکنیم بلکه سخنان ایشان در رابطه باافراد شرور و کسانی که امنیت برهم می‌زنند و سرقت‌های مسلحانه بوده است. فیلم پخش شده هم تقطیع شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه در مبارزه با فساد عزم جدی دارد
میزان نوشت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۶ و زمانی که در سمت معاون اول قوه قضاییه مشغول به فعالیت بود، می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود و فوت خانم مهسا امینی بهانه‌ای بود که اگر هم فوت نمی‌کرد، این اغتشاش‌ها توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و آن را اجرایی می‌کرد که با هوشیاری مردم برنامه‌های دشمن شکست خورد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از متهمان پرونده مسمومیت الکلی استان البرز در حال حاضر متواری است و به دنبال دستگیری این متهم هستیم.
معاون اول قوه‌قضاییه گفت: هدف قوه قضاییه اجرای عدالت، احقاق حق و رضایت مندی مردم است.
بیست و هفتمین جلسه کمیته قضایی شورای قضایی توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با حضور معاون اول قوه قضاییه در استان آذربایجان غربی، برگزار شد.
معاون رییس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی، قاضی‌ها و حقوقدانان بطور عمده سنتی است و باید تغییر کند، تصریح کرد: این حرف من به این معنی نیست که آن‌ها از مسائل جدید آگاهی یا مطالعه ندارند؛ اما خروجی آن‌ها به این شکل است که از همان اول کار می‌خواهند مجازات کنند یا قوانینی در مجلس وضع می‌شود که تُند است و با کوچک ترین جرم انگاری، مجازات گرایی و بعد حبس مواجهیم و این حاصل وضعیت حقوقی امروز ماست.
معاون رییس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی، قاضی ها و حقوقدانان بطور عمده سنتی است و باید تغییر کند، تصریح کرد: این حرف من به این معنی نیست که آنها از مسائل جدید آگاهی یا مطالعه ندارند اما خروجی آنها به این شکل است که از همان اول کار می خواهند مجازات کنند یا قوانینی در مجلس وضع می شود که تُند است و با کوچکترین جرم انگاری، مجازات گرایی و بعد حبس کردن مواجه ایم و این حاصل وضعیت حقوقی امروز ماست.
خرم‌آباد- معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هدف قوه قضائیه اجرای عدالت، رضایتمندی مردم و احقاق حق است، گفت: برای از بین بردن ۲۱۰ بستر فسادزای بیرون از قوه برنامه ریزی جدی شده است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: به دنبال ماندن گزارش‌ها در کاغذ و تنظیم کتاب و کتابچه نیستیم.
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این گزاره که اختلاف‌افکنی میان مرکز وکلا و کانون‌های وکلا خیانت به نظام است، گفت: تذکر به کسی که حجاب او درست نیست وظیفه آحاد مردم است.
اجلاس قضایی ۲۰۲۳ در هندوستان با حضور معاون اول قوه قضاییه ایران برگزار می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه در خصوص خبر اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی یک شرکت گفت: نمی‌توان اظهارنظر غیر کارشناسی کرد زیرا باید تشخیص داده شود که مشکل چه بوده و چه جرمی اتفاق افتاده است.
معاون اول قوه قضاییه درباره شایعه اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی گفت: قوه قضاییه وارد بررسی شد و تا این لحظه کارشناسی‌های انجام شده حاکی است که حداقل بیش از ۵۰ درصد مبلغی که عنوان شده نبوده است. چرا جامعه را متشنج می‌کنید؟ یکی از دستورات رهبری این بوده که امنیت روانی ایجاد شود.
معاون اول قوه‌قضاییه گفت: بدنبال توسعه صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های مردم و معتمدان مجلس برای حل و فصل اختلافات هستیم و درخواست داریم لایحه قانون شورای حل اختلاف هرچه سریع‌تر تصویب شود.
معاون اول قوه قضاییه در پیامی درگذشت همشیره حجت‌الاسلام و المسلمین قدیانی دادستان انتظامی قضات را تسلیت گفت.
معاون اول قوه قضاییه گفت: به دنبال این هستیم تا با قوه مقننه همکاری داشته باشیم و این موضوع نه در حد شعار بلکه به شکل واقعی، عملیاتی شود.
معاون اول قوه قضائیه از کانون های وکلا و مدیر مرکز وکلای قوه قضاییه خواست وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را افزایش دهند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: براساس گزارشات دریافتی، در خصوص اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌‎کنند که ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آن‌ها رای قضایی صادر نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه ‏قضاییه در همایش اعضای ارشاد، صلح و سازش دادستانی ویژه روحانیت سراسر کشور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به تشریح فلسفه تشکیل دادسرای ویژه روحانیت، بیان کرد: در تمام نظام‌های قضایی جهان در کنار دادگاه‌های عام دادگاه‌های اختصاصی نیز تشکیل می‌شوند؛ به عنوان مثال دادگاه‌های نظامی که فلسفه تشکیل این دادگاه برای همگان روشن است؛ یا دادگاه ویژه جرایم افراد زیر ۱۸ سال.
معاون اول قوه قضاییه با‬ بیان‬ اینکه‬ گزارش‌های حفاظت و اطلاعات بایستی مستند و غیرقابل خدشه باشد،گفت:رویکرد حفاظت و اطلاعات به جای مچ‏گیری تبدیل به صیانت و پیشگیری و مقابله قاطع با فساد است.
معاون اول قوه قضاییه افزود: وقتی می‌دانیم فردی مکانی را آتش زده و قصد او ضربه زدن به نظام بوده است و در عین حال این فرد سلاح هم حمل می‌کرده، بنابراین در این شرایط دیگر شکی برای برخورد باقی نمی‌ماند.
معاون اول قوه قضاییه از آزاد شدن تمام دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف خبر داد.
معاون اول قوه قضاییه درباره آزمون وکالت گفت: اگر قانون ابهام دارد و نیازمند تفسیر است باید مجلس تفسیر و شورای نگهبان تایید کند؛ کسی حق ندارد بگوید که از قانون تمکین نمی‌کنم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ