مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی گفت: جمهوری اسلامی ایران، آئین پهلوانی و زورخانه‌ای را به طور رسمی سال ۸۹ در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس جهانی یونسکو ثبت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی زورخانه‌ای ایران به عنوان پنجمی مسابقات جهانی هنرهای رزمی و بازی‌های سنتی جهان در شهر چانگ‌جو کره‌جنوبی دست یافت.
ثانیه به ثانیه به شروع بیست و سومین دوره لیگ برتر نزدیک می شویم. به همین بهانه بد نیست نگاهی به نفر اول نیمکت تیم های لیگ برتر بیاندازیم.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان از وجود یک خلاء بزرگ در ورزش کشور طی چهل سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما و شورای عالی ورزش این است که بتوانیم سیاست گذاری خوبی برای ورزش داشته باشیم.
جوانان والیبال ایران که چند روز پیش به قهرمانی جهان رسیدند حالا با یک شوک بزرگ مواجه شده‌اند.
بسکتبالیست دختر تیم پالایش نفت آبادان در اتفاقی تلخ در آستانه 22 سالگی درگذشت.
فرهنگ «پهلوانی» و ورزش «زورخانه‌ای» که در ایران ریشه‌ای کهن دارد، نباید به یک «روز» خاص محدود شود چرا که ورزش به ترویچ و گسترش این فرهنگ نیاز مبرم دارد تا از بی‌اخلاقی‌ها و حاشیه‌ها دور شود.
برترین های ورزش ایران در سال گذشته از سوی شبکه ورزش معرفی خواهند شد.
تیم ملی فوتبال ایران قرار است در فیفادی بعدی تورنمنت چهارجانبه‌ای را برپا کند.
به گفته مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و در راستای سفر وزیر ورزش روسیه به ایران، قرار است زورخانه‌ای در این کشور تاسیس شود.
وزیر ورزش روسیه به منظور دیدار با همتای ایرانی خود وارد کشورمان شد.
در آغاز چهل و پنجمین سال حیات جمهوری اسلامی، در این گزارش تلاش شد که منصفانه نقاط ضعف و قوت ورزش ایران بعد از انقلاب بررسی و کارنامه ورزش کشور با دوران پهلوی مقایسه شود.
در آغاز چهل و پنجمین سال حیات جمهوری اسلامی، در این گزارش تلاش شد که منصفانه نقاط ضعف و قوت ورزش ایران بعداز انقلاب بررسی شود و کارنامه ورزش کشور با دوران پهلوی مقایسه شود.
یزد- وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران باید مثل تمام کشورهای دنیا فناورانه و علمی برنامه ها را پیش ببرد و در این زمینه به طور حتم از شرکت های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.
حسین وفایی در در نخستین رقابت گرندپری ۲۰۲۳ به مصاف ورزشکار اگلیسی می‌رود.
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: آمادگی برای راه‌اندازی ورزش‌های چوگان و زورخانه‌ای را در نیکاراگوئه داریم.
احمد مسجدجامعی نوشت: آقای رسول خادم، عضو دوره‌های پیشین شورای شهر بود و در سلامت و صداقت او هیچکس تردیدی ندارد. همه می‌دانند که ورزش زورخانه‌ای و آداب پهلوانی، به‌ویژه در پایتخت، در زمان ما مدیون زحمات اوست. آیا باید با ایشان هم چنان برخوردی شود؟
در قسمت سوم پادکست ورزش سه به بررسی دیدار تیم ملی ایران مقابل آمریکا پرداختیم.
در قسمت دوم به بررسی حریفان تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی خواهیم پرداخت.
نیمیر عبدالعزیز، فوق ستاره هلندی دنیای والیبال، در گفتگو با ورزش سه از دوران حضور در ایران به نیکی یاد کرده است.
کاروان ورزشی ایران که در بسیاری از رشته‌ها مثل والیبال، کشتی و برخی رشته‌های رزمی نفرات اصلی خود را به ترکیه نبرده بود، با کسب ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز و عنوان سومی بازی‌ها به کار خود پایان داد.
کاروان ورزشی ایران که در بسیاری از رشته‌ها مثل والیبال، کشتی و برخی رشته‌های رزمی نفرات اصلی خود را به ترکیه نبرده بود، با کسب ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز و عنوان سومی بازی‌ها به کار خود پایان داد.
ورزش ایران با ۱۳۳مدال در بازی‌های اسلامی سوم شد
رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است، دو سال آینده، دو سال سخت و سنگین برای ورزش قهرمانی ایران خواهد بود.
کراس‌اوور ملی گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام «ری‌را» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ