ایالات متحده آمریکا حدود ۲ هزار سرباز در عراق دارد که عمدتا مشغول آموزش یا مشاوره دادن به نیروهای عراقی هستند. ناتو نیز چندصد سرباز در آنجا مستقر کرده که در بخش‌های غیرجنگی فعال هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر عراق در نشست سالانه روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان، دفاع از حقوق زنان را پیش از مسئولیت قانونی، یک مسئولیت انسانی و اخلاقی توصیف کرد.
وزیر دفاع چین تاکید کرد که هیچ کشور ثالثی هدف همکاری‌های نظامی پکن و مسکو نیست.
نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه با وزیر دفاع استونی دیدار و بر اهمیت توسعه مشارکت اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست صمیمی با منتخبین نخبگان و خبرگان علمی گفت: وزارت دفاع رتبه اول به کارگیری نخبگان در کشور را دارد.
وزیر دفاع ترکیه گفت که دیدار اردوغان با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق بر مبارزه با ترویسم تاثیر مثبتی خواهد داشت.
«الکساندر دو کرو» نخست‌وزیر بلژیک، در مصاحبه با هفته‌نامه بلژیکی «لُ ویف» تبادل زندانی با ایران براساس اصل ۱۶۷ قانون اساسی را توجیه کرد.
وزیر دفاع پاکستان گفته است که احتمال دارد فعالیت حزب سیاسی نخست وزیر سابق این کشور، ممنوع شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان به منظور شرکت در نشست چهار جانبه عادی سازی روابط سوریه و ترکیه وارد مسکو شد.
نخست وزیر عراق امروز با وزیر دفاع آمریکا که به بغداد سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.
نشست خبری محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع صبح امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ با حضور خبرنگاران رسانه ها در حال برگزاری است.
وزیر دفاع آمریکا برای حضور در جمع همتایان خود از کشورهای عضو ناتو و بررسی بحران اوکراین راهی آلمان شد.
یک عضو کمیته دفاعی پارلمان عراق از سه پیش شرط آمریکایی های برای نخست وزیر عراق ، در راستای نشستن پای میز مذاکرات درباره موضوع قیمت دلار خبر داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، تولید محصولات دفاعی به لحاظ ارزش ریالی ۸۰ درصد رشد داشته است و علاوه بر تأمین نیازهای دفاعی، تأمین نیازهای کشور و تولید محصولات غیر نظامی نیز حدودا دو برابر شده است.
وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با نشست سه‌جانبه دیروز در مسکو گفت: بر لزوم یافتن راه‌ حلی فراگیر برای حل موضوع سوریه تاکید کردیم.
وزیر دفاع صربستان اعلام کرد ناتو باید در برابر تهدیدات نخست وزیر کوزوو واکنش نشان دهد.
نخست وزیر عراق و وزیر دفاع هلند امروز با یکدیگر دیدار و درباره همکاری های امنیتی میان دو کشور گفتگو کردند.
نخست وزیر عراق امروز دوشنبه با جواد الجولانی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان این کشور و شماری از اعضای آن درباره اوضاع امنیتی عراق گفتگو کرد.
نخست وزیر عراق امروز دوشنبه با جواد الجولانی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان این کشور و شماری از اعضای آن درباره اوضاع امنیتی عراق گفتگو کرد.
به گفته «لیام فاکس» وزیر دفاع پیشین و متحد سوناک در مورد ایران، نخست‌وزیر تازه بریتانیا موضعی «بغایت تندتر» و «سرسختانه تر» از وزارت خارجه دوره جانسون خواهد داشت.
رئیس فراکسیون حزب حاکم محافظه‌ کار انگلیس امروز اعلام کرد که «ریشی سوناک» وزیر دفاع اسبق این کشور تنها نامزد نخست وزیری شده است.
«انتصاب محمد بن سلمان به کرسی نخست وزیری عربستان که این کرسی به صورت سنتی در اختیار پادشاهان سعودی است، انتصاب برادر وی خالد به سلمان به عنوان وزیر دفاع عربستان، و مشروعیت بخشیِ ضمنی دولت بایدن به پادشاهی بن سلمان در جریان سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به شهر جده عربستان و ملاقات او با ولیعهد سعودی، از جمله مهمترین نشانه‌هایی هستند که حکایت از معنای عمیقِ تحرکات سیاسی اخیر در عربستان و واگذاریِ کلیت قدرت دولت در دستان شخص محمد بن سلمان دارند.»
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که که برنیاع با مسؤولان آمریکایی از جمله ویلیام برنز رییس «سیا»، کریستوفر ری رییس «اف‌بی‌آی»، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لوید آستن وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات بلندپایه وزارت امورخارجه ایالات متحده دیدار کرده است.
وزیر دفاع عراق در نشست مشترک با حضور فرماندهان و مقامات ارشد نظامی این کشور از آنها خواست درگیر فتنه نشوند و در حمایت از گروهی علیه گروه های دیگر موضع گیری نکنند.
«یاسوکازو هامادا» که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ وزیر دفاع بود بار دیگر در همین سمت قرار گرفت و «نوبو کیشی» به عنوان مشاور ویژه نخست وزیر در امنیت ملی منصوب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ