طالبان در ادامه مدعی شده که اکنون در بند کمال خان هیچ آبی وجود ندارد و اگر آب‌بند کجکی در آن جاری گردد تا آنجا نمی‌رسد، بنابراین نیاز است تا جانب ایرانی این حقایق را درک نماید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس درباره حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، هزینه سنگین اجاره بهای ورزشگاه، نبرد نابرابر با تیم های صنعتی گفته، به حق و منطقی است و درد مشترک استقلال و پرسپولیس محسوب می شود
مائوریسیو پوچتینو، سرمربی چلسی، می‌گوید با لیورپول رقابتی در جذب بازیکن ندارد اما از خرید دو بازیکن جدید بسیار خوشحال است.
پیشنهاد بایرن مونیخ برای جذب استفان اورتگا، دروازه‌بان منچسترسیتی، با پاسخ منفی این باشگاه و مخالفت پپ گواردیولا مواجه شده است.
باشگاه الهلال عربستان از پیوستن یانیس آنتی توکونمپو بسکتبالیست یونانی به خانواده الهلال استقبال کرد.
کمیته‌ملی‌المپیک در بیانیه‌ای پاسخ رئیس فدراسیون گلف را داد و اعلام کرد: حضور گلف با رنکینگ پایین جهانی در هانگژو منطقی نیست و حضور گردشگر در این بازی‌ها محسوب می‌شود.
لیورپول یکی از مشتریان جدی اورلین شوآمنی است اما رئال مادرید حاضر به فروش این بازیکن نیست.
مجری مراسم قرعه کشی لیگ دسته اول از مهدی تاج درخواست کرد سهمیه بزرگسال تیم ها را افزایش بدهند.
آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در واکنش به یادداشت مدیرمسئول کیهان نوشت: مالکیت بخش قابل توجه سهام برخی از سکو‌هایی که ایشان نامبرده‌اند، با نهاد‌های انقلابی است!
سخنگوی طالبان گفت: تعطیلی مدارس به دلیل اصلاحات ضروری صورت گرفته است.
رئیس اتحادیه صادرکننده‌های فراورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود ناترازی بنزین، صادرات بنزین وجود دارد، گفت: بنزین صادراتی محصول پالایشگاه‌های مادر نیست، ضمن آنکه محصول تولیدی پالایشگاه‌های کوچک مقیاس مورد از لحاظ کیفیت تأیید پالایش و پخش نیست.
حاکمان فعلی افغانستان با این‌که بار‌ها در اظهارات خود تاکید کردند که پایبند به معاهده هیرمند طبق توافق سال ۱۳۵۱ هستند، اما این لفاظی‌ها در ظاهر بود و هیچ‌گاه حاضر به اجرای تعهدات نبودند، گرچه به نظر می‌رسد این مقوله نه فقط مربوط به دوره فعلی حاکمان در افغانستان بوده بلکه در دوره‌های گذشته نیز چنین بوده است.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.
کسی که جرم می‌کند باید با جرمش برخورد کرد ولی شما نمی‌توانید از حقوق دیگر محرومش کنید. این مملکت برای همه است و هرچه بیشتر افراد را به خیمه انقلاب و نظام بیاوریم به نفع کشور و به خصوص به نفع اسلام است. امروز که ما چهره‌های خشن و نامناسبی را از اسلام در دنیا می‌بینیم، ایجاد این تمایز خیلی مهم است. تفاوت بین امام و طالبان این است که امام می‌گوید «جمهوری اسلامی» جای نظام شاهنشاهی باشد. وقتی می‌گویید «جمهوری» یعنی می‌پذیرید که در دنیای امروز زندگی می‌کنید.
وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی های صورت گرفته، گفت: این درگیری،درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.
منطق بازدارندگی این است که هر شرارتی، بلافاصله و متناسب پاسخ داده شود. این ماموریت مهم، باید با افزایش رصد‌های اطلاعاتی و ماهواره‌ای و پهپادی، در مرز سیستان و بلوچستان و از طریق سامانه‌های عملیاتی پدافندی تقویت گردد. احترام متقابل، شرط رعایت حسن همجواری است و اگر همسایه‌ای مرتکب شرارت شود یا عناصر شرور را میزبانی کند، حرمت همسایگی را شکسته و مسئول عواقب آن خواهد بود. ما در صیانت از امنیت مرز‌های خود، سر سوزنی اهمال و اغماض نمی‌کنیم.
منطق بازدارندگی این است که هر شرارتی، بلافاصله و متناسب پاسخ داده شود. این ماموریت مهم، باید با افزایش رصد‌های اطلاعاتی و ماهواره‌ای و پهپادی، در مرز سیستان و بلوچستان و از طریق سامانه‌های عملیاتی پدافندی تقویت گردد. احترام متقابل، شرط رعایت حسن همجواری است و اگر همسایه‌ای مرتکب شرارت شود یا عناصر شرور را میزبانی کند، حرمت همسایگی را شکسته و مسئول عواقب آن خواهد بود. ما در صیانت از امنیت مرز‌های خود، سر سوزنی اهمال و اغماض نمی‌کنیم.
وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در درگیری که در مرز سیستان و بلوچستان صورت گرفت، پاسخ مقتضی به مرزبانان افغانستانی داده شد. درگیری مختصری بود و برطرف شد، مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت، در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و مرز آرام و باز است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
معاون سخنگوی طالبان بدون آنکه نامی از احمد مسعود ببرد، به کنایه دیروز او به ایران پاسخ داد و او را خود فروخته نامید.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: درپی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان را ابلاغ و تأکید کرد که شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند.
عدم پرداخت حق آبه هیرمند این روز‌ها به مسئله‌ای نگران‌کننده تبدیل شده؛ این موضوع، اما با هشدار رئیس جمهور کشورمان به طالبان و واکنش این حکومت ابعاد جدیدی پیدا کرده است. کارشناسان پاسخ طالبان به هشدار اخیر ابراهیم رئیسی را توهین آمیز و تند تلقی کرده و به بررسی آن پرداخته اند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتی به بیانیه طالبان در مورد اظهارات ابراهیم رئیسی پیرامون حقابه ایران از هیرمند پاسخ داده است.
در پی نفی و انکار دزدی‌های بزرگ دیکتاتور فراری ایران از سوی سلطنت طلبان، دفتر سخنگوی دولت با انتشار مستنداتی به ادعاهای آنان پاسخ داد.
جمعی از احزاب اصلاح طلب در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشته‌اند: ما جمعی از احزاب اصلاح طلب با ارسال نامه شماره ۱۳۲۳۸۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ به وزیر محترم کشور اطلاع دادیم که قصد برگزاری یک تجمع آرام را داریم که متاسفانه با وجود گذشت بیش از دو هفته پاسخی به آن داده نشده است.
میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ