معاون سخنگوی طالبان بدون آنکه نامی از احمد مسعود ببرد، به کنایه دیروز او به ایران پاسخ داد و او را خود فروخته نامید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان سازمان ملل با انتشار نامه‌ای عنوان کرده‌اند که استفاده از اصطلاح «طالبان اصلاح‌ شده» برای این گروه اشتباه بود.
وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به بازدید هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود، ادعا کرد که هیات ایرانی بعد از مشاهده و اندازه گیری جریان آب سال جاری آبی را به مراتب کمتر از سال نرمال آبی ارزیابی کرده است.
یک مقام طالبان اعلام کرد که در یک سال گذشته، بیش از ۹۵۲ هزار پناهنده افغان از کشورهای جهان، از جمله از ایران و پاکستان، به کشور بازگشته‌اند.
سخنگوی طالبان می‌گوید مقامات پاکستانی به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را به سمت افغانستانی‌ها گرفتند.
در چند روز اخیر برخی رسانه‌ها از متوقف شدن فعالیت دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر‌های کابل، مزار شریف و هرات توسط طالبان خبر دادند. معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان گفت: انتظار می‌رود طالبان علت محرومیت و عدم فعالیت دو ماه اخیر کمیته امداد در افغانستان را شفاف بیان کند.
طالبان خواستار ازسرگیری فعالیت‌های سفارت‌خانه‌های چندین کشور در افغانستان شد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز انفجار در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان را محکوم کرد.
وزیر دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی با تأکید بر اینکه این کشور «خواهان بروز هیچ مشکلی با ایران نیست»، تصریح کرد: به هیچ‌گونه همکاری با آمریکا نیاز نداریم.
طالبان: لوازم داخل آرایشگاه‌های زنانه حرام است چون وضو را باطل می‌کند/ برای همین آنها را بستیم! طالبان: لوازم داخل آرایشگاه‌های زنانه حرام است چون وضو را باطل می‌کند/ برای همین آنها را بستیم! مولوی عبدالرحمن، رییس امر به معروف و نهی از منکر هرات مسائل شرعی را دلیل بستن آرایشگاه های زنانه معرفی کرد. به گزارش خبرآنلاین عبدالرحمن یک فایل ویدیویی گفت: در آرایشگاه های زنانه از برخی مواد استفاده می شود که مانع جذب آب می شوند و به همین دلیل امکان وضو، غسل و طهارت امکان پذیر نبوده و بنابراین نماز نیز صحیح نیست. عبدالرحمن افزود: استفاده از این لوازم که نماز را باطل می کند حرام است. وی تصریح کرد: در مورد این مسائل با زنان آرایشگر صحبت بود اما فایده ای نداشت و طبق دستور رهبر طالبان مجبور به بستن آرایشگاه ها شدیم.
وزیر خارجه طالبان از سفیر روسیه خواست تا صدور ویزای روسیه برای افغان‌ها تسهیل شود.
مجاهد در توییتی نوشت: «غلامی و آزادی با هم تفاوت بسیار زیاد دارند؛ و غلامی جو بایدن خیل آن بود که به‌حیث پیش‌قراول نیرو‌های مسلح آن‌ها نقش بازی می‌کردند.»
بنا به این تقویم چهارشنبه روز عرفه، پنج‌شنبه عید قربان است. در دوره دولت پیشین نیز عید‌های قربان و فطر سه روز تعطیل عمومی بودند.
این پهپاد در ارتفاع یک کیلومتری از زمین در هوا پرواز می کند و می تواند مسافت ده کیلومتری را طی کند.
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه اجساد اتباع افغانستان در حادثه غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های یونان را به کشور بازمی‌گرداند.
رئیس اتحادیه صادرکننده‌های فراورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود ناترازی بنزین، صادرات بنزین وجود دارد، گفت: بنزین صادراتی محصول پالایشگاه‌های مادر نیست، ضمن آنکه محصول تولیدی پالایشگاه‌های کوچک مقیاس مورد از لحاظ کیفیت تأیید پالایش و پخش نیست.
ملک فاضلی، نماینده مجلس یازدهم، درباره ماجرای حقابه ایران از هیرمند به تابناک گفت: بیش از پنجاه سال است که این چالش بین ایران و افغانستان حل نشده است و اکنون با ادامه این روند، زنگ خطر تامین آب شرب در سیستان به صدا درآمده است.
وزیر کشور در خصوص وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشورمان، گفت: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پایبندی طالبان به تامین حق ابه هیرمند، گفت: مشکلاتی که در منطقه و سیستان و بلوچستان داریم مردم را به شدت متاثر کرده است که باید اقدامات سریع تری در این رابطه اتخاذ شود؛ اما طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری می زند.
سرپرست بانک مرکزی افغانستان گفته است که براساس یک موافقت‌نامه اسکناس‌های جدید با کیفیت عالی به چاپ خواهند رسید.
براساس همان معاهده دوحه، قرار شد نام این فعل و انفعالات «شکست آمریکا در افغانستان» گذاشته شود تا طالبان «قهرمان» جلوه کند و طرفه‌تر اینکه در ایران هم کسانی که از پشت پرده تبانی آمریکا و طالبان اطلاع داشتند از این فعل و انفعالات به «شکست آمریکا در افغانستان» یاد کردند
مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است».
وزارت دارایی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعطیلی گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات کذب است.
وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳ هزار و ۱۸۶ نفر مهاجر افغان مقیم ایران به کشور بازگشتند.
«درست است که ایران می‌توانست خوشحالی خود از خروج آمریکا از منطقه را دیرتر عیان کند و سفارت را تحویل طالبان ندهد، اما مشکل اصلی ناشی از تغییر مولفه‌های بین المللی و منطقه‌ای است که در سایه حضور طالبان در افغانستان دیده می‌شود. لحظه‌ای که طالبان موفق به فتح کابل شد و تصاویری از خروج هواپیمای آمریکایی منتشر شد که مردم افغانستان از آن آویزان شده بودند، اعلام کردم که خروج نیرو‌های ایالات متحده از افغانستان به این شکل که طالبان بتواند بدون هیچ زحمتی افغانستان را تسخیر کند، موضوعی بسیار حساسیت برانگیز است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ