رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولیت موضوع مذاکرات بر عهده گروه ۵+۱ است و روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و ان‌پی‌تی برقرار است و نظارت‌ها نیز ادامه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت: سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق روابط ایران و عراق را مبتنی بر روابط مردمی و همکاری همه جانبه رسمی دانست.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات اجرایی نیروگاه کارون آغاز شده و ساخت اجزا و قطعات آن در صنایع کشور در حال امضای قرار داد است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیئت حزب حاکم چین گفت: امروز ایران و چین با وجود سند همکاری راهبردی 25 ساله، در بهترین وضعیت تعاملات و روابط با یکدیگر قرار دارند.
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس صربستان روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر دانست.
رئیس جمهور کشورمان در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و کنیا روابط دو کشور را دارای ریشه‌های عمیق تاریخی دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه تعاملات تجاری تاکید کرد.
رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت: جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با نیکاراگوئه در تمامی حوزه‌ها به ویژه در حوزه علم و فناوری آمادگی کامل دارد.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که مسکو روابط خوب بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تشویق می کند.
اگر قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود، نشان‌دهنده این است که طرف مقابل نمی‌خواهد با ایران همکاری کند و یک دور جدید تنش در روابط ایجاد خواهد شد. ولی به احتمال زیاد آژانس قطعنامه جدید صادر نخواهد کرد تا اجازه دهد این روندی که شروع شده، به نتیجه برسد که در این صورت، روند مثبتی خواهد بود.
پس از پایان سفر دو روزه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، دو طرف به توافقی برای پیشبرد همکاری‌های آینده دست یافتند.
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر غنی‌سازی ۸۴ درصدی از سوی ایران که با هدف افزایش فشار بر تهران در آستانه نشست فصلی شورای حکام آژانس صورت می‌گیرد، دو مقام جمهوری اسلامی از تحولات جدید در روابط ایران و آژانس خبر دادند.
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
روابط ایران و آژانس در یک سال گذشته متاثر از اختلاف نظر دو طرف بر سر سوالات پادمانی آژانس از ایران تا حدی متشنج بوده است. مقامات ایرانی معتقدند که به طور مقتضی پاسخ و همکاری لازم را با آژانس در رابطه با سوالات مذکور داشته است، اما آژانس هم چنان به دنبال پاسخ و همکاری ایران است.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان با اعلام نگرانی از تاثیر منفی مسائل غیرهسته‌ای بر روند مذاکرات برجامی، ابراز امیدواری کرد که با سفر به تهران روابط دوجانبه را "از نو تنظیم" کند.
وزرای امور خارجه ایران و سوریه در گفتگوی تلفنی بر عزم و اراده جدی مقامات عالی دو کشور بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف تاکید کردند.
گروسی گفت: «ایران به ما اطلاع داد که ظرفیت خود را برای تولید اورنیوم با غنای ۶۰ درصد، سه برابر می‌کنند، نه دو برابر.» وی ادعا کرد که این میزان «بسیار نزدیک به سطح نظامی یعنی ۹۰ درصد است.»
فعال‌شدن مکانیسم ماشه چه به لحاظ روانی و چه در حوزۀ عمل می‌تواند خطرات بی‌سابقه‌ای در پی داشته باشد.
تشنج بین ایران و آژانس با بروز تلاطم در روابط ایران با اتحادیۀ اروپا که به عنوان میانجی بین ایران و دولت آمریکا عمل می‌کند، همزمان شده است. اتحادیۀ اروپا علاوه بر اعلام ناخشنودی اش از آنچه «بی‌میلی ایران برای احیای برجام» می‌نامد، به‌خصوص از ارسال پهپاد‌های انتحاری تهران به روسیه خشمگین شده و افزون بر آن، نوع برخورد با ناآرامی‌های جاری در ایران را نیز به‌عنوان عاملی در جهت تنش در روابط دوجانبه در نظر گرفته است.
تشنج بین ایران و آژانس با بروز تلاطم در روابط ایران با اتحادیۀ اروپا که به عنوان میانجی بین ایران و دولت آمریکا عمل می‌کند، همزمان شده است. اتحادیۀ اروپا علاوه بر اعلام ناخشنودی اش از آنچه «بی‌میلی ایران برای احیای برجام» می‌نامد، به‌خصوص از ارسال پهپاد‌های انتحاری تهران به روسیه خشمگین شده و افزون بر آن، نوع برخورد با ناآرامی‌های جاری در ایران را نیز به‌عنوان عاملی در جهت تنش در روابط دوجانبه در نظر گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و هند در مسیر توسعه بیش از پیش روابط قرار دارند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و تعاملات مردمی دو ایران و برزبل بر عزم و اراده جدی ایران برای توسعه همه‌جانبه روابط با این کشور تاکید کرد.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عراق گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ