رئیس جمهور کشورمان در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و کنیا روابط دو کشور را دارای ریشه‌های عمیق تاریخی دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه تعاملات تجاری تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع کشورمان استحکام روابط ایران و بولیوی را الزامی دانست و گفت: ما باید با تقویت اراده‌ها و افزایش همکاری‌ها، در مقابل این سیاست سلطه جویانه ایستادگی کنیم.
رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کنیا گفت: همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و ما معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.
رئیس جمهور گفت: همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.
ایران و کنیا در راستای توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف چند سند همکاری امضا کردند.
در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و کنیا آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات فیمابین مورد بررسی قرار گرفت.
در بیانیه‌ای که به نیابت از وزیر خارجه کنیا صادر شده آمده است: «رئیس‌جمهور ایران، عالیجناب رئیسی قرار بود برای یک سفر امروز وارد کنیا شود. این سفر قرار بود فرصتی برای بررسی و تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مردم دو کشور فراهم کند.»
قائم مقام فرهنگستان علوم، انتقاد خود را در عرصه سیاست بین‌الملل عنوان کرد و ادامه داد: در نقد به سیاست بین‌الملل می‌توانیم بگوییم تکلیف تعاملات بین الملل ما واضح نیست و باید روی این مسئله تامل کنیم. در اینجا برگزاری این کنگره امیدبخش و نشان مثبتی است، چرا که از بستر دانشجویی استفاده می‌شود و دانشجویان و جوانان پرتحرک، با نشاط و آرمان‌گرای حقیقت‌بین در چارچوب واقعیات، آرمان‌های خود را ترسیم می‌کنند.
امیرعبدالهیان گفت: روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ما گفتگو‌هایی را همواره داشته و این مسیر را ادامه خواهیم داد. توافق کردیم که در مسیر لغو روادید سیاسی به عنوان گام اول اقدام کنیم و در ادامه در مورد لغو روادید عادی بتوانیم توافقی را حاصل کنیم. همچنین برای پیگیری کمیسیون مشترک عالی دو کشور گفتگو‌هایی داشتیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزریر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم و در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
ما به احیای برجام در کنار احیای روابط خود با کشور‌های منطقه احتیاج داریم. همچنین لازم است هر چه سریعتر به بازار‌های پررونق برگردیم. اگر چنین دیدگاهی (احیای برجام) پشت سفر سلطان هیثم نبود، اصلا دلیلی نداشت شخصا به ایران سفر کند؛ بنابراین امیدوارم شاهد تغییراتی در حوزه برجام باشیم. همچنین می‌توانیم آزادی زندانی بلژیکی (الیویه وندکاستیل) و تبادل او با زندانی ایرانی (اسدالله اسدی) با همکاری عمان را مقدمه‌ای مثبت در روابط بین المللی ایران ارزیابی کنیم.
روابط عمومی فدراسیون در اطلاعیه‌ای نحوه دریافت آی دی کارت رسانه‌های گروهی برای بازی ایران و کنیا را اعلام کرد.
به بهانه دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و کنیا در روز 8 فروردین سفیر کنیا در فدراسیون فوتبال حاضر شد و با دبیر کل و رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، افزود خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می کنیم.
ند پرایس با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی شرکت‌های مرتبط با صنایع پهپادی ایران، گفت: ما مسلما تحریم‌های بعدی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما همچنان به دنبال اهدافی خواهیم بود که به ما اجازه می‌دهد با این نوع رابطه روسیه و ایران و عینا با عرضه فناوری پهپادی از ایران به روسیه مقابله کنیم.
امیرعبداللهیان گفت: روابط ایران و ترکیه در مسیر درست خود قرار دارد و امروز می‌توانیم از ترکیه به عنوان یکی از همسایگانی که بهترین مناسبات با ایران را دارند یاد کنیم.
وزیر امور خارجه گفت: روابط دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و ما امروز می‌توانیم از ترکیه به عنوان یکی از همسایگانی که بهترین مناسبات را با جمهوری اسلامی ایران دارد یاد کنیم.
سفیر اسبق ایران در فرانسه می‌گوید: سیاست همسایگی ما چه در ارتباط با شورای همکاری با خلیج فارس و چه در خصوص روابط با عربستان و ترکیه، هیچکدام آنچه را که می‌بایست به عنوان یک دستاورد بزرگ در روابط تنظیم می‌شد را نشان نداده است. بر این اساس همچنان در تدارک این هستیم که یک راهی پیدا کنیم تا با کشور‌های منطقه تنها صحبت کنیم، دیگر پیشرفت روابط که به کنار.
در نشست روزنامه اطلاعات، غلامرضا انصاری، معاون اسبق اقتصادی وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در روسیه در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ و محمود شوری، دکتری روابط بین‌الملل و کارشناس روسیه و معاون موسسه ایران، کیفیت، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های روابط ایران و روسیه را بررسی کردند.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم؛ این موضوع برای ما نگران کننده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای روسیه گفت: باید تلاش کنیم نتایج روابط اقتصادی فیمابین برای مردم دو کشور ملموس و محسوس باشد.
سفیر ایران در کنیا در دیدار با وزیر امور خارجه، گزارشی از فعالیت‌های سفارت کشورمان در حوزه روابط دوجانبه و چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور ارائه کرد.
وزیر بهداشت زنگبار گفت: بسیار مفتخریم که میزبان وزیر امور خارجه ایران هستیم. روابط ایران و زنگبار دیرینه است. مسائل زیادی وجود دارد که درباره آن گفتگو کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ