وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق روابط ایران و عراق را مبتنی بر روابط مردمی و همکاری همه جانبه رسمی دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل بازرگانی وزارت بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که روابط تجاری میان اقلیم و ایران در سطح خوبی قرار دارد.
مدیر روابط عمومی و بخش رسانه وزارت کشور عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح و با تلاش‌های وزیر کشور هماهنگی‌هایی با اقلیم کردستان عراق برای استقرار تیپ ۲۱ مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز‌های ایران تصمیماتی اتخاذ شد.
پس از سرنگونی رژیم بعث عراق،روابط تجاری و اقتصادی تهران-بغداد بیش از پیش گسترش یافت.دو کشور که در مجامع بین‌المللی به‌عنوان کشور دوست و برادر از هم یاد می کنند و به دنبال گسترش همکاری هستند.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در عراق به سر می برد با رئیس ائتلاف فتح و رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در عراق به سر می برد با رئیس ائتلاف فتح و رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
شعار‌های هواداران عراقی علیه ایران در ورزشگاه مدینه بغداد در شرایطی سر داده شد که عباس عراقچی، معاون سابق وزارت امور خارجه و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی نیز در ورزشگاه حضور داشت و این بازی را از نزدیک تماشا می‌کرد. البته نقل‌قولی از او مبنی بر اتفاق‌های رخ‌داده در این ورزشگاه ذکر نشده است.
ارومیه - وزیر کشور گفت: روابط بین ایران و عراق هم اکنون در بهترین شرایط قرار دارد و این رابطه ناگسستنی است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح مناسبات ایران و عراق خوشایند دشمنان ما نیست، گفت: ایران و عراق متناسب با منافع دو کشور در منطقه به گسترش تعاملات خود خواهند پرداخت.
روزنامه بین المللی «الزمان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک در قاهره که نام آن را فاش نکرد، گفت که مصر از این میانجیگری بویژه عراق استقبال می‌کند، زیرا بغداد و قاهره روابط ویژه‌ای دارند، اما این مساله قبل از هر اقدامی به پیش زمینه‌ای مانند امنیت خلیج فارس و تصمیمات ایران نیاز دارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشاء اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست‌ها و اقدامات بحران‌زای آمریکا می‌داند، گفت: شیطنت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.
دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس عراق بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کردند.
رئیس جمهور با مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور بویژه توافقات سازنده صورت گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران، بر لزوم تقویت همکاری‌ها بخصوص در حوزه‌های انرژی، صنعتی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.
رئیس جمهور با مرور آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور بویژه توافقات سازنده صورت گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران، بر لزوم تقویت همکاری‌ها بخصوص در حوزه‌های انرژی، صنعتی، تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه گفت: موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی در دیدار با مقامات عراق مطرح شد. روابط دو کشور ممتاز است.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عراق با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روابط ایران و عراق ممتاز است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نخست‌وزیر عراق در این نشست تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفتگو‌های ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، مطرح کرد، گفت: من از این ایده نخست‌وزیر عراق استقبال کردم.
مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی روابط دوستانه و برادرانه مردم دو کشور ایران و عراق را غیرقابل‌گسست دانست و گفت: اعتاب مقدسه ایران و عراق عامل روابط دوستانه تاریخی دو ملت است.
حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور بعد از دیدار و گفتگو با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت: روابط ایران و عراق روابط معمولی نیست و اوج این روابط را می‌توان در مراسم اربعین مشاهده کرد.
وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با یک روزنامه بحرینی با اشاره به اینکه بغداد آماده کمک به از سرگیری مذاکرات بین تهران و ریاض است، گفت عراق موافق سیاست های ترامپ در منطقه نبود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و عراق در ابعاد رسمی و مردمی با توجه به اراده سیاسی مشترک و نیز اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی دو ملت در جایگاه ممتازی قرار دارد.
فواد حسین گفت: برای گسترش روابط با آمریکا تلاش می‌کنیم ضمن اینکه روابط خوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران داریم.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عراق گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.
مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: روابط میان دو کشور ایران و عراق روابطی صرفاً بر پایه ارتباطات مهندسی، عمرانی و منافع اقتصادی نیست، بلکه روابطی مبتنی بر اعتقادات مذهبی، معنوی و دینی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ