رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایران در مقدماتی جام جهانی با دو تیم دیگر از آسیای میانه همگروه شده است.
در دیدار مشترک وزرای ورزش ایران و ازبکستان که در حاشیه اجلاس وزرای کشورهای عضو سازمان یونسکو انجام شد، تفاهماتی برای برپای اردوهای مشترک صورت گرفت.
تیم ملی فوتسال ایران در صورت صعود به جام جهانی باید در ازبکستان به مصاف حریفان خود برود.
نیمه نخست فینال تورنمنت کافا با وجود مصدومیت های بازیکنان دو تیم بدون به ثمر رسیدن گل به پایان رسید.
کارشناس فوتبال با بیان اینکه تورنمنت کافا می‌تواند نقاط ضعف تیم ملی را نشان دهد گفت: کادر فنی ایران باید نهایت بهره را از این مسابقات و به ویژه بازی فینال مقابل ازبکستان ببرد.
تمرین تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز با شرایط خاصی در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از تجدید حیات ارتباط دو کشور بعد از یک وقفه طولانی افزودند: متاسفانه سال‌های متمادی روابط ایران و ازبکستان بسیار محدود بود و امیدواریم این سفر و گفتگوهای انجام شده در تهران، سرآغاز یک آینده بهتر در روابط دوکشور باشد.
رهبر انقلاب عصر امروز در دیدار رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به قرابت بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و علمی دو کشور ایران و ازبکستان گفتند: باید از این زمینه‌های مشترک برای گسترش روابط استفاده شود.
وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان از تهیه نقشه راهی برای رسیدن تجارت یک میلیارد دلاری بین ایران و ازبکستان خبر داد.
سردار آزمون گفت: ازبکستان همیشه تیم خوبی برابر ایران بوده و مهاجم‌های خطرناکی دارد و فکر می‌کنم بازی خوبی باشد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و ازبکستان تاکید کرد.
در پایان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، دو سند در حوزه نقشه راه افزایش تبادلات تجاری به میزان یک میلیارد دلار تا افق ۱۴۰۴ و برنامه اجرایی در حوزه ورزش به امضا رسید.
در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر ازبکستان در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری ۲ کشور با انعقاد توافق‌نامه تجارت ترجیحی و رفع موانع بر سر راه بازرگانان ۲ کشور تاکید شد.
مشهد ـ رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان گفت: در سال‌های اخیر روابط ۲ کشور ایران و ازبکستان در حال توسعه است و امیدوار هستیم در آینده نیز این روابط گسترش یابد.
مشهد ـ رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان گفت: در سال‌های اخیر روابط ۲ کشور ایران و ازبکستان در حال توسعه است و امیدوار هستیم در آینده نیز این روابط گسترش یابد.
رئیس جمهور گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آن‌ها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.
رئیس جمهور گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آنها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.
رییس مجلس ازبکستان با بیان اینکه در دوران اخیر همکاری‌های پارلمانی ایران و ازبکستان در حال گسترش است، گفت: در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای بهبود روابط دو کشور برداشته شده است.
اجازه ورود زنان به ورزشگاه آزادی در هفته قبل هم داده نشد تا مشخص شود وعده‌های مکرر درباره حل‌شدن این موضوع در حد حرف باقی مانده است. گو اینکه صدور مجوز برای ورود تماشاگران زن به سالن محل برگزاری دیدار فوتسال تیم ملی ایران با ازبکستان و ابراز امیدواری دوباره مهدی تاج، این نوید را می‌داد که برای دربی حداقل اجازه ورود زنان به ورزشگاه داده شود؛ امری که فعلا میسر نشده تا مشخص شود حتی رضایت ابراهیم رئیسی برای این مسئله هم به تنهایی کفایت نمی‌کند و ظاهرا نهاد‌های دیگری هم باید برای حل‌شدن این مورد حساس چراغ سبز نشان دهند.
سرمربی و بازیکن تیم ملی فوتسال ازبکستان در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه مقابل ایران حاضر شدند.
وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئتی برای شرکت در چهارمین نشست همسایگان افغانستان در ازبکستان به سر می‌برد، با وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرد.
رئیس‌جمهور در دیدار با تجار ایرانی حاضر در ازبکستان گفت: از میزان روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان راضی نیستیم و این روابط باید افزایش پیدا کند.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همکاری فناورانه ایران و ازبکستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ زمینه مشترک همکاری برای این منظور مشخص شده است.
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: حضور در ازبکستان و انجام سه بازی تدارکاتی باعث خواهد شد تا بازیکنان تجربه بالایی را به دست آورند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ