رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت: جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با نیکاراگوئه در تمامی حوزه‌ها به ویژه در حوزه علم و فناوری آمادگی کامل دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت: سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق روابط ایران و عراق را مبتنی بر روابط مردمی و همکاری همه جانبه رسمی دانست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با هیئت حزب حاکم چین گفت: امروز ایران و چین با وجود سند همکاری راهبردی 25 ساله، در بهترین وضعیت تعاملات و روابط با یکدیگر قرار دارند.
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس صربستان روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر دانست.
رئیس جمهور کشورمان در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و کنیا روابط دو کشور را دارای ریشه‌های عمیق تاریخی دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه تعاملات تجاری تاکید کرد.
ارومیه - وزیر کشور گفت: روابط بین ایران و عراق هم اکنون در بهترین شرایط قرار دارد و این رابطه ناگسستنی است.
رئیس جمهور گفت: روابط دو کشور از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده است و دیدگاه‌های مشترک و رویکرد تقویت همگرایی منطقه‌ای سران ایران و عمان، می‌تواند روابط فیمابین را گسترش دهد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به کشورمان، گفت: روابط دوستانه ایران و عمان می‌تواند الگویی برای همه کشورهای منطقه باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولیت موضوع مذاکرات بر عهده گروه ۵+۱ است و روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و ان‌پی‌تی برقرار است و نظارت‌ها نیز ادامه دارد.
مشهد ـ رئیس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان گفت: در سال‌های اخیر روابط ۲ کشور ایران و ازبکستان در حال توسعه است و امیدوار هستیم در آینده نیز این روابط گسترش یابد.
این کارشناس بین‌الملل درباره دوستی اتحادیه عرب با ایران برای دور ماندن از خشم ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل، تاکید کرد: «اسرائیل دنبال این بود که آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند. آمریکایی‌ها، اما تمایلی به این جنگ نداشتند، چون درگیر جنگ اوکراین هستند تا در جنگ نیابتی ناتوی اروپا را وارد جنگ کنند و روسیه را به زانو درآورند. از طرف دیگر جبهه دوم آن‌ها (قبل از جنگ اوکراین) مسئله چین بود که در ابعاد مختلف اقتصادی آمریکایی‌ها را نگران کرده بود.
رئیس جمهور گفت: روابط بین ایران و سوریه، کاملا راهبردی و استراتژیک است و این روابط همچنان ادامه دارد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی، روابط رو به جلویی است و شاهد ارتقای سطح همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف هستیم.
در بیانیه مشترک صادره از سوی پکن و مسکو که پس از اتمام سفر دو روزه «شی جین پینگ» به مسکو صادر شد، آمده است: روسیه و چین از عادی سازی روابط میان عربستان و ایران استقبال می‌کنند.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت: سفر شمخانی به امارات قطعاً منجر به افزایش دوستی‌ها و روابط بین ایران و کشورهای عربی می‌شود و نقش آمریکا را در منطقه کمرنگ می‌کند.
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
وزیر امور خارجه گفت: بازگشت روابط طبیعی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام قرار می‌دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عراق با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روابط ایران و عراق ممتاز است
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
وزرای امور خارجه ایران و سوریه در گفتگوی تلفنی بر عزم و اراده جدی مقامات عالی دو کشور بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف تاکید کردند.
وزیر نیرو با اشاره به همکاری‌های ایران با کشورهای آمریکای لاتین، بر گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و هند در مسیر توسعه بیش از پیش روابط قرار دارند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و تعاملات مردمی دو ایران و برزبل بر عزم و اراده جدی ایران برای توسعه همه‌جانبه روابط با این کشور تاکید کرد.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عراق گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ