مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی چوب کشی آقایان عصر دوشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ) در مجموعه آزادی سالن ۸۰ برگزار شد. رشته ورزشی چوب‌کشی با نام بین‌المللی «مس رستلینگ» یکی از رشته‌هایی است که تحت نظارت فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی به فعالیت می‌پردازد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از ۲۸ مرداد ماه در ارومیه برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال کشورمان که برای آمادگی بیشتر در ارومیه اردو برگزار کرده است تمرینات خود را برای آماده سازی در سالن ۶هزار نفره برگزار می‌کند.
در ادامه هجدهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی جهان به میزبانی شهر برن کشور سوئیس و در مرحله مقدماتی ماده بولدرینگ زنان که با حضور ۱۰۹ ورزشکار برگزار شد، الناز رکابی با کسب رتبه ۱۳ به مرحله نیمه نهایی ماده بولدرینگ راه یافت.
جام جهانی فوتبال زنان برای اولین بار به میزبانی دو کشور برگزار می‌شود. استرالیا و نیوزلند میزبان مسابقات امسال هستند که تا ۲۰ آگوست برگزار می‌شود. همچنین این اولین باری است که در این رویداد ۳۲ تیم از ۲۴ تیم حضور دارند. هشت کشور برای اولین بار در جام جهانی زنان حضور دارند: هائیتی، مراکش، پاناما، فیلیپین، پرتغال، جمهوری ایرلند، ویتنام و زامبیا. جام جهانی فوتبال زنان از سال ۱۹۹۱ به این سو، هر چهار سال یک بار برگزار شده است. در هشت دوره پیشین این تورنمنت، آمریکا چهار بار، آلمان دو بار و نروژ و ژاپن نیز هر کدام یک بار به مقام قهرمانی رسیده‌اند.
تصاویر دلنشین از فرزاد صفری ورزشکار پاراکاراته ایران پس از کسب طلا در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی را مشاهده می‌کنید.
اولین روز از مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور جاده بانوان، گرامیداشت دهه مبارک امامت و ولایت در حرم امام خمینی برگزار شد.
تمرین تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران و مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا یکشنبه ۱۴ خرداد در کمپ تیم‌های ملی فوتبال برگزار شد.
هواداران و طرفداران تیم پرسپولیس پس از برتری تیم پرسپولیس مقابل نساجی که منجر به قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ بیست و دوم شد به خیابان‌ها آمدند و به جشن و شادی پرداختند. هفته پایانی بیست و دومین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر امروز پنجشنبه برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی قاطع و با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید؛ و عنوان قهرمان این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. با این نتیجه، پرسپولیس ۶۶ امتیازی شد و بالاتر از سپاهان و استقلال جام قهرمانی را از آن خود کرد.
تیم فوتبال ناپولی در فاصله ۵ هفته تا پایان مسابقات موفق شد قهرمانی خود را در سری آ ایتالیا قطعی کند. در چارچوب هفته سی و سوم رقابت‌های فوتبال سری آ، تیم ناپولی به مصاف اودینزه رفت و به تساوی یک به یک رسید. ناپولی با کسب این نتیجه مقام قهرمانی این فصل از رقابت‌ها ایتالیا را کسب کرد. با تساوی ناپولی، این تیم ۸۰ امتیازی شد تا اختلاف با لاتسیو تیم دوم جدول به ۱۶ امتیاز افزایش یابد و ۵ هفته زودتر از پایان لیگ، قهرمانی مردان اسپالتی تثبیت شود. ناپولی پیش از این در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ دو قهرمانی خود را کسب کرده بود. لوچیانو اسپالتی با ۶۴ سال و ۵۸ روز سن به مسن‌ترین مربی فاتح سری تبدیل شد.
اردوی تیم ملی کشتی آزاد به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان در مجموعه ورزشی آزادی در حال برگزاری است.
دومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور زنان ایران در اهواز برگزار می‌شود و یک خبرگزاری داخلی تصاویر عجیبی از صورت زنان ورزشکار هنگام بلندکردن وزنه منتشر کرده است
نخستین دوره مسابقات والیبال برفی قهرمانی دستجات آزاد کشور سال ۱۴۰۱ به میزبانی همدان در حال برگزاری است. در پایان این مسابقات، برای تیم‌های اول تا چهارم مسابقات همدان، ۴۰۰ میلیون ریال پاداش در نظر گرفته شده است که به ترتیب به تیم‌های اول تا چهارم ۱۸۰، ۱۲۰، ۷۰ و ۳۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان باشگاه‌های استان خوزستان، گرامیداشت دهه فجر، جمعه ۲۱ بهمن در اهواز برگزار شد.
اولین دوره مسابقات رسمی و قانونی قهرمانی MMA یا مبارزه در قفس عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در بندر کیاشهر استان گیلان برگزار شد.
برگزاری مسابقات جودو قهرمانی کشور بانوان و انتخابی تیم ملی به مناسبت یادواره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان و دهه مبارکه فجر به میزبانی شهرستان خرم آباد برگزار شد.
دومین دوره مسابقات فیتنس چلنج بانوان، قهرمانی باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی به مناسبت یادواره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان و دهه مبارکه فجر به میزبانی شهرستان خرم آباد با حضور۱۲۰ ورزشکار از ۱۷ استان در ۴ رده سنی برگزارشد.
مرحله چهارم مسابقات قهرمانی اتومبیل رانی جام خلیج فارس امروز جمعه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی در هشت کلاس برگزار شد.
اولین دوره مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کارگران بانوان کشور، صبح امروز ۶ بهمن ۱۴۰۱ در مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد.
سارا خادم‌الشریعه، نفر اول شطرنج زنان ایران بدون حجاب در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.
در پایان رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان جهان تیم ملی اعزامی ایران موفق شد با کسب ۲۳ مدال طلا، نقره و برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
مسابقات گلف قهرمانی کشور در رده بانوان بالای ۱۸ سال، پنجشنبه (۱۰ آذر ۱۴۰۱) با حضور ۳۷ ورزشکار از ۱۰ استان برگزار شد و در پایان با قهرمانی تیم تهران الف در بخش تیمی و نازنین شهرکی در بخش انفرادی به پایان رسید.
در جریان وقت دوم مسابقه فینال وزن ۹۲ کیلوگرم قهرمانی جهان بود که تلاش جیدون کاکس تنومند برای امتیاز گرفتن از کامران قاسم‌پور به مصدومیت این کشتی‌گیر مواجه شد و او مجبور شد تقریبا دو دقیقه آخر را با بانداژ به کار ادامه بدهد و درنهایت هم توانست ۲ امتیاز خود را حفظ کند و اولین طلایی مسابقات قهرمانی جام جهانی کشتی را به نام خودش بزند.
تیم ملی والیبال زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد تا نخستین مدال بین‌المللی والیبال زنان کشورمان به رنگ نقره‌ای باشد. تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را حریف واگذار کرد. شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ