دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این عکس‌ها حضور ناصرالدین شاه در دربار بریتانیا در زمان حکومت ملکه ویکتوریا را به تصویر کشیده‌اند. دو تن از شاهزادگان دربار بریتانیا مسئولیت استقبال از شاه را در سفر‌هایی که به این کشور داشت به عهده داشتند.
متخصصان و کارشناسان با استفاده از بقایای به جا مانده از مردم گذشته، چهره آن‌ها را بازسازی کرده‌اند. برخی از این افراد، یک انسان معمولی و برخی دیگر به خانواده‌های اشراف و سلطنتی تعلق داشتند و یا حتی پادشاه و ملکه بودند.
کشف دستبند‌های نقره در مقبره ملکه حتپ‌حرس اول در سال ۱۹۲۵ برای محققان شگفتی بزرگی به همراه داشت، زیرا خود مصر در دوران باستان فاقد معادن نقره بود. حالا پس از گذشت نزدیک به یک قرن، به نظر می‌رسد این معما حل شده است.
ارکیده تقریبا در همه جای سیاره زمین، از استوا گرفته تا قطب شمال، یافت می‌شود. به گفته کارشناسان باغ‌های سلطنتی بریتانیا «کیو»، تقریباً سه برابر بیشتر از گونه‌های پرندگان موجود در جهان، گونه‌های ارکیده وجود دارد. اما این فراوانی باعث ارزانی آن نشده است. ارکیده‌ها همیشه در فهرست گران‌ترین گل‌ها دیده می‌شوند.
مراسم جشن حنابندان دختر پادشاه اردن با حضور خانوادخه سلطنتی برگزار شد.
منابع استرالیایی امروز پنجشنبه از تصمیم جدیدی درباره پول خود خبر دادند که گواهی بر تلاش این کشور برای رهایی از یوغ بریتانیا است.
متخصصان و کارشناسان با استفاده از بقایای به جا مانده از مردم گذشته، چهره آن‌ها را بازسازی کرده‌اند. برخی از این افراد، یک انسان معمولی و برخی دیگر به خانواده‌های اشراف و سلطنتی تعلق داشتند و یا حتی پادشاه و ملکه بودند.
حراج کولچستر مجموعه عکس‌های خصوصی الیزابت دوم مربوط به دوران جنگ را به حراج می‌گذارد.
سران کشورها، نخست وزیران، رؤسای جمهور و مقامات بلندپایه برخی کشور‌ها در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در کلیسای وست‌مینستر شرکت کردند.
یک قطعه الماس ۳۱۷ قیراطی موسوم به کالینان دو، که از بزرگترین الماس شناخته شده جهان تراشیده شده است هم روی این تاج قرار دارد. کارشناسان تعیین قیمت برای این تاج را غیرممکن می‌دانند.
ملکه الیزابت نامه‌ای محرمانه را از خود به جای گذاشته که تا سال ۲۰۸۵ باز نخواهد شد.
در طول شب گذشته نیز شمار زیادی از مردم برای ورود به تالار وست‌مینستر، محل قرار گرفتن تابوت الیزابت دوم صف کشیدند.
مردم در خیابان‌ها و جاده‌های سراسر اسکاتلند برای ادای احترام به ملکه در حالی که کاروان حمل تابوت به سمت جنوب حرکت خود را آغاز کرد، صف کشیدند.
از نیویورک تا سیدنی، برلین تا تل آویو، شهرهای سراسر جهان به یاد ملکه الیزابت دوم بناهای تاریخی و مشهور خود را به رنگ پرچم انگلیس نورپردازی کردند.
برخی از برجسته‌ترین عکاسان جهان، از جمله سیسیل بیتون، کارش و لرد اسنودون، از الیزابت دوم به عنوان شاهزاده و ملکه عکس گرفته اند. ملکه الیزابت دوم، با سابقه‌ترین فرمانروای بریتانیا، پس از ۷۰ سال سلطنت در ۹۶ سالگی درگذشت. وی رکورددار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته بوده است.
پس از اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم، دولت لندن به مدت ۱۰ روز عزای عمومی اعلام کرد. گفته شده عزای عمومی در انگلیس تا زمان خاکسپاری الیزابت دوم طی ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت. شامگاه پنجشنبه درگذشت ملکه الیزابت دوم تائید شد. او طی هفتاد سال گذشته تاج و تخت سلطنت در انگلیس را در در اختیار داشت و دوره او به عنوان طولانی‌ترین دوره پادشاهان در انگلیس یاد می‌شود، سرانجام در سن ۹۶ سالگی درگذشت. الیزابت دوم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ به تاج و تخت نشست. در طول سلطنت ۷۰ ساله خود، استعمارزدایی و استقلال بیش از ۲۰ کشور از انگلیس را نظاره کرد و در حال حاضر نیز پس از او فرزند ارشدش، چارلز ۷۳ ساله پادشاه انگلیس خواهد بود.
در حالی که رهبران و شخصیت‌های جهان به ملکه الیزابت دوم، که در سن ۹۶ سالگی درگذشت، ادای احترام کرده‌اند مردم عادی در بریتانیا و سراسر جهان با دسته‌های گل به زنی که بیش از ۷۰ سال چهره کشورش بود، ادای احترام کردند.
با دریافت خبر درگذشت ملکه انگلیس، طرفداران وی در مقابل کاخ باکینگهام در لندن تجمع کردند و با گل گذاشتن جلوی قصر به وی ادای احترام کردند. سلطنت ملکه الیزابت دوم، ۷۰ سال و ۶ ماه و ۲ روز ادامه پیدا کرد و او عنوان طولانی‌ترین مدت سلطنت در بریتانیا و دومین جایگاه در میان پادشاهان جهان را، بعد از لوئی چهاردهم در فرانسه، بدست آورد.
ملکه الیزابت دوم دیروز در ۹۶ سالگی درگذشت. او در آوریل ۲۰۲۱، همسرش شاهزاده فیلیپ را که در آن سال ۹۹ سال سن داشت از دست داد. ملکه در فوریه ۲۰۲۲ هم به ویروس کرونا مبتلا شد که بعدا در مورد آن گفت در نتیجه بیماری «بسیار خسته و فرسوده» شده است.
ملکه الیزابت دوم، پادشاه بریتانیا که حکومتش هفت دهه طول کشید، پنجشنبه در سن ۹۶ سالگی درگذشت. پسر بزرگ او، چارلز، اکنون پادشاه شده است. چارلز از سال ۱۹۵۲ پادشاه در انتظار بوده است که در تاریخ بریتانیا یک رکورد است.
‌کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه الیزابت دوم، با سابقه‌ترین فرمانروای بریتانیا، پس از ۷۰ سال سلطنت در ۹۶ سالگی درگذشت. ملکه الیزابت دوم رکورددار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته بوده است. او به طور غیر منتظره‌ای زمانی که ۲۵ سال داشت پس از مرگ پدرش جورج ششم، در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید. در دوران سلطنت او بریتانیا و قلمروی مشترک‌المنافع شاهد تغییرات اجتماعی زیادی بودند. او پنج سال پیش از عهده‌دار شدن مقام سلطنت، با دوک ادینبورگ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، چهار فرزند، هشت نوه و هفت نتیجه است. با درگذشت ملکه الیزابت دوم، چارلز، پسر بزرگ او پادشاه جدید بریتانیا است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
لیز تراس که روز دوشنبه در انتخابات رهبری حزب محافظه کار پیروز شد، پانزدهمین نخست وزیر انگلیس در دوران سلطنت ملکه الیزابت دوم خواهد بود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ