محمد رییس‌زاده، دیروز و در حاشیه نشست خبری خود با خبرنگاران، در ادامه این پاسخ گفت: «افت کیفیت آموزش پزشکی و به دنبال آن، افت استاندارد خدمات پزشکی، بسیار خطرناک است چون سلامت مردم آسیب می‌بیند. در حوزه سلامت، مفهوم بسیار مهمی با عنوان ایمنی بیمار مطرح است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه اگر موردی از تقلب در کنکور و ورود به دانشگاه‌ها است که افراد معتقدند عده‌ای به ناحق به دانشگاه رفته‌اند همچنین فردی با رتبه صد هزار بر صندلی پزشکی نشسته، اسم بدهند تا ما بررسی کنیم.
عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک پزشکی ایران گفت: وزارت بهداشت در تصمیم‌گیری برای توقف غربالگری جنین هیچ مشورتی با انجمن ژنتیک پزشکی ایران نداشته و این انجمن به زودی در نامه‌ای رسمی به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و خواستار ارزیابی مجدد آن خواهد شد.
طبق قانون ما مصرف مشروبات الکلی جرم است، اما در تشکیل پرونده، فرد مصرف‌کننده خودش باید به مصرف مشروبات الکلی اقرار کند یا از او مشروبات الکلی کشف یا چند شاهد شهادت بدهند که فرد مشروبات الکلی مصرف کرده تا پرونده‌ای برای او تشکیل شود. حتی اگر به واسطه آزمایشات پزشکی قانونی در خون فردی الکل یافت شود، دلیل شرعی برای درنظر گرفتن مجازات حد او نمی‌تواند باشد و مورد قبول دادگاه هم نیست. به عبارتی مسمومان حتی متهم به مصرف مشروبات الکلی هم نیستند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به طرح های فناورانه واگذار شده به دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ۱۰۷ طرح فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی سپرده شده است، هیچ طرحی نباید از قلم بیفتد.
متخصصان طب سنتی معتقدند هیچ مستند علمی در پزشکی برای اثبات موضوع نوشیدن هشت لیوان آب در روز وجود ندارد و فرد سالم فقط در صورت تشنگی باید آب بنوشد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت:در حال حاضر هیچ زائر ایرانی بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.
اهواز - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هیچ مورد حادی در مورد مسمومیت دانش آموزان خوزستانی گزارش نشده است.
دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرحومه خانم فاطمه رضایی سه هفته بوده که مدرسه نرفته است و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه تولیت که محل تحصیل ایشان بوده تاکنون گزارش نشده است.
مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: آرایشگرها به هیچ وجه اجازه ارائه خدمات پزشکی در حوزه زیبایی را ندارند.
مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: آرایشگر‌ها به هیچ وجه اجازه ارائه خدمات پزشکی در حوزه زیبایی را ندارند و چنانچه به فردی آسیبی وارد کنند علاوه بر لزوم جبران خسارت، مرتکب جرم نیز شده اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: هیچ کدام از مصدومان این حادثه بدحال نیستند و هم اکنون جهت مراقبت بیشتر در مراکز درمانی حاضرهستند و همه آن‌ها تا ساعتی دیگر از مراکز درمانی مرخص می‌شوند.
از دست دادن زیاد مایعات از بدن اگر تحت‌نظر و مراقبت پزشکی نباشد خطرناک است و اگر با گرسنگی کشیدن هم همراه شود خطرناک‌تر هم خواهد شد. بدن شما دارای سیستم بسیار کاملی برای سم‌زدایی و پاک‌سازی خودش است، بنابراین نیازی نیست از روش‌های خاصی برای دتوکس استفاده کنید و درگیر عوارض بعدی شوید و ضمناً سیستم خودکار بدنتان را هم به هم بریزید.
مدافع چپ تیم ملی عربستان و باشگاه الهلال، این روزها با دستور کادر پزشکی، به استراحت می‌پردازد.
هرچند گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظریات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می‌داد که هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است، اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.
هرچند گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظریات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می‌داد که هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است، اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.
هرچند گزارش های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظرات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می داد که؛ هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است، اما اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.
شورای عالی نظام پزشکی اعلام کرده «این‌که در شرایط غیرجنگی ‌و فارغ از بلایای طبیعی، هیچ دارویی برای کاهش تب و عفونت کودکان در دسترس نباشد، توجیه‌پذیر نیست.»
طبق اعلام پزشکی قانونی در معاینات به عمل آمده از جسد هیچ گونه آثار کبودی و ضرب و شتم و شکستگی روی بدن متوفی مشاهده نشده است. پزشکی قانونی برای تعیین علت فوت آزمایش سم شناسی گرفته است که نتایج آزمایش سم شناسی نشان می‌دهد یلدا آقافضلی به علت مصرف بیش از اندازه مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه از دنیا رفته است.
امروز پس از ماه‌ها هیچ بازیکنی از پرسپولیس تحت نظر کادر پزشکی تمرین نکرد.
وکیل خانواده مهسا امینی گفت: مهسا امینی به بیماری تیروئید هم مبتلا بوده است. خانم مهسا امینی ۲۲ سال سن داشت و با توجه به وضعیت آب و هوایی غرب کشور که کوهستانی است و به علت باران‌های سیل آسا در آب‌های آنجا به دلیل کمبود ماده لیون، مانند اکثر همشهری‌های خود به بیماری تیروئید مبتلا بوده و، اما این بیماری هم هیچ تاثیری در حادثه‌ای که برای او به وجود آمده نداشته است. زیرا به دلیل نتایج آزمایش سالیانه مهسا امینی که توسط پزشک متخصص او انجام می‌شد، صراحتا اعلام شده که نیازی به تهیه قرص بیماری تیروئید نیست و حتی نیازی به تغییر دوز مصرف آن قرص‌ها هم ندارد.
نیک بخت تصریح کرد: مطابق سوالاتی که ما از پزشکان متعدد هم جراحان مغز و اعصاب و قلب و پزشکان داخلی کرده بودیم و نیز با توجه به عکسی که قبل از فوت مهسا در رسانه ها منتشر شده بود و نشان می داد گوش او خونریزی کرده، اعلام کردیم که با توجه به آن عکس و شواهد موضوع حکایت از این دارد که حادثه ورود ضربه بوده است و به هیچ وجه اظهاراتی که پزشکان گفتند درست نبود.
با توجه به اینکه در فضای مجازی نسبت به اطلاع رسانی نادرست و غیر علمی در خصوص خروج خون از گوش‌ها، شکستگی قاعده جمجمه و صدمه به احشای داخلی بدن متوفی اقدام کرده بودند، باید اعلام کنیم هیچ گونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم‌ها و شکستگی در قاعده جمجمه، مشاهده نشده است.
معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت می‌گوید: «اگر افراد می‌خواهند از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنند حتما به این موارد دقت کنند که این سایت خاص آیا مجوز فعالیت دارد یا نه و اگر دارد باید از سازمان‌هایی مثل وزارت بهداشت، سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی باشد. در واقع هیچ سازمان دیگری نیست که صلاحیت صدور فعالیت پزشکی در حوزه سلامت در هر شکل آن را داشته باشد.»
رییس مرکز پزشکی ایفمارک به شایعه دریافت هزینه گزاف از باشگاه ها بابت تست های پزشکی واکنش نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ