شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در حاشیه بازدید از غرفه گروه‌ بهمن در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش بر رشد تولید خودروهای تجاری گروه بهمن تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست وزارت صمت گفت: با همکاری موثر بانک مرکزی، تامین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، ضمن این که واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی شده و ترخیص این خودروها تسریع شده است.
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل از رشد ۹۰ درصدی تولید خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
رشد تولید خودروهای تجاری گروه بهمن چشمگیر است
گروه خودروسازی سایپا، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید و شعار سال مهار تورم و رشد تولید و بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با تلاش کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه، توانست در بدترین شرایط ارزی و با وجود استاندارد‌های سخت گیرانه، رشد تولید را در انواع محصولات خود محقق کند.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، 20 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و اکنون این عدد به حدود 30 هزار دستگاه خودرو رسیده است، از اینرو رشد 41 درصدی در حالی محقق شده که تولید خودرو در این مجموعه بدون هیچ کسری قطعه بوده و تمام خودروها تجاری شده است.
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال کاری ۱۴۰۲ تا پنجم اردیبهشت ماه، موفق به تولید بیش از ۳۷ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۴ درصدی را به ثبت رساند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: با رشد ۶۵ درصدی تیراژ تولید از ابتدای سال کاری امسال تا پایان فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خودروهای قابل عرضه به مشتریان نیز در هفته جاری به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: در سال جاری شاهد رشد ۱۵ درصدی کیفیت خودروها بودیم که بر همین اساس هزینه های کیفیت خودروسازان هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
رشد ۲۰ درصدی تولید انواع خودروها
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین در حاشیه بازدید از غرفه گروه بهمن در چهاردهمین نمایشگاه خودرو قزوین گفت: با رشد تولید خودروهای تجاری بهمن دیزل می توانیم شاهد افزایش تولید در ناوگان باری کشور باشیم.
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در سال گذشته از نظر میزان تیراژ تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشت که با توجه به رشد تولید، می تواند تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقاء یابد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و اعضای هیات مدیره ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گزارشی از عملکرد این گروه خودروساز و اقدامات انجام شده ارائه داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام این‌که در حال حاضر کم‌تر از سه درصد از تولیدات این گروه صنعتی به محصول مونتاژی اختصاص دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون، خودروهای داخلی بیش‌ترین سهم را در ۳۲ سال اخیر و از زمان آغاز همکاری‌های خارجی در سال ۱۳۶۹ در سبد محصولات ایران‌خودرو دارد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشریح آخرین وضعیت تولید خودرو در ۲ خودروساز بزرگ کشور پرداخت و گفت: تولید خودرو کامل این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته ۳۸۰ درصد رشد داشته است.
مقایسه تیراژ تولید ایران خودرو دیزل طی شش ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر رشد ۴۰۰ درصدی تیراژ تولید محصولات این شرکت و توقف تولید خودروهای ناقص است.
شرکت هوندا موتور ژاپن دومین مدل از خط خودروهای برقی جدید خود را که فقط در چین تولید می‌شود رونمایی کرد که بخش خودروهای الکتریکی در حال رشد سریع بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را هدف قرار می‌دهد.
بررسی وضعیت تولید از ابتدای سال تاکنون نشان می دهد که در این بازه زمانی ۴۶۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه خودروی کامل تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد رشد کرده است.
زامیاد به عنوان بزرگترین شرکت تجاری ساز گروه خودروسازی سایپا در حالی وارد فصل پاییز شد که عملکرد این شرکت در تولید، فروش، کیفیت و توسعه محصول در بین شرکت‌های تولیدکننده خودرو کم نظیربود.
شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو)، موفق شد در نیمه نخست امسال، رشد قابل توجه ۱۴۸ درصدی را در شاخص مجموع درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کند که این میزان، گویای به ثمر نشستن سیاست‌های توسعه‌ای در این شرکت و قرار گرفتن در مسیر شکوفایی است.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد؛ یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برایمان تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
وزیر صمت گفت: در مبادلات بین المللی بیش از آن که توازن ارزی اهمیت داشته باشد، قدرت برای ما اهمیت دارد یعنی اینکه ما کالا‌هایی صادر کنیم که برای ما تولید قدرت کند، جهت گیری ما در وزارت صمت اینجاست.
مدیرعامل شرکت بن رو از گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید شرکت بن رو از ابتدای سال تاکنون به صورت کامل و با نرخ عبور مستقیم ۱۰۰ درصدی همراه بوده و تمامی خودروهای تولید شده مستقیما به بازار عرضه شده است.
وی افزود: جالب است که بگویم تهیه کنندگان برای تقریبا 100 نفری که در این فیلم کار کرده اند حدوداً 1000 صفحه قرارداد تنظیم کرده اند که من امیدوارم روزی این تجربه را با دوستانم به اشتراک بگذارم، چون فکر می کنم زمانی تولید یک فیلم مشترک موفق و ارزشمند است که بتواند به رشد فنی، تکنیکی و تجاری سینمای ایران کمک کند و البته این همکاری ها می تواند منجر به بهبود ساختارهای حقوقی سینمای ایران هم بشود که برای همکاری های سینمایی موفق می بایست ساختارهای ما مبتنی بر استانداردهای روز جهان باشد. به عنوان مثال در مسالۀ نمایش فیلم ها در روی پلتفرم های آنلاین شرایط جدیدی شکل گرفته است که تقریبا تمام قراردادهای فیلم ما هم با تمرکز جدی روی این شکل گرفته است. مثلا ما برای استفاده از یک مدل خودروی خاص که البته همیشه در خیابان می بینیم، باید قراردادی تنظیم می کردیم تا آنها اجازه استفاده از این خودرو و برندشان را به ما بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ