وزیر امور خارجه گفت: سپاه پاسداران نقش بی بدیلی در پاسداری از امنیت ملی و مقابله با تروریسم تکفیری در منطقه دارد و خط قرمز ماست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است‌، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضد تروریستی در همه‌ دنیاست.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است‌، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضد تروریستی در همه‌ دنیاست.
مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سردار علایی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این کتاب خاطرات با عنوان «پسر آشیخ محمود» در موسسه روزنامه ایران واقع در خیابان خرمشهر در ضلع شرقی مصلی رونمایی خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.
تربت حیدریه ـ مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: سپاه پاسداران یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی است که پشتوانه مردمی دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران ضامن امنیت و آرامش این آب و خاک و مایه دلگرمی مستضعفان سراسر جهان است.
امیر واحدی طی پیامی در تبریک روز پاسدار، گفت: سپاه پاسداران با پیشانی بند «یا ابوالفضل» مهر مرگ بر شناسنامه دشمن نشانده است.
شهردار تهران با حضور در دفتر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ دوره جدید مدیریت شهری تهران را مبتنی بر ۴ محور تحول «درون‌زا»، «روحی» «کالبدی» و «فناورانه» عنوان کرد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند و ادعا می‌کنند ایران دارد برنامه‌های خودش را پیش می‌برد و ما نتوانستیم در روند پیشرفتش اختلال ایجاد کنیم و در نهایت هر دو جناح رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که این رژیم به ۸۰ سالگی خود نمی‌رسد.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند و ادعا می‌کنند ایران دارد برنامه‌های خودش را پیش می‌برد و ما نتوانستیم در روند پیشرفتش اختلال ایجاد کنیم و در نهایت هر دو جناح رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که این رژیم به ۸۰ سالگی خود نمی‌رسد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ایران حق دارد در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی کلیه کشورهایی که به هر نحو از این تصمیم تبعیت یا حمایت کنند، را مشمول عمل متقابل قرار دهد.
مجلس در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه، طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را تهیه کرد.
با توجه به اینکه بسیاری از کشور‌ها از ایران قوی در هراسند، اعمال تحریم‌های جدید و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی قطعاتی از پازل تضعیف ایران و استمرار نقشه‌ای است که تمامیت و اقتدار ایران را هدف گرفته است. در ادامه شدت گرفتن تحریم‌ها علیه ایران در جهت تسریع در فروپاشی اقتصادی کشور و گسترش اعتراضات، اگر تحریم‌ها نتیجه مطلوب را حاصل نکرد، ائتلاف جهانی، محاصره و جنگ علیه ایران به عنوان گزینه‌های دیگر پیش رو قابل پیش بینی است.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا را تهیه و تدوین کرده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورتی که اتحادیه اروپا در راستای اهداف آمریکا عمل کرده و بخواهد سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد قانونی که مورد احترام ملت ایران است را در لیست گرو‌های تروریستی قرار دهند باید به تبعات سنگین این اقدام توجه کنند.
با وجود آن که انگلیس در تلاش برای تحریم  سپاه پاسداران به عنوان یک گروه ترویستی است، اما یک مقام وزارت خارجه انگلیس اذعان کرده هنوز دولت لندن در این مورد به نتیجه نرسیده است.
دکتر مهدی مطهرنیا گفت: بعد از برجام تحریم‌های سپاه پاسداران رخ داد و سپس آمریکا از برجام خارج شد، اما نکته اساسی آنجاست که اکنون با توجه به فشار‌های بین المللی پرونده حقوق بشری ایران سنگین‌تر از پرونده هسته‌ای به جریان افتاده است. سپاه پاسداران از طرف هلند تحریم شده است و انگلستان اعلام کرده است که کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در تحریم قرار داده است لذا موج جدیدی از تحریم‌ها در پرونده حقوق بشر هویدا شده است و به زودی کشور‌های دیگری مثل آلمان هم به این دریچه خواهند پیوست.
سردار غفور کارگری به عنوان یکی از سرداران سپاه پاسداران، در لیست تحریمی‌های اتحادیه اروپاست و نمی‌تواند تیم‌های ورزشی پارالمپیک را در بسیاری از مسابقات برون‌مرزی همراهی کند.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه ۱۴۰۱ هم این بود که بر بستر نارضایتی مردم سوار شوند و بتوانند یک جنبش اجتماعی دیگر ایجاد کنند، عنوان کرد: در یکی از کشورهای عربی، یک محوری با حضور امریکا، اسرائیل و انگلیس تشکیل شد و می‌خواستند از مهرماه در دانشگاه و مدارس این کار را شروع کنند
آنالنا بائربوک گفت: «هفته گذشته روشن کردم که ما بسته دیگری از تحریم‌ها را به اجرا خواهیم گذاشت، و این‌که بررسی کنیم چطور می‌توانیم سپاه پاسداران را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کنیم».
خبر منتشر شده در برخی کانال ها با عنوان تهدید مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان توسط سپاه پاسداران از اساس کذب و جعلی است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باور کردن دشمن خطا است، گفت: هرگاه کسی در جبهه باطل قرار گیرد، ضرر خواهد کرد، چرا که سرانجامی جز جهنم ندارد، یک خیر در دنیا از آمریکایی‌ها برای هیچ کشوری صادر نشده است.
وزیر دارایی سابق و نامزد کسب عنوان نخست وزیری انگلیس از حزب محافظه کار، مدعی شد: «حمله وحشیانه چاقویی به سلمان رشدی باید زنگ بیدارباشی برای غرب باشد و واکنش ایران به این حمله، دلایل طرح اتهام‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند.»
امیرآبادی بیان کرد: سپاه پاسداران چالش اصلی مذاکرات نیست و اصلا به عنوان چالش نمی توان از آن نام برد و بزرگترین مسئله پیش رو ضمانت جهت انجام تعهدات می‌باشد. زیرا این تعهدات باید به شکلی باشد که ایران بتواند از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ