مجلس در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه، طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را تهیه کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حقابه ایران از رودخانه هیرمند در شورای امنیت ملی طرح می‌شود و طرف مقابل به دنبال رهاسازی حقابه ایران نیست.
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.
مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده در مورد طرح مقابله با شرکت‌های مخابراتی چینی هواوی و زد تی ای که از سوی دولت ایالات متحده تهدیدی امنیتی تلقی می‌شوند، رأی‌گیری کند.
واژه‌هایی، چون سند ۲۰۳۰ و رویکرد‌های فمینیستی و... بدل به ابزار‌هایی شده‌اند که از طریق آن اصل موضوع حمایت از زنان مورد خدشه قرار می‌گیرند/در لایحه برای بیرون کردن و اخراج زن از منزل هم جرم‌انگاری شده است/از هر ۳ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود/زمانی هم ما بحث مقابله با کودک همسری را در مجلس دهم مطرح کردیم، آقای حسن نوروزی در کمیسیون قضایی، طرح را خفه کرد و در کمیسیون حقوقی و قضایی لشکرکشی کردند تا طرح اساسا مطرح نشود
برخی نمایندگان مجلس در حالی برای شفاف‌سازی آرای خود داوطلبانه اقدام کرده‌اند که طرح شفافیت هنوز در مجمع تشخیص مصلحت در پروسه قانون‌گذاری گیر افتاده و منتقدان و مخالفان سرسختی مقابل خود دارد.
حجت‌الاسلام حسین جلالی دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر مسئولان ذیربط، مصمم هستند که قانون عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در جامعه اجرایی شود.
جلالی با بیان اینكه فرهنگ سازی بدون قوانین بازدارنده قطعاً موثر واقع نخواهد شد گفت: این طرح یك بعد سلبی و یك بعد ایجابی دارد كمااینكه افراد زیادی برای اجرای این طرح در حوزه‌های آموزش و انیمیشن و فیلم و دیگر موضوعات ایجابی، مسئول شدند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح ایجاد مرکزی برای مرجعیت علمی برای مقابله با تهدیدات زیستی مراحل قانونی خود را در مجلس طی می‌کند.
به‌نظر می‌رسد مجلس یازدهم ساز دیگری را کوک کرده و به‌جای شنیدن صدای مردم به‌دنبال قطع کردن امواج ارتباطی برای ارسال و شنیدن این صداهاست. رفتاری که شاید بتوان آن را نوعی واکنش معکوس نسبت به اعتراضات و مطالبات مردم قلمداد کرد. طرح الحاق یک ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) که به‌تازگی از سوی مجلس مطرح شده و اتفاقاً بازتاب منفی گسترده‌ای در جامعه داشته است، یکی از همین‌ها است.
در جلسه علنی امروز مجلس و در حالی که نمایندگان در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح بانکداری جمهوری اسلامی بودند، رشیدی کوچی با حضور مقابل صندلی نوروزی با صدایی بلند خطاب به وی بیان کرد: شما دارید جامعه را به هم می‌ریزید و می‌خواهید مردم را به کف خیابان بکشید، حتی رئیس کمیسیون نیز اظهارات شما را (درباره طرح صیانت) تکذیب کرده است و در همین حین حسن نوروزی نیز از رشیدی کوچی درخواست می‌کرد که با صدای آرام‌تر مطالب خود را مطرح کند، در نهایت رشیدی کوچی با عصبانیت بحث با حسن نوروزی را ترک کرد.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
متن کامل طرح مجلس شورای اسلامی برای مقابله با مصوبه اتحادیه اروپا علیه سپاه منتشر شد.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا را تهیه و تدوین کرده‌اند.
نمایندگان مجلس در واکنش به تلاش اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، طرحی دوفوریتی را آماده کردند که با تصویب آن نیروهای مسلح کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی ایران به عنوان تروریست قلمداد می‌شوند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: براساس موارد مصوب، پیشگیری و مقابله با اقدامات برای تهدید، تطمیع مقامات قضایی از ماموریت‌های سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه خواهد بود.
حاجی‌دلیگانی گفت: در همین مسائل اخیر فلان بازیگر و یا بازیکن یک دروغ را منتشر می‌کند و با آن تمام امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد. نباید طوری باشد که امنیتی که با تلاش هزاران نفر پرسنل به‌صورت شبانه‌روزی و با اهدای شهدای بسیاری به دست آمده با ادعای یک سلبریتی به‌هم بریزد و این وقتی به دست می‌آید که آن‌ها بدانند در مقابل حرف‌شان مسئول هستند.
معاون گردشگری کشور گفت: امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتبارات مشخصی برای مقابله با مسئله ایران هراسی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد.
حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، طبق قواعد و مقررات داخلی قوه قضائیه سال‌هاست که به عنوان مرکز فعالیت می‌کند اما با طرح نمایندگان مجلس، قرار است این مرکز به سازمان تبدیل شود.
طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک در کمیته تخصصی جزا و جرم‌ شناسی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی می شود.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی ابعاد مسئله اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را بررسی و بر نیاز جدی نسبت به ورود مجلس از باب تقنین در این زمینه تأکید کرد.
مقابله یک وزارتخانه با طرح ایجاد نظام دو مجلسی
در پی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکارهایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.
در پی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکار‌هایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ