«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که کشورش برای انجام ضدحملات علیه روسیه به زمان و تجهیزات بیشتر از جانب شرکا نیاز دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که آموزش‌ خلبانان اوکراینی برای هدایت هواپیماهای اف ۱۶ آمریکایی تا مرحله تکمیلی زمان زیادی نیاز خواهد داشت.
معاون شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد: فعلا نیازی به مذاکره با اوکراین نیست؛ دشمن باید به زانو درآید.
رئیس کمیته بودجه پارلمان اوکراین اعلام کرد که این کشور برای تامین بودجه خود نیازمند کمک‌های خارجی است.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور به حمایت از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه می‌دهد.
وزارت دفاع اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور نیازمند دست کم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ بوده تا بتواند به مرز‌های خود در سال ۱۹۹۱ برسد.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که کشورش برای انجام ضدحملات علیه روسیه به زمان و تجهیزات بیشتر از جانب شرکا نیاز دارد.
وزیر خارجه مجارستان از مخالفت این کشور با روند ادامه‌دار درگیری نظامی در اوکراین گفت.
یک سیاستمدار مجارستانی چشم‌انداز پیوستن اوکراین به ناتو را کمرنگ توصیف کرد.
نکته جالب توجه در این حمله استفاده از توپولف تو ۱۴۱ است که یکی از پهپاد‌های قدیمی جهان و مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است. اوکراینی‌ها پیش از این نیز با این پهپاد‌های ساخت زمان شوروی سابق پایگاه‌های هوایی مهم روسیه را هدف قرار داده بودند که در این حملات بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۹۵ مورد اصابت قرار گرفته بود.
رهبر فنلاند می‌گوید: بسیاری از ما صلح را بدیهی می‌دانستند. این باعث شده بود که گارد خود را در قبال مسکو پایین نگه داریم.» جنگ در اوکراین عمیق‌تر از هر رویدادی از زمان پایان جنگ سرد در سال۱۹۸۹، اروپا را متحول کرده است. ذهنیت صلح، که در آلمان قوی‌تر است، جای خود را به این آگاهی داده که قدرت نظامی برای تعقیب اهداف امنیتی و استراتژیک مورد نیاز است.
وزیر دارایی اوکراین می گوید این کشور برای شروع بازسازی اقتصاد خود به بودجه بیشتری نیاز دارد.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
کاخ سفید اعلام کرده است که مذاکرات در مورد اوکراین باید زمانی آغاز شود که کیف آماده باشد.
رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد؛ در حال حاضر نیاز فوری ارتش اوکراین دریافت جنگنده نیست.
پوتین نیز مانند لئونید برژنف در افغانستان، در اوکراین پا را فراتر گذاشته است. او و رژیمش هرگز بهبود نخواهند یافت. حتی اگر فرآیند رها شدن به طور جدی تنها زمانی که او از قدرت خارج شود آغاز شود، شکست عظیم پوتین در اوکراین می‌تواند آغازی برای پایان پوتینیسم باشد. رفتار اخیر رئیس جمهور روسیه نشان می‌دهد که حتی او نیز ممکن است این واقعیت را درک کند.
رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور به سلاح های جدید غرب در سریع ترین زمان ممکن نیاز دارد.
نیروگاه‌های هسته‌ای فراوان اوکراین از زمان شروع جنگ در این کشور مورد توجه واقع شدند. سربازان روسی ۴۸ ساعت بعد از شروع حمله به اوکراین نیروگاه هسته‌ای تعطیل شده چرنوبیل را تصرف کردند و همچنین در همان اوایل جنگ نیز نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپاست، تصرف کردند.
رئیس جمهور اوکراین می گوید بیرون راندن ارتش روسیه از این کشور نیازمند ارسال کمک های تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب است.
یک ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که اوکراین برای تغییر اوضاع در صحنه نبرد نیاز به موشک های دوربرد و تانک های M۱ دارد.
رئیس بانک بین المللی گفت که بازسازی اوکراین پس از پایان نزاع در این کشور به بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.
سفیر اوکراین در واشنگتن طی سخنانی گفت که کشورش همچنان به تسلیحات نظامی از جمله سامانه های پدافند هوایی نیاز دارد.
این سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز گذشته خود نیز تاکید کرد که چین و اوکراین دو شریک راهبردی هستند و از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور از 30 سال قبل، همکاری در زمینه های مختلف بین دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.
جنگ اوکراین ، جنگ کلاسیک نیست که بتوان برای آن زمان پایان تعیین کرد؛ حتی اگر خاتمه جنگ امروز اعلام شود نیز قطعا روابط انرژی اروپا و روسیه حداقل تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ