جنگ اوکراین ، جنگ کلاسیک نیست که بتوان برای آن زمان پایان تعیین کرد؛ حتی اگر خاتمه جنگ امروز اعلام شود نیز قطعا روابط انرژی اروپا و روسیه حداقل تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نظامی سابق آمریکا با اشاره به تلفات و خسارت اخیر ارتش اوکراین به دولتمردادن کی‌یف توصیه کرد برای ازدست‌ندادن بیشتر خاکشان جنگ را متوقف کنند.
رئیس جمهور اوکراین  مدعی شده که صلح بدون کریمه برای کیف معنا ندارد.
یکی از فرماندهان ارتش اوکراین با ابراز نگرانی از عملکرد تانک‌های سبکی که فرانسه برای کی‌یف تامین کرده، بدنه آن‌ها را بسیار نازک و ناکارآمد توصیف کرد.
آنچه که در چند روز گذشته از شورش گروه مسلح واگنر به یکباره خبرساز و فراگیر شد، اگرچه هنوز ابهام‌های بسیاری دارد، اما در این ماجرا پوتین به یکباره «رکب» خورد! و این اتفاق مهم می‌تواند نقطه عطف جدیدی در جنگ طولانی در اوکراین باشد. نقطه عطفی که یا به مذاکره برای برقراری «صلح» و توافق طرفین منجر خواهد شد یا فاز جنگ را از این رخوت خارج می‌کند و بر شدت آن می‌افزاید.
یک نشریه امنیتی آمریکایی در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین به مقامات کی‌یف توصیه کرد که به دور از بلندپروازی‌های غیرواقع بینانه آماده پذیرش صلح با مسکو با نقشه جدید باشند.
اوکراین اعلام کرده که آمادگی برای تقابل تهاجمی علیه روسیه را تقریبا کامل کرده است و زمانی که این عملیات (در جنوب اوکراین) آغاز شود نقطه عطفی در این جنگ به شمار خواهد رفت.
ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب روسیه که سال پیش فوت کرد، تحلیل‌های عجیبی داشت که بیشترشان به واقعیت پیوست. مثلا ۳۰ سال پیش گفته بودکه روسیه با اوکراین وارد جنگ خواهد شد و از نقشه آمریکا برای تجزیه ایران خبر می‌دهد.
یک ژنرال سابق ارتش روسیه معتقد است آمریکا برای حفظ هژمونی خود، به سازماندهی جنگ‌های مختلف در گوشه و کنار دنیا روی آورده است.
بنا به اعلام یک روزنامه‌نگار تحقیقی، دولت آمریکا قصد داشت با تهدید به انفجار خطوط لوله نورد استریم، روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند.
کاترین راسل در توییتر خود نوشت: یک نقطه عطف غم انگیز دیگر برای کودکان و خانواده‌های اوکراین. از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، حداقل ۵۰۱ کودک کشته شده‌اند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد نیروهای حافظ صلح ناتو در کنار نیروهای اوکراین علیه روسیه می جنگندند.
رهبر انقلاب: کسانی که در داخل مثلاً از تغییر قانون اساسی می‌گویند همان حرف بیگانگان را می‌زنند / دموکراسی غربی دموکراسی دروغ و فریب است/ دشمنان نظام اسلامی هم می‌گویند دگرگونی؛ اما آنچه مورد نظر آنان است درست نقطه مقابل آن چیزی است که مورد نظر ماست/ هدف دشمنان حذف تمام چیز‌هایی است که مردم را به یاد اسلام ناب و انقلاب می‌اندازد
مقامات ارتش روسیه می گویند اوکراین به استفاده از مهمات سمی برای هدف قرار دادن روس ها روی آورده است.
سفیر چین در فرانسه می‌گوید: پکن گرچه در جنگ اوکراین همچنان بی‌طرف است اما نگرانی‌های روسیه درباره پیشروی ناتو به شرق اروپا و نقشه این ائتلاف برای الحاق اوکراین را درک می‌کند.
کیهان نوشت: بر خلاف تبلیغات جهت‌دار غرب، جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در موضوع جنگ اوکراین و موارد مشابه در منطقه، خویشتندارانه رفتار کرده است؛ اما در صورت ادامه مواضع خصمانه غرب، حتما نقطه پایان بر این خویشتنداری خواهد گذاشت.
رئیس جمهور اوکراین با نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم جنگ در شهر باهموت در شرق اوکراین، جایی که برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در آنجا رخ داده است، دیدار کرد.
«ریشه مواضع تند فعلی اروپا علیه ایران را باید در اعتراضات اخیر در کشورمان، تحلیل اروپا از عدم اراده جدی ایران جهت حصول توافق اتمی با غرب، و در نهایت، حساسیت اروپا در مورد معادله جنگ اوکراین و طرح ادعا‌های مختلف در مورد دخالت و کنشگری فعال ایران در قالب آن جستجو کرد. تهران باید با تمرکز بر این موارد، روند و موج ایجاد شده علیه خود را معکوس کند و روند دیپلماتیک با اتحادیه اروپایی و کشور‌های مهم آن را از تنش‌زایی فزاینده به سمت آرامش و ثبات سوق دهد.»
نماینده روسیه در سازمان ملل می گوید لهستان و اوکراین به دنبال ایجاد درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو هستند.
کیهان نوشت: یک پهپاد نقطه زن ۲۰ هزار دلاری را بهانه‌ای قرار داده‌اند تا ایران را یکی از طرفین جنگ در اوکراین معرفی کنند.
غرب هرگز نخواسته به طرف جنگ روسیه علیه اوکراین تبدیل شود. با این وجود، طرح‌های پوتین برای الحاق مناطقی از اوکراین به فدراسیون روسیه و زرادخانه هسته‌ای او اکنون این استراتژی را تهدید می‌کند. از این نقطه به بعد خویشتن داری تنها سیاست مسئولیت پذیرانه خواهد بود.
وزیر خارجه اوکراین با این ادعا که ضدحملات کی‌یف علیه روسیه نشان‌دهنده توانایی اوکراین در تحمیل شکست به مسکو است، از متحدان خود درخواست تسلیحات بیشتر کرد.
یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه گفت، روسیه می‌تواند با موشک‌های ابرفراصوت، انگلیس و جزایر اطراف را از روی نقشه محو کند. او گفت روسیه باید انگلیس را شکست دهد تا جنگ اوکراین خاتمه پیدا کند
یکی از فرماندهان سابق ارتش روسیه گفت، روسیه می‌تواند با موشک‌های ابرفراصوت، انگلیس و جزایر اطراف را از روی نقشه محو کند. او گفت روسیه باید انگلیس را شکست دهد تا جنگ اوکراین خاتمه پیدا کند
نماینده روسیه در سازمان های بین الملل مستقر در ژنو گفت: بدلیل ارسال سلاح های غربی، اوکراین بدنبال ادامه جنگ تا باقی ماندن آخرین اوکراینی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ