یک سیاستمدار مجارستانی چشم‌انداز پیوستن اوکراین به ناتو را کمرنگ توصیف کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید امروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: پیوستن امروز اوکراین به ناتو، به‌معنی جنگ این ائتلاف با روسیه است.
دبیر کل ناتو اعلام کرد که اعضای این ائتلاف نظامی موافق پیوستن اوکراین به آن هستند.
رئیس‌جمهور اوکراین گفت: نه برای دعوت به‌پیوستن و نه‌برای آغاز روند عضویت اوکراین در ناتو هیچگونه چارچوب زمانی تعیین نشده است.
بنا به اعلام یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور از موافقت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو استقبال می‌کند.
نخست‌وزیر انگلیس شرایط گفتگو بر سر عضویت اوکراین در ناتو را اعلام کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به‌جای عضویت اوکراین در ناتو، فعلا همان حمایت امنیتی از این کشور صورت می ‏پذیرد که در مورد رژیم صهیونیستی اعمال می‏ شود.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که مسکو خواستار رسیدگی ناتو به نگرانی‌های امنیتی روسیه است و تمایلی به «مهار» این ائتلاف نظامی ندارد اما اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را نخواهد داد.
وزیر دفاع آلمان مدعی شد که پیش‌شرط‌های پیوستن اوکراین به ناتو تنها زمانی قابل تعریف است که جنگ مسلحانه در این کشور تمام شده باشد.
موضوع پیوستن اوکراین به پیمان نظامی ناتو، به یک گره کور تبدیل شده و اتفاق نظر روشنی بین آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگران وجود ندارد.
موضوع پیوستن اوکراین به پیمان نظامی ناتو، به یک گره کور تبدیل شده و اتفاق نظر روشنی بین آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگران وجود ندارد.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به زودی با همتای چینی خود گفتگو خواهد کرد.
معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین می‌گوید که بیش از ۱۰ کشور از ۳۱ عضو ناتو با پیوستن کی‌یف به این ائتلاف نظامی «مخالف» هستند.
تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو مساله جدیدی نیست. سال‌های سال است که اوکراین بین سیاست پیوستن و نپیوستن به ناتو در نوسان است. ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور سابق این کشور خواهان ورود به ناتو بود، اما پس از حمله روسیه به گرجستان، اوکراینی‌ها به دنبال کردن این سیاست بی‌میل شدند. جانشین وی، ویکتور یانوکوویچ، هرگونه تمایل برای عضویت را کنار گذاشت و روابط نزدیکتر با روسیه را ترویج کرد، حتی موافقت کرد که مسکو به اجاره یک بندر دریایی دریای سیاه در کریمه ادامه دهد.
رئیس‌جمهور لیتوانی امروز در اظهاراتی اعلام کرد که احتمال پیوستن اوکراین به ناتو در جریان درگیری‌های جاری در این کشور وجود ندارد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که پیوستن اوکراین به ناتو، امنیت روسیه را به طور جدی تهدید می‌کند.
دبیرکل ناتو مدعی است که کشورهای عضو این ائتلاف با پذیرش اوکراین موافقت کرده‌اند اما در حال حاضر عضویت این کشور در اولویت نیست.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از شرط اصلی پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی پرده برداشت.
وزیر خارجه اوکراین می گوید این کشور با پیوستن به ناتو بهترین تضمین امنیتی را دریافت خواهد کرد.
سخنگوی دفتر نخست وزیری مجارستان اعلام کرد این کشور به دلیل تبعات گسترده عضویت اوکراین در ناتو، از این موضوع حمایت نمی کند.
رئیس جمهور فرانسه سناریوی پیوستن اوکراین به ناتو را بعید دانست و گفت که روسیه پیوستن اوکراین به ناتو را یک اقدام تقابلی تلقی خواهد کرد.
سران ۹ کشور از ۳۰ کشور عضو ناتو در بیانیه‌ای مشترک ضمن تأکید بر تشدید کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین، از پیوستن سریع کی‌یف به این سازمان نظامی حمایت کردند.
وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو، «غیرمعقول» است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به سند امنیتی منتشره از سوی اوکراین هشدار داد.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید که حتی اگر کی‌یِف به طور رسمی از سودای پیوستن به ناتو صرف نظر کند، مسکو همچنان به عملیات نظامی خود در اوکراین ادامه خواهد داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ