سفیر اوکراین در واشنگتن طی سخنانی گفت که کشورش همچنان به تسلیحات نظامی از جمله سامانه های پدافند هوایی نیاز دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که کمک نظامی این کشور به تجهیز تسلیحاتی اوکراین همچنان ادامه می‌دهد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ضدحملات اوکراین در محورهای مختلف همچنان ادامه دارد و در شبانه‌روز گذشته صدها نظامی اوکراینی کشته و تسلیحات آنها منهدم شدند.
میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیرو‌های مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.» او همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند. او افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
این گروه همچنین وارد خاک ناتو شد و در ماه فوریه مخفیانه با «رابط‌های ترکیه‌ای» در تلاش برای دریافت سلاح برای جنگ در اوکراین ملاقات کرد؛ اما مشخص نیست که آیا آنها توانستند به تسلیحات دست پیدا کنند یا خیر؟ اما همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهند که کشور مالی در غرب آفریقا به‌عنوان یک جایگاه دریافت تسلیحات از ترکیه مطرح بوده است. در این اسناد از قول یکی از کارمندان واگنر نقل شد که این شرکت بیش از ۱۶۴۵پرسنل در مالی دارد.
وزیر خارجه اسبق انگلیس می‌گوید که این کشور درباره تامین تسلیحاتی اوکراین، به طور مستقل قادر به تصمیم‌گیری نیست زیرا تصمیمات اصلی همچنان در واشنگتن گرفته می‌شود.
معترضان مردمی در پاریس با برگزاری تظاهرات صلح، خواستار خروج فرانسه از ناتو و همچنین توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شدند.
نخستین سالروز بحران اوکراین در حالی فرارسیده که افق روشنی برای برون‌رفت از آن به چشم نمی‌خورد؛ بحرانی که آمریکا به دلایل چندگانه، تمایلی چندانی به پایان آن ندارد.
نخستین سال‌روز بحران اوکراین در حالی فرارسیده که افق روشنی برای برون‌رفت از آن به چشم نمی‌خورد؛ بحرانی که آمریکا به دلایل چندگانه، تمایلی چندانی به پایان آن ندارد.
مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید تمام تلاش خود را برای کمک تسلیحاتی به اوکراین به کار گیرد، زیرا این کشور دارد کاری را انجام می‌دهد که خود واشنگتن از انجام آن شانه خالی کرده است. او همچنین بیان کرد که اوکراین حق دارد به مواضع نظامی روسیه حمله کند، از جمله در خاک روسیه.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که ۹ میلیون نفر در این کشور هنوز بدون برق هستند.
دبیر کل ناتو ضمن ادعای اینکه اوکراین در آینده به عضویت این سازمان درخواهد آمد، تأکید کرد اولویت اول فعلا حفظ ارسال کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف است.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اوکراین همچنان به بازی با آتش ادامه داده و اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه ای را علیه نیروگاه هسته ای زاپروژیا انجام می دهد.
وزیر خارجه اوکراین با اشاره به عقب‌نشینی ارتش روسیه از شهر خرسون، مدعی شد که «جنگ همچنان ادامه دارد.»
کشورهای اروپایی از شرکت‌های تولید تسلیحات خواسته‌اند برای کمک به جبران کمبود ذخایر تسلیحاتی خود و همچنین ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه، تولید را تسریع بخشند.
به گفته سخنگوی کاخ کرملین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، گفته است که مسکو همچنان برای مذاکره با اوکراین آماده است.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که چین همچنان حامی سرسخت روسیه در حمله غیرقابل توجیه به اوکراین است.
جوزپ بورل، مسئول گفت: ما به حمایت‌های نظامی خود از اوکراین و ارسال تسلیحات ادامه می‌دهیم و آن را افزایش خواهیم داد. همچنین، چگونگی اعمال اقدامات محدودکننده جدید علیه روسیه را بررسی خواهیم کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به سند امنیتی منتشره از سوی اوکراین هشدار داد.
وزارت دفاع آمریکا در پی تشدید تنش‌ها با چین و همچنین باتوجه به جنگ اوکراین، کارگروهی ویژه جهت تسهیل فروش تسلیحات به متحدانش تشکیل داد.
متحدان کی‌یف تسلیحات پیشرفته اما محدودی مانند سامانه موشکی هیمارس و هویتزر در اختیار اوکراین قرار داده اند، اما برای عدم تحریک بیشتر روسیه همچنان مایل نیستند که تسلیحات قویتر به کی‌یف بدهند.
بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، شمار کشتی های بارگیری شده از بنادر اوکراین به ۲۷ مورد رسیده است.
بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، شمار کشتی های بارگیری شده از بنادر اوکراین به ۲۷ مورد رسیده است.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ