اصفهان- ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان از صبح امروز کامل قطع شده و برغم غبارآلودی هوای امروز داده‌ای از وضعیت هوای این کلانشهر نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه اجتماع مردم در ایستگاه‌های صلواتی باید با حضور پرشور پای منبر‌ها ختم به بصیرت افزایی شود، گفت: امت هوشیار باشد که مبادا ایستگاه‌های صلواتی ما از جمعیت موج بزند، اما پای منبر‌ها کسی نباشد.
رئیس سازمان داوطلبان از برپایی ایستگاه‌های مرهم زائر در هیأت مکتب الزهرا و ریحانه النبی (س) با همکاری داوطلبان تهران همزمان با ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) خبر داد.
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از فناوری‌های هوشمند، ایستگاه‌های پمپاژ آب را ارتقا دهد و گامی در جهت افزیش بهره‌وری بردارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ایستگاه‌های بی آر تی با روش روسازی بلوکی بهسازی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت مترو شهر تهران گفت: امسال در قسمت میانی خط ۶ مترو ایستگاه میدان خراسان، نجات اللهی، هفدهم شهریور و سرباز را تکمیل خواهیم کرد.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز چهارم خرداد براساس داده‌های ۳ ایستگاه‌ پایش فعال با میانگین ۱۰۱ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
بررسی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا نشان می‌دهد در شهر‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و پاوه وضعیت هشدار را داریم.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، طی فروردین سال ۱۴۰۲، شش روز پاک، ۲۴ روز قابل قبول و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.
کیفیت هوا در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، شهرداری منطقه ۴، ژئوفیزیک (منطقه ۶)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، گلبرگ (منطقه ۸)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پیروزی (منطقه ۱۳)، مسعودیه (منطقه ۱۵)، شادآباد (منطقه ۱۸)، شهرری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه۲۲ با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در وضعیت قابل قبول قرار دارند.
تا ساعاتی دیگر ۵ ایستگاه کارگر، لاله، تقاطع میدان ولی عصر(عج)، تقاطع هفت تیر و ورودی ایستگاه مدافعان سلامت به طول ۱۱ و نیم کیلومتر افتتاح می شود که امید است ترافیک تهران را بهبود بخشد.
عضو شورای شهر تهران درباره افتتاح ۴ ایستگاه مترو شهر تهران توضیحاتی داد.
بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان کرج ۱۶۲، اشتهارد ۱۵۲، فردیس ۱۶۶، ساوجبلاغ ۱۷۱ و نظرآباد ۱۵۴ قرار دارد.
کیفیت هوای در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱۷)، دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، پونک، شهرداری منطقه ۴، ستاد بحران (منطقه ۷) و مسعودیه (منطقه ۱۵) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص ایستگاه‌های پرتردد متروی پایتخت اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی تئاتر شهر، پانزده خرداد و شهرری به ترتیب سه ایستگاهی هستند که بیشترین مسافر را بین ۱۴۴ ایستگاه متروی تهران و حومه دارا هستند. ایستگاه‌های میدان آزادی، گلشهر و امام خمینی (ره) نیز جایگاه های بعدی پذیرش بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده اند.
در سراسر کشورمان، تنها در ۱۰۴ منطقه پایش کیفی هوا صورت می‌گیرد و تنها ۱۸۶ ایستگاه به سنجش آلودگی هوا مشغول هستند! درباره ایستگاه‌هایی سخن می‌گوییم که برخی از آن‌ها را مجموعه‌های دیگر (مانند شهرداری‌ها) دایر کرده‌اند و سازمان حفاظت محیط زیست در ساختشان نقشی نداشته است.
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار بسیاری از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار زیادی از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
مدیرعامل شرکت مترو تهران از بهره‌برداری ایستگاه‌های باقی‌مانده در خطوط ۶ و ۷ مترو تا پایان سال ۱۴۰۲ با تأمین به موقع منابع مالی و همکاری بیشتر مناطق خبر داد.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سامانه‌های سنجش آلودگی هوای این کلانشهر فرسوده است، گفت: نوسازی و توسعه ایستگاه‌های پایش آلودگی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
با توجه به برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی؛ قطار‌های مترو، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور، از ابتدای صبح تا پایان مراسم در ایستگاه‌های شاهد- باقر شهر واقع در خط یک مسافرگیری نخواهند داشت.
شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از عدم سرویس دهی برخی از ایستگاه‌ها در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور خبر داد.
با توجه به برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره)، قطار‌های مترو در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور سال جاری، از ابتدای صبح تا پایان مراسم در ایستگاه‌های شاهد- باقر شهر واقع در خط یک مسافرگیری نخواهند داشت.
بر اساس آخرین اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ و ۱۰ میکرون) در شهرستان کرج بر روی عدد ۱۹۵ قرار گرفته است.
سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ گفت: ایستگاه‌های ورزش داوطلبانه ومردمی برای ارائه خدمات بهتر در منطقه ۲ شناسنامه ورزشی دریافت می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ