وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: امیدواریم اقدامات تحریک آمیز اوکراین در نیروگاه اتمی زاپروژیا به فاجعه منجر نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر دفاع استونی، ابراز امیدواری کرد که جنگ اوکراین متوقف شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امیدوار است که کشورهای اروپایی در خصوص کمک نظامی به اوکراین در آینده به توافق برسند.
سرویس مطبوعاتی دفتر رییس جمهور اوکراین امروز درباره عرضه غلات از طریق گذرگاه دریای سیاه بدون روسیه ابراز امیدواری کرد.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره شورش گروه واگنر در روسیه می گوید: به گمان من ارتش روسیه در جنگ علیه واگنرها با علاقه و حرارت بیشتری نسبت به جنگ با اوکراینی ها خواهد جنگید و آن ها را سرکوب خواهد کرد. جشن و سروری که در اوکراین برگزار شده نشان دهنده این است که جنگ اولیه برای واگنر ها چقدر نفرت انگیز بود و چقدر امیدوار هستند که با این شورش شاید آقای پوتین ضعیف شود و یا بساط اش جمع شود.
رئیس جمهور فرانسه بر تعهد خود به حمایت بلندمدت از کی‌یف تاکید و ابراز امیدواری کرد که عملیات تهاجمی ارتش اوکراین موفقیت‌آمیز باشد.
دبیر کل ناتو امیدوار است که سران این ائتلاف در نشست آتی خود کمک‌های جدیدی به اوکراین تخصیص دهند.
نخست وزیر اوکراین می‌گوید که این کشور امیدوار است ظرف دو سال، «کاملا آماده عضویت در اتحادیه اروپا» شود.
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر این بلوک امیدوار به برآوردن نیازهای جنگی کی‌یف است، باید به الگوی «اقتصاد جنگی» تغییر رویه بدهد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: سیاست ما عدم حمایت از جنگ و یک طرف علیه دیگری است. امیدواریم مقامات اوکراین با نگاه به ریشه بحران، با اتخاذ رویکرد صحیح سیاسی منافع خود و ملت خود را قربانی سیاست توسعه‌طلبانه آمریکا و ناتو نکنند.
اوکراین امیدوار است که افزایش فشار، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را متقاعد کند تا مجوز صادرات تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین را در زرادخانه سایر متحدان ناتو صادر کند. این تانک‌ها که لئوپارد۲ نامیده می‌شوند، از مورد علاقه‌ترین تانک‌های مد نظر کی‌یف هستند و کارشناسان می‌گویند که در تعداد قابل توجهی، توانایی اوکراین برای عقب راندن نیرو‌های روسی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.
وزیر خارجه ایتالیا مدعی شد این کشور امید دارد که تلاش های ترکیه به برقراری صلح در اوکراین منجر شود.
رئیس مجلس گفت: فرایند پیگیری قضائی پرونده حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در جریان است و امیدواریم دادخواهی خانواده‌های آنان به نحو مقتضی و در چارچوب قانون اجابت شود.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرد که آتش بس اعلامی از سوی روسیه در اوکراین تمدید شود.
مسکو اظهارات رئیس جمهور اوکراین درباره امیدواری کی‌یف برای پس گرفتن کریمه با روش «غیرنظامی» را اشاره‎‌ای به جدا کردن این شبه جزیره از خاک روسیه خواند و آن را «محال» توصیف کرد.
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که کی یف به میز مذاکرات با مسکو بازگردد.
بنا بر گزارش ها، واشنگتن امیدوار است از آرامش زمستانی برای متقاعد کردن کیف و مسکو برای ورود به مذاکره و پایان جنگ استفاده کند.
گروهی از داوطلبان چچنی که در کنار نیرو‌های اوکراینی با نیروهای ارتش روسیه و چچنی‌های حامی آنها می‌جنگند، پوتین را دشمن بشریت می‌دانند و امیدوارند جنگ اوکراین به رژیم پوتین پایان دهد.
صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که افزایش تولید گاز مایع در جهان، بتواند کاهش عرضه ناشی از جنگ اوکراین را جبران کند.
ریابکوف: رویارویی آشکار با آمریکا و ناتو به نفع روسیه نیست و مسکو امیدوار است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خطرات تشدید تنش بر سر اوکراین را درک کند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نشستی مطبوعاتی گفت: امیدوارم درخواست‌های برخی رهبران اروپایی از ایران پیرامون اوکراین، پیش‌شرط برجامی جدیدی نباشد.
با گذشت شش ماه از جنگ در اوکراین، هم‌اکنون این پرسش مهم مطرح می‌شود که آیا می‌توان به پایان قریب‌الوقوع این جنگ امیدوار بود یا همه چیز نشانگر این است که جنگی فرسایشی و طولانی در پیش است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ