گروه صنعتی ایران خودرو استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری و اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را عامل عدم حضور در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تقاضای مصرف برق در کشور روز گذشته به ۷۱ هزار و ۵۹۰ مگاوات کاهش یافت. این در حالی است که تقاضای مصرف برق همچنان بالا بوده و ضرورت مدیریت مصرف برق به خصوص در بخش خانگی وجود دارد.
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد رشد تقاضای جهانی برای نفت ظرف چند سال آینده، تحت تاثیر قیمت بالا و حمله روسیه به اوکراین که به روند گذار از سوخت‌های فسیلی شتاب می‌بخشد، به طرز چشمگیری آهسته خواهد شد.
حیدری منش یادآور شد: احتمال بالا آمدن آب در دیگر مسیل‌ها و رودخانه‌های شهری و روستایی وجود دارد، لذا تقاضا می‌شود شهروندان نسبت به ترددهای درون و برون شهری و توقف حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
امروز صحبت از ۵۰ تا ۶۰ درصدی دپو برنج داخلی در انبارها است؛ قیمت تمام شده بالا و کاهش سطح درآمد جامعه سبب شده تا برخی محصولات بدون بازار تقاضا از بین بروند.
سازمان هواپیمایی مشکل کمبود بلیت را همواره افزایش تقاضا اعلام می کند در صورتی که بلیت هواپیما برای تورها با قیمت بالا موجود است.
نتایج تحقیقات نشان داد که انتظار می‌رود که میانگین سن خودرو در سال آینده کاهش یابد زیرا افزایش در دسترس‌بودن و تقاضای جدید باعث افزایش فروش خودروهای جدید به بالای ۱۴.۵ میلیون در سال ۲۰۲۳ می‌شود.
مردم برای اینکه سرمایه های خود را از دست ندهند به خرید ملک در اطراف پایتخت روی آورده اند که این مسئله موجب شده است تقاضا خرید مسکن در این مناطق بالا رود و به تبع قیمت ها رشد داشته باشد.
گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) ذخیره شده در کشتی‌ها با وجود ارزان شدن قیمت‌ها، از نظر فصلی به سطح بالایی افزایش پیدا کرده که نشانه کاهش تقاضا برای این سوخت است.
با توجه به تقاضای بالای خودرو در کشور و ضرورت تنظیم بازار این کالا که مدتی است نقش کالای سرمایه‌ای را پیدا کرده، وزارت صمت نسبت به برنامه‌ریزی و بسترسازی برای افزایش تولید، تکمیل خودرو‌های ناقص قبلی و افزایش به بازار اقدام کرده و خوشبختانه طی سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو با رشد معادل ۳۹ درصد به صورت کامل تولید و روانه بازار شده است.
لادا X-Cross برای بازار روسیه در کارخانهٔ آوتوواز در سنت پترزبورگ تولید می‌شود که قبلاً متعلق به نیسان بود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو مشابه بستیون T۷۷ باشد که هم‌اکنون قیمت آن در روسیه از ۲.۱۷ میلیون روبل معادل ۲۶،۵۷۰ دلار آغاز می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، اولین محصولات جدید لادا در دوران پس از رنو را کراس‌اوور‌ها و سدان‌های چینی تشکیل می‌دهند، زیرا این شرکت روسی به دنبال ساده‌سازی تولیدات خود و تمرکز روی مدل‌هایی است که تقاضای بالایی دارند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: نرخ ارز با توجه به تقاضا افزایش پیدا می کند و باسامانه نمی تواند نرخ ارز را مدیریت کرد.
رئیس‌جمهور صربستان مدعی است تقاضا برای خرید تسلیحات این کشور افزایش یافته، انگار همه دارند برای جنگ آماده می‌شوند.
تحلیلگران پیش بینی کردند چین در سال ۲۰۲۳ با افزایش سفرها پس از تسهیل کنترل های کووید که تقاضا برای سوخت را بالاتر می برد، رکورد بالایی نفت وارد خواهد کرد.
شاخص کل بورس روز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۲۱۱۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ را بخوانید.
«یکی از نتایج منفی شدن سرمایه‌گذاری، کاهش رشد اقتصادی در کشور است. علاوه بر این روی درآمد سرانه، اشتغال و... هم تاثیر می‌گذارند. یعنی عملا این روند منفی سرمایه‌گذاری، بر تمامی شاخص‌های اقتصاد خرد و کلان تاثیر می‌گذارد. وقتی می‌گویم بر اقتصاد خرد و سفره مردم تاثیر دارد به این معنی است که شما تصور کنید برخی واحد‌های تولید روغن خوراکی، تعطیل کنند؛ بنابراین میزان تولید و عرضه در بازار کاهش پیدا می‌کند و این منجر به ناترازی عرضه و تقاضا و به تبع آن باعث بالا رفتن قیمت روغن می‌شود؛ بنابراین اینجاست که تبعات منفی شدن سرمایه‌گذاری، وارد خانه‌های مردم می‌شود.»
طی چند روز گذشته دلالان از طرق مختلف با عرضه خودرو در بورس ساز مخالف زده اند و حتی طبق شنیده ها در مورد عرضه خودروی دیگنیتی پرستیژ با افزایش غیرواقعی تقاضا، قیمت را به صورت کاذب بالا بردند.
این روز‌ها شربت‌های آنتی‌بیوتیک و اسپری‌های تنفسی معضل اصلی داروخانه‌ها شده است. این مسئله را این متصدی داروخانه عنوان می‌کند؛ «اسپری‌هایی مثل «فلوکسوتاید» یا «بکلومتازون» برای آسم‌های مزمن هم کمیاب شده‌اند و نمونه‌های ایرانی آن هم به داروخانه‌ها نمی‌رسد که جواب تقاضای بیماران را بدهیم؛ اما اگر سری به بازار آزاد بزنید، تمام این اسپری‌ها، دارو‌ها یا آمپول‌ها ازجمله «آتروونت» برای نبولایزر با قیمت‌های بالا یافت می‌شود؛ حالا شرایط دارو‌های بیماران شیمی‌درمانی، ام‌اس، تالاسمی و... مسئله دیگری دارد که واقعا این روز‌ها به‌سختی پیدا می‌شود».
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فروش متری ملک در بورس بیشتر از آنکه به شفافیت بازار مسکن کمک کند در این شرایط اقتصادی کشورمان به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود و تقاضای سفته‌بازانه را بالا می‌برد.
به عقیده کی‌روش لیگ ایران از نظر فشردگی و سنگینی تمرینات در حد بالایی نیست و به همین خاطر او برای بالا بردن آمادگی بدنی بازیکنان داخلی تقاضای اردو کرده است.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: در حالی که پیش بینی ها حاکی از پروازهای یک سر خالی نجف-تهران تا قبل از روز اربعین بود، اما گزارشها از حجم بالای تقاضای برگشت هوایی زائران خبر می دهد.
در دوران قاجار به جز وبا و طاعون، گاهی سایر بیماری‌های مسری هم بلای جان سکنه تهران می‌شد، یکی از این بیماری‌ها «تب نوبه» بود. گفته می‌شود علاج این بیماری «گنه گنه» بوده است و گاهی آنقدر شدت می‌گرفته و تقاضای برای این دارو بالا می‌رفته که موجب نایابی آن می‌شده و سودجویان هم به دنبال گران فروشی و تقلب دارو بودند.
قیمت محموله های تک گرید نفتی اسپوی (ESPO) روسیه به مقصد آسیا در پی تقاضای بالا از سوی خریداران بزرگی نظیر هند و چین و کاهش نگرانیها نسبت به تحریمهای احتمالی، از رکورد پایین اخیرش بهبود یافت.
نرخ ناتوانی حرکتی در یمن زیاد است. قبل از جنگ در سال ۲۰۱۵، نرخ رسمی ناتوانی حرکتی حدود ۳ درصد بود و عدد بسیار بالایی محسوب می‌شد. اکنون ارقام موجود نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد یمنی‌ها از آسیب‌های حرکتی رنج می‌برند که یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان نیز محسوب می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: در تمام دنیا رصد حساب‌های بانکی انجام می‌شود، در حالی که این موضوع در کشورمان بسیار دیر انجام شده است، از سویی این کار باعث می‌شود که بسیاری از فساد‌هایی که رخ می‌دهد مقدار آن با کاهش روبرو شود، به نوعی می‌توان گفت انجام این کار بسیار مهم این است، زیرا شفافیت را در صحنه اقتصادی حاکم می‌کند و بسیاری از اقدامات مخرب انجام نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ