آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد رشد تقاضای جهانی برای نفت ظرف چند سال آینده، تحت تاثیر قیمت بالا و حمله روسیه به اوکراین که به روند گذار از سوخت‌های فسیلی شتاب می‌بخشد، به طرز چشمگیری آهسته خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی صنعت برق از رشد ۴ هزار مگاواتی (۵.۷ درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.
در این شرایط که از یک سو نظام عرضه و تقاضا بر بازار کالا‌های تولیدی حاکم نیست و از سوی دیگر، شاهد رشد قیمت مواد اولیه وارداتی به دلیل نوسانات نرخ ارز هستیم، انتظار برای کاهش تورم و رشد تولید و عرضه، دور از انتظار است.
مردم برای اینکه سرمایه های خود را از دست ندهند به خرید ملک در اطراف پایتخت روی آورده اند که این مسئله موجب شده است تقاضا خرید مسکن در این مناطق بالا رود و به تبع قیمت ها رشد داشته باشد.
علی رغم آغاز منفی معاملات، روند رو به رشد بازار سرمایه امروز هم متوقف نشد و شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی را به ثبت رساند. از اواسط معاملات تقاضا در بازار افزایش یافت و اکثر نماد‌های بازار از محدوده‌های منفی به مثبت حرکت کردند. فردا بازار چگونه خواهد بود؟
امروز بازار سرمایه در ابتدای معاملات با اصلاح مواجه شده اما در نیمه دوم معاملات با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص ساز مواجه شد.
با بهبود نسبی اوضاع کرونا و افزایش تقاضا در چین، قیمت فلزات اساسی در بازار بورس لندن افزایش یافت.
شرکت بزرگ گازی روسیه اعلام کرد با توجه به رشد تقاضا در کشورهای آسیایی، این قاره می تواند مقصد خوبی برای گاز صادراتی روسیه باشد.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ورود بانک مرکزی به بازار سکه اثر مثبت داشت؛ اما افزایش قیمت‌های جهانی سبب رشد مجدد تقاضا شد.
پیش‌بینی می‌شود که مناطقی در غرب آسیا و شمال آفریقا طی سال‌های آینده به کم‌آب‌ترین مناطق جهان تبدیل شوند. تقاضا برای برخورداری از آب به دلیل رشد سریع جمعیت این مناطق افزایش یافته است. براساس آمار‌های سازمان ملل متحد، جمعیت این مناطق در سال ۲۰۱۶ به چهارصد میلیون نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ جمعیت این مناطق از مرز ۶۷۰ میلیون نفر عبور کند.
مدیر بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری گفت: در ۴۸ ساعت گذشته بازار تقاضا ۲۰ درصد رشد داشته و خرید مردم سبب می‌شود تا هم به سبد خانوارها و هم به تولیدکنندگان کمک شود.
در آغاز سال ۲۰۲۳، عوامل متعددی شامل نگرانی‌های عرضه و تقاضا، سیاست پولی انقباضی در سراسر جهان، انتظارات برای کندی رشد اقتصادی و رکود احتمالی و بازگشایی چین و خروج این کشور از قرنطینه کرونا، در روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت تاثیر خواهند گذاشت.
کارشناسان بر این باورند که بازگشایی اقتصاد چین چین تکانه مهمی را به رشد اقتصاد جهانی وارد می‌کند. این اقدام در دومین اقتصاد بزرگ جهان، با سرعت بخشیدن به افزایش مخارج خانوار و رشد سرمایه‌گذاری موجب می‌شود درحالی‌که سطح تقاضا در غرب رو به کاهش است اقتصاد جهانی شاهد یک سطح تقاضای قابل اتکا باشد.
معاون اول کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون روسیه، افزایش تقاضا و به تبع افزایش قیمت را از نتایج اصلی تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه دانست.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: باتوجه به شرایط روسیه و مجموعه تحولاتی که در حوزه مسیرهای حمل بار رخ داد، حجم تقاضا برای صادرات به این کشور با رشد مواجه شد
قیمت نفت روز جمعه در پی افت ارزش دلار آمریکا، بهبود یافت اما تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای چین برای سوخت و افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.
قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین که نگرانی‌ها نسبت به مصرف کمتر سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و تنزل برآورد اوپک از میزان رشد تقاضای جهانی، کاهش پیدا کرد.
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ اونس جهانی از عوامل اصلی رشد قیمت طلا و سکه هستند و در این بین افزایش تقاضا نیز قیمت ها را بالاتر می برد.
معاون وزیر صمت با اشاره به رشد بیش از ۲۸۳ درصدی تولید خودروی سواری کامل گفت: در نیمه دوم امسال، عرضه همه خودرو‌های سایپا و دیگر شرکت‌های خودروساز با توجه به معادل بودن عرضه و تقاضا، توسط خود شرکت‌ها یا از طریق بورس کالا انجام می‌شود. ایران خودرو نیز فروش خودرو‌های تولیدی را در سامانه فروش خود شرکت اجرا خواهد کرد.
شرکت اپل برنامه‌های خود را برای افزایش تولید آیفون‌های جدید خود در سال جاری پس از عدم تحقق رشد پیش بینی شده تقاضا متوقف می‌کند.
بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه عرضه ارز در سال جاری بیش از تقاضا بوده است، از رشد ۸۱ درصدی حجم معاملات ارزی در سامانه نیما خبر داد.
قیمت نفت با این انتظار که اختلالات تولید در خلیج مکزیکوی آمریکا موقتی خواهد بود و تداوم نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا، در معاملات روز جمعه، حدود دو درصد سقوط کرد اما موفق شد رشد هفتگی به ثبت برساند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تامین ارز در سامانه نیما داشتیم و مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد.
روز سه‌ شنبه ورق بورس برگشت و شاخص کل این بازار پس از دو روز کاهشی، از همان ابتدای معاملات صعودی ظاهر شد و این روند را تا پایان دادوستدها حفظ کرد.
مسئولان استانداری تهران، آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان و واریز مابه التفاوت آن به حساب سرپرستان خانوار را رد کرده اند. حشمت الله عسگری در این رابطه گفته که قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه، غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ