نرخ ناتوانی حرکتی در یمن زیاد است. قبل از جنگ در سال ۲۰۱۵، نرخ رسمی ناتوانی حرکتی حدود ۳ درصد بود و عدد بسیار بالایی محسوب می‌شد. اکنون ارقام موجود نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد یمنی‌ها از آسیب‌های حرکتی رنج می‌برند که یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان نیز محسوب می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اخیرا یک ابزار تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی وضعیت کشور‌های قدرتمند در جنگ جهانی سوم را به تصویر کشیده است.
رحمن قهرمانپور، پژوهشگر ارشد مسائل بین الملل در این برنامه راهبرد توضیح داد که، چون روسیه از ایران ناخشنود است به همراهى با اعراب روى آورده است.
تسلیحات هلیکوپتر می-35پی افزون بر دو توپ 23 میلیمتری و موشک های هوا به سطح غیر هدایت شونده اس-8 می تواند با استفاده از نقاط اتصال سلاح بیرونی گسترش یابد. از جمله دیگر موارد می توان به نصب توپ 23 میلیمتری اضافی، موشک اس-13 غیرهدایت شونده، و موشک هدایت شونده ضد تانک آتاکا یا ویخر-1/1ام (Vikhr-1/1M) اشاره کرد. با توجه به نیاز مشتری، مجموعه سلاح می تواند هرچه بیشتر گسترش یابد.
در میان صدای شلیک گلوله و غرش هواپیما‌های جنگی گروهی از جوانان سودانی در حال بازی فوتبال در یک زمین خاکی در خارطوم پایتخت سودان هستند. سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در خارطوم و سایر شهر‌های شمال و غرب کشور بوده است. تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند. درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند.
سربازان آمریکایی طی جنگ ویتنام از ام72 لاو برای نفوذ و تخریب سنگرهای دشمن استفاده می کردند. اما عملکرد نه چندان موثر در برابر تانک های ارتش ویتنام شمالی و برخی نواقص موجب شد تا بهبود عملکرد و طراحی این سلاح در دستور کار قرار بگیرد.
برف در باهموت اوکراین به قدری سنگین است که هیچ یک از طرفین نمی‌توانند در روز‌های آینده حملاتی را انجام دهند.
خشکسالی و کاهش بارش باران در اقصی نقاط کره زمین مساله‌ساز شده است. در این میان عده‌ای می‌گویند جنگ جهانی بعدی، بر سر آب خواهدبود. این ادعا، اما چقدر صحت دارد؟
برای نخستین بار تصاویری از اتاق‌های فوق سری رئیس جمهور اوکراین که طی یک سال گذشته مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین را در آنجا هدایت کرد منتشر شده است.
پلیس روسیه افرادی را که در سالگرد جنگ اوکراین اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت و گذاشتن دسته گل کرده بودند دستگیر کرد.
یک زن اوکراینی که در زمان تجاوز روسیه به اوکراین با صورت خون آلود و سر بانداژ شده‌اش تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌ها در سراسر جهان شد اکنون در لهستان پناهنده است، اما هنوز آرزو دارد روزی به خانه بازگردد.
فیلمی از جنگ کانگوروها در یکی از جنگل‌های استرالیا را مشاهده می‌کنید. ی
شیرها و کفتارها دو رقیب قدیمی در شکار هستند. هر از گاهی در جهان طبیعت شیرها و کفتارها به رقابت می پردازند و در اکثر موارد شیرها پیروز میدان می شوند اما گاهی اوقات هم اگر جمعیت کفتارها بیشتر باشد، این نبرد به نفع کفتارها به پایان می‌رسد.
پلیس انگلیس اعلام کرد یک بمب ۲۵۰ کیلوگرمی جنگ جهانی دوم به طور غیرمنتظره‌ای در گریت یارموث منفجر شد. سرویس‌های خنثی سازی پس از کشف یک بمب بزرگ منفجر نشده در گذرگاه رودخانه در شهر نورفک برای خنثی سازی آن وارد عمل شدند اما بمب منفجر شد. پلیس نورفک گفت که یک انفجار غیر برنامه ریزی نشده رخ داده است، اما به کسی آسیب نرسیده است.
رئیس جمهور اوکراین با نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم جنگ در شهر باهموت در شرق اوکراین، جایی که برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در آنجا رخ داده است، دیدار کرد.
کارشناسان نظامی می‌گویند که به نظر می‌رسد شهر باهموت برای هر دو طرف ارزش استراتژیک کمی دارد، اما نیرو‌های روسی از جمله مزدورانی که برای گروه واگنر می‌جنگند در روز‌های اخیر بمباران خود را تشدید کرده اند.
از باهموت به عنوان جهنم روی زمین یاد خواهد شد، با نوعی نبرد متعارف طاقت فرسا که از زمان جنگ کره بین دو کشور دیده نشده است. روسیه و اوکراین هر دو با  تلفات سنگین ادامه خواهند داد.
ویدئویی از حمله پهپاد اوکراینی به دو تن از ارتش روسیه منتشر شده که آن‌ها با عکس العمل به موقع از مرگ جان سالم به در می‌برند. در این ویدئو پهپاد اقدام به پرتاب بمب روی سربازان روس دراز کشیده در یک کانال می‌کند، اما آن‌ها خیلی سریع بمب را برداشته و به طرف دیگر پرتاب می‌کنند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که تورم در حال حاضر به دلیل جنگ در عراق، تأثیر آن بر نفت و آنچه روسیه انجام می‌دهد، یک مشکل جهانی است.
در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین ویدئویی از یک کشیش روس منتشر شده که در حال شلیک آر پی جی به مواضع ارتش اوکراین است.
وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از خودروی زرهی جدید ساخت این کشور با نام بأس ۲ در صنعاء پایتخت رونمایی کرد. در ویدئو مشخصات این خودروی زرهی که با وجود جنگ تحمیلی و محاصره یمن در شرایطی استثنایی و به طور کامل در یمن ساخته شده، بازگو شده است.
رئیس‌ جمهور روسیه از رزمایش نظامی بزرگ با شرکت چین و چندین کشور دوست روسیه بازدید کرد.
در شهر جنگ زده بوچا اوکراین تعداد زیادی از قربانیان بدون اینکه شناسایی شوند دفن می‌شوند.
از زمانی که طالبان در ماه اوت سال گذشته به قدرت بازگشتند، صد‌ها جنگجو به کلاس‌های درس بازگشته اند.
سه زن اوکراینی که در خط مقدم جنگ با ارتش روسیه در شرق کشورشان حضور دارند می ترسند که در میدان نبرد رها شوند، مرده یا مجروح. ربوده شدن توسط نیروهای روسی ترس دیگر آنهاست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ