قیمت محموله های تک گرید نفتی اسپوی (ESPO) روسیه به مقصد آسیا در پی تقاضای بالا از سوی خریداران بزرگی نظیر هند و چین و کاهش نگرانیها نسبت به تحریمهای احتمالی، از رکورد پایین اخیرش بهبود یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدتی است که بازار نفت با سرعت آهسته مسیر صعودی را طی می‌کند. به عقیده کارشناسان بازار این محصول تحت تاثیر مولفه‌هایی نظیر شورش‌های اخیر روسیه، افزایش تقاضای بنزین در آمریکا و کاهش عرضه نفت عربستان در مسیر افزایشی باقی‌ می‌ماند. با این حال باید منتظر ماند و دید با توجه به بهبود شکننده اقتصادی چین چه سرنوشتی برای بازار طلای سیاه رقم می‌خورد؟
منابع آگاه اعلام کردند که مدیر عامل شرکت بزرگ نفتی روسنفت روسیه پیشنهاد کرده که این کشور در قیمت گذاری نفت خود به سمت مبنا قرار دادن دبی برود.
وزیر دارایی هند گفت که این کشور به خرید نفت روسیه حتی با قیمت گران‌تر از سقف تعیین‌شده از سوی گروه 7 ادامه خواهد داد.
معاون اول وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که آژانس های قیمت گذاری غربی، نفت روسیه را پایین تر از قیمت واقعی خود قیمت گذاری می کنند.
معاون اول وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که آژانس های قیمت گذاری غربی، نفت روسیه را پایین تر از قیمت واقعی خود قیمت گذاری می کنند.
منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر ۵۰ دلار رسیده است.
منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر ۵۰ دلار رسیده است.
ژاپن اعلام کرده که هنوز در مورد اعمال سقف قیمت محصولات نفتی روسیه تصمیم نگرفته است.
نماینده پارلمان آلمان و رئیس کمیسیون انرژی آن می‌گوید اقدام اخیر آمریکا واروپا به تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، نوعی خودتخریبی است.
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه با امیدواری به بهبود تقاضای چین و ابهامات درباره نحوه اجرای مکانیزم سقف قیمت غربی برای نفت روسیه، اندکی افزایش یافت.
کشورهای گروه ۷ توافق کردند که قیمت نفت روسیه را فقط ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین شود  این قیمت را به عنوان سقف قیمت خرید نفت روسیه اعلام کردند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: کرملین در حال تجزیه و تحلیل وضعیت مربوط به تعیین سقف قیمت نفت است و برخی از مقدمات برای مقابله با چنین روندی فراهم شده است.
پس از اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی درباره تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای نفت روسیه، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شد باید این رقم تا ۳۰ دلار کاهش یابد.
دولت‌های اتحادیه اروپا نتوانستند درباره سقف قیمت برای صادرات دریابرد نفت روسیه به توافق برسند.
قیمت نفت در پی سقف قیمت پیشنهادی کشورهای گروه هفت برای نفت روسیه که بالاتر از سطح قیمت معاملات جاری است و رفع نگرانی‌ها نسبت به کمبود احتمالی عرضه، به ریزش شب گذشته ادامه داد و روز پنج شنبه کاهش بیشتری پیدا کرد.
دولت سوئیس با اقدام ضد روسی جدید غرب برای تعیین سقف قیمت برای واردات نفت از روسیه موافقت کرد.
یک روزنامه آمریکایی امروز ادعا کرد که آمریکا و اروپا قرار است فردا سقف قیمت نفت روسیه را در رقمی بین ۶۰ تا ۷۰ دلار اعلام کنند.
روسیه اعلام کرده است که به کشورهایی که سقف قیمتی برای نفت در نظر گرفته اند، نفت نخواهد فروخت.
کشورهای گروه هفت قصد دارند چهارشنبه آینده سقف قیمت نفت خام روسیه را اعلام کنند.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
علی‌رغم پافشارهای تاکنونی اروپا، نشریه بلومبرگ اعلام کرد به علت اختلاف‌های سیاسی، اتحادیه اروپا در شرایط کنونی تصمیم ندارد برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کند.
وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که هنوز رقم دلاری دقیق برای سقف قیمت نفت روسیه تعیین نشده است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد صادرات نفت تنها به کشورهایی صورت می گیرد که به شرایط بازار احترام بگذارند.
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: در تمام دنیا رصد حساب‌های بانکی انجام می‌شود، در حالی که این موضوع در کشورمان بسیار دیر انجام شده است، از سویی این کار باعث می‌شود که بسیاری از فساد‌هایی که رخ می‌دهد مقدار آن با کاهش روبرو شود، به نوعی می‌توان گفت انجام این کار بسیار مهم این است، زیرا شفافیت را در صحنه اقتصادی حاکم می‌کند و بسیاری از اقدامات مخرب انجام نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ