به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ثبت ملی فالوده یزدی، مرمت شلوار پهلوانی تختی، مرمت تالار برلیان و کاشی های کاخ گلستان و پرداختن به گردشگری در لایحه عفاف و حجاب از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
شلوار پهلوانی غلامرضا تختی برای انجام اقدامات حفاظتی به پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی سپرده شد.
شلوار پهلوانی غلامرضا تختی برای انجام اقدامات حفاظتی به پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی سپرده شد.
رئیس فدراسیون گلف گفت: فرهنگ عاشورایی در عمق وجودی و فرهنگ ما ریشه دوانیده و برگرفته از عمق وجودی ماست.
کشتی لوچو ورزش سنّتی و باستانی استان مازندران است که به ورزش پهلوانی لوچو نیز شهرت دارد و از دوران بسیار دور، جایگاهش را در فرهنگ و باور‌های ارزشی مردم مازندران تثبیت کرده است. در این کشتی هر یک از طرفین می‌کوشد تا یک یا چند نقطه از بدن حریف را به زمین بزنند. کشتی‌گیری که در خطر می‌افتد می‌تواند با زدن کف دو دست به هم از ادامه مسابقه خودداری نماید، اما حق خارج شدن از زمین را ندارد.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آمریکایی‌ها در دوره جدید بعد از یازده سپتامبر که مستقیماً وارد جنگ شدند، اگر فرهنگ انقلاب اسلامی نبود جهان را می‌بلعیدند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، نوه امام خمینی(س) گفت: هر اتفاق تلخی هم که می‌افتد، در کنارش جوانه‌ها و نقاط مثبتی هست که انسان باید هشیار باشد و از آنها استفاده کند. برداشت من این است که در کنار اتفاق تلخی که سال گذشته در کشور ما افتاد، یک جوانه مهمی شروع به رشد کرد و آن این احساس در بدنه جامعه متدیّن و انقلابی ماست که ما کوتاهی کرده‌ایم.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه امام خمینی(س) گفت:هر اتفاق تلخی هم که می‌افتد، در کنارش جوانه‌ها و نقاط مثبتی هست که انسان باید هوشیار باشد و از آنها استفاده کند. برداشت من این است که در کنار اتفاق تلخی که سال گذشته در کشور ما افتاد یک جوانه مهمی شروع به رشد کرد؛ و آن این احساس در بدنه جامعه متدیّن و انقلابی ما است که ما کوتاهی کرده‌ایم.
فرهنگ «پهلوانی» و ورزش «زورخانه‌ای» که در ایران ریشه‌ای کهن دارد، نباید به یک «روز» خاص محدود شود چرا که ورزش به ترویچ و گسترش این فرهنگ نیاز مبرم دارد تا از بی‌اخلاقی‌ها و حاشیه‌ها دور شود.
به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
سرمربی نفت آبادان پاسخ تندی را به حرف‌های ریکاردو ساپینتو در نشست خبری بعد از بازی امروز به سرمربی استقلال داد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که شهدا، عامل اصلی امنیت و آسایش کنونی جامعه هستند، گفت: شهدا غیور مردانی بودند که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی و فداکاری کردند.
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، تاکید کرد: ثبت فرهنگ ورزش‌های زورخانه‌ای به نام آذربایجان نتیجه کوتاهی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود.
مشهد ـ رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه، امروز نیازمند تحول است، گفت: مهم‌ترین بسترهای تحول در جامعه اتکا و بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس است.
وزیر کشور بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: این فرهنگ باید به مولفه اساسی فرهنگ سازمانی هم تبدیل شود.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت ۱۹ اسفندماه سالروز عملیات بدر، دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت را ضامن در امان ماندن میهن اسلامی از فتنه‌های دشمنان ایران دانست.
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش باید با نقش آفرینی فعال خود نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بی عصمت و طهارت در میان دانش آموزان اقدام کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فرهنگ ما برخاسته از محیط زیست ما است، گفت: توجه به زبان‌شناسی محیط زیست ضرورت دارد.
رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد، گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فرهنگ عمومی خواسته است حجاب را در قانون قرار دهیم.
فراموش نکنیم که فرهنگ پهلوانی یکی از داشته‌های منحصر به فرد ورزش ما در جهان است و صیانت از آن وظیفه تک تک ماست، ولی با راهی که در پیش گرفته شده، کم کم باید منتظر انقراض آن باشیم، زیرا رابطه تعریف شده‌ای بین مردم و پهلوان کشور وجود ندارد و جایگاه اجتماعی خاصی در جامعه برای پهلوان کشور در این روز‌ها متصور نیست.
با توجه به آنکه پس از قطعیت ثبت، امکان درخواست برای تبدیل ثبت انحصاری به ثبت مشترک وجود ندارد، عملاً فرصت واخاهی ایران از دست رفته است. بنابراین سوءمدیریت داخلی در این مورد غیرقابل کتمان است و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد پاسخگویی مسئولان مرتبط باشیم.
در میان نماد‌های بورس، نماد دی توجه بسیاری را به خود جلب کرده؛ توجهی نه از منظر سوددهی، بلکه از نگاه آشفتگی در مدیریت بانک دی است. عدم شفاف‌سازی در بازگشایی سهم دی و راکد شدن پول سهامداران، علیرغم وعده‌های رنگارنگ برای سودآوری بانک دی، سهامدارانش را متضرر کرده است.
اومده اینجا، لشگر اسکندر، دیده کرمانشاه همه پهلوانن، اینم برا اینکه کم نیاره یه مجسمه«هرکول»زده گفته آقاماهم هستیم؛ اینو راهنماهای ماباید بگن که عمرا این چیزا رو بلد نیستن بگن. / چند ثانیه

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ