وزیر آب و کشاورزی عربستان سعودی با اشاره به افزایش تعداد زائران خانه خدا طی موسم حج امسال، از آمادگی ریاض برای تهیه مواد غذایی مورد نیاز حجاج در این مراسم خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران گفت: امسال شاهد رشد ۱۱ درصدی طبقه خوش‌مصرف‌های آب تهران در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته هستیم.
وضعیت تامین مالی بخش تولید از مسیر بازار سرمایه در بهار امسال بهبود یافته است؛ به شکلی شاهد انتشار ۱۲ همت اوراق شرکتی، ۹ همت عرضه اولیه و ۸۱ همت افزایش سرمایه شرکت های بورسی بوده ایم.
پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید دولت برای بهبود شرایط استقلال باید به این تیم منابع مالی تزریق کند.
به واسطه جابه‌جایی‌های انجام شده سرمربیان بین چند تیم لیگ برتری شاهد رقابت‌های جذاب و احتمالا پرتنشی در برخی بازی‌ها لیگ خواهیم بود.
کاهش قیمت خودروها، تحویل در سه ماه اول امسال را ۳۶‌درصد افزایش داده، اما سود تقریبا ۲۵‌درصد کاهش یافته است. از نظر سرمایه‌گذاران، شاید از همه بدتر این باشد که حاشیه عملیاتی که معیار سودآوری شرکت است، از خودروساز‌های اروپایی مثل مرسدس بنز و BMW کمتر شده است. رقبا تاکنون در برابر اقدام تسلا برای کاهش هزینه‌ها مقاومت کرده اند. خودروساز‌های قدیمی نمی‌خواهند به قیمت از دست دادن سود، سهم بازار بیشتری به دست آورند.
وقتی دولت، خود عامل ایجاد تورم است چگونه می‌خواهد تورم را کنترل کند؟ امیدواریم دولت بتواند تورم را کنترل کند که با توجه به بودجه‌ای که دولت برای امسال بسته، کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد چرا که دولت برای تامین بودجه نیازمند فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتن مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد را لغو کند، درواقع به خود کمک کرده، چون اگر نتواند تورم را کنترل کند و حقوق کارگران را ترمیم نکند، شاهد گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سطح کشور خواهیم بود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی بودیم، البته این رقم مربوط به ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه است.
ارکانی توضیح داد: طبق آئین‌نامه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کلیه کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی همان عموم کارمندان ۲۴.۷۱۵.۰۰۰ ریال بوده که امسال بر اساس مصوبه مجلس به آن ۲۰ درصد اضافه شده و این مبلغ به ۲۹ میلیون و ۶۵۸ هزار ریال رسیده است؛ این بدان معناست که افزایش ۲۰ درصدی روی حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر اعمال شده و شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق نسبت به سال گذشته هستیم.
یک حقوق‌دان گفت: ما برای اولین‌بار در ایران با مجازاتی مواجه هستیم که بازدارندگی واقعی دارد. شاید در نگاه اول پرداخت مبلغ ۳ تا ۶ میلیون تومان به عنوان جریمه، رقم خیلی سنگین و بازدارنده‌ای نباشد، اما طبق قانون اگر مجازات نقدی طبق نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی افزایش پیدا کند، قطعاً جنبه بازدارندگی آن بیشتر خواهد شد.
در ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ نیز ماه رمضان بعدی آغاز می‌شود. در واقع امسال شاهد دو ماه رمضان خواهیم بود؛ یک بار در ابتدای سال، بار دیگر در پایان سال.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مراودات تجاری خود با عراق در ۱۱ ماه امسال، شاهد ۲۰ درصد افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس شمارش حیات وحش امسال نسبت به سال گذشته افزایش جمعیت حیات وحش را شاهد هستیم.
در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بخشی از دستاوردهای نظامی ایران در معرض دید عموم قرار گرفت.
خانواده‌های شاهد و ایثارگری که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام شده‌اند، اولویت امسال اعزام به حج هستند.
خانواده‌های شاهد و ایثارگری که در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام شده‌اند، اولویت امسال اعزام به حج هستند.
مشهد ـ رئیس پلیس ترافیک شهری راهور کشور گفت: در هشت ماهه امسال شاهد افزایش ۹ درصدی تعداد جانباختگان معابر شهری در سطح کشور بودیم.
امسال در ابتلا به آنفلوآنزا با سویه عجیب و جدیدی درگیر نبودیم و می‌توان گفت که تقریبا شرایط مانند سال‌های قبل از کرونا بوده است. منتها امسال یک ویژگی که در اپیدمی آنفلوآنزا وجود داشت، این بود که علائم تنفسی را در کودکان بیشتر شاهد بودیم، اما به لحاظ تعداد و روند، تقریبا شرایط مانند قبل از کرونا بود.
ری- رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: هفته بسیج امسال شاهد پیروزی‌های تفکر بسیجی در اقصی نقاط جهان هستیم.
رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران، در پاسخ به وضعیت آنفلوانزا در کشور و میزان شیوع آن با شروع فصل سرد، می‌گوید: پیش‌بینی ما این بود که از نیمه دوم شهریور شاهد شیوع آنفلوانزا در ایران باشیم که در کل دنیا هم همین اتفاق افتاد، با توجه به این دو سال کرونا، جمعیت حساس به آنفلوانزا هم بیشتر شده و با این حساب، انتظار می‌رود موارد جدید آنفلوانزا را امسال بیشتر داشته باشیم. روندی هم که الان در ایران گزارش می‌شود، نشان می‌دهد هرچه کرونا کمتر شده، روند افزایش موارد آنفلوانزا را داشته‌ایم.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت، تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علایم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود؛ اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
در هفته گذشته شاهد بودیم که موارد بیماری به شدت افزایش یافت تا جایی که حدود ۵۰ درصد نمونه‌هایی که علائم سرماخوردگی داشتند، مبتلا به این بیماری بوده اند. در طول دو سال گذشته که با شیوع بالای کرونا، شیوع آنفلوانزا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهشی بود، اما امسال که کمتر شاهد رعایت پروتکل‌ها هستیم، بروز موارد افزایشی دور از انتظار نیست.
رئیس شورای شهر تهران گفت: امسال ترافیک شدیدی را با بازگشایی مدارس شاهد هستیم چرا که بعد از دو سال از محدودیت‌های کرونایی مدارس قرار است به صورت حضوری بازگشایی شود و این سبب می‌شود که هم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و هم حمل و نقل شخصی افزایش یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ