در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بخشی از دستاوردهای نظامی ایران در معرض دید عموم قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان می‌گویند هوش مصنوعی با موفقیت توانست از رابط میان مغز و ماشینی که محققان ساخته بودند، استفاده کند. این رابط طراحی شده بود تا بتواند محیط مدنظر موش برای حرکت‌دادن اشیا در فضای VR را تعیین نماید.
در جریان الحاق ۹۵ شناور تندرو موشک انداز به نیروی دریایی سپاه، برای اولین بار شناوری به نمایش درآمد که قابلیت جدیدی را به ناوگان دریایی سپاه افزوده بود. شناوری که قابلیت شلیک سامانه پدافندهوایی «نواب» را داشت.
هاجر ۲، کمان ۲۲، کمان ۱۲، مهاجر ۴، سفیر و ستار، پهپاد‌های شناسایی، سامانه درخش ۷، برج مراقبت سیار، موشک قادر هواپایه، موشک ستار و قائم، سامانه‌های جنگ الکترونیک سحاب و شاهین، بمب هوشمند قاصد، موشک عصر ۶۷، موشک فکور ۹۰ هواپایه، دودزا پروژه جبار ۹، اتوبوس آمبولانس، اتاق عمل سیار، رادیولوژی سیار، دندانپزشکی سیار، اخلالگر باند V/UHF، ایستگاه کنترل زمینی.
همزمان با برگزاری رژه نیروهای پیاده ارتش، سامانه موشکی الکترونیکی مجید در مراسم رژه روز ارتش به نمایش درآمد.
نیروی دریایی ارتش بخشی از توان تجهیزاتی خود را در حوزه اژدر، موشک، پهپاد، شناور و زیرسطحی در رژه روز ارتش به نمایش گذاشت.
نیروی پدافند هوایی ارتش در رزمایش روز ارتش تجهیزات و دستاوردهای جدید خود در حوزه راداری، کشف، سامانه‌های پهپادی، جنگال، انواع موشک و کنترل فرماندهی را به نمایش گذاشت.
نیروی زمینی ارتش همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش، تجهیزات و دستاوردهای جدید خود شامل توپخانه، ادوات زرهی، سامانه‌های جنگال (جنگ الکترونیک)، بالگرد، مهندسی رزمی و پهپاد را به نمایش گذاشت.
فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه برگزاری تمرین رژه بالگردی گفت: در رژه بالگردی فردا به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش) دستاوردهای جدید ما همچون موشک شفق به نمایش درمی‌آید.
سارمات آراس - ۲۸ موشکی عظیم‌الجثه با بیش از ۳۵ متر طول و ۲۲۰ تن وزن است که می‌تواند ۱۵ کلاهک هسته‌ای را در خود جای دهد.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده یک بمب افکن B-۵۲ را برای رزمایش مشترک با کره جنوبی در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی ارسال کرد.
با انتشار تصویر خروج سامانه پدافندی سوم خرداد در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، تونل‌های زیرزمینی سامانه‌های موشکی پدافند هوایی رونمایی شد.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
مراسم راهپیمایی چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بعد از دوسال شرایط کرونایی در ساعت ۹:۳۰ شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد. راهپیمایان تهرانی به سمت مسیرهای منتهی به میدان آزادی حرکت کردند. سخنران مراسم ۲۲ بهمن امسال سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران است.
فردا مقارن با ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای «جهاد تبیین»، برخی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران در معرض دید مردم شریف و راهپیمایان قرار خواهد گرفت.
ناسا و دارپا تصمیم دارند یک موشک هسته ای گرمایشی را تا ۲۰۲۷ میلادی طراحی کنند و نمایش دهند که در حقیقت نوعی سرمایه گذاری برای پروژه های فضایی بعدی است.
فضاپیمای ۲۴ در روز پنجشنبه (۱۵ دسامبر) یکی از شش موتور خود را برای حدود هفت ثانیه روشن کرد. اسپیس‌ایکس به انجام آماده‌سازی‌های لازم برای اولین پرواز آزمایشی مداری موشک استارشیپ مریخ ادامه می‌دهد.
پس از ماه‌ها انتظار، قدرتمندترین موشک ناسا، فضاپیمای بدون خدمه اوریون را چهارشنبه گذشته به ماه پرتاب کرد. از آن زمان، اوریون مجهز به ۱۶ دوربین در نمای بیرونی و داخلی خود در کنار سطح ماه پرواز کرده و تصاویر خیره کننده مختلفی از ماه و زمین گرفته است.
وزارت دفاع آمریکا سعی کرد تا در خصوص توانمندی های دفاعی ایران و ساخت موشک فراصوت توسط کشورمان ایجاد تردید نماید.
چین برای اولین بار موشک‌ های مافوق صوت ضدکشتی خود را به نمایش گذاشت.
موشک بالستیک «رضوان» صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی شد؛ موشک خیبرشکن نیز برای نخستین بار به نمایش درآمد.
در جریان رژه نیروهای مسلح موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» و سامانه موشکی «رضوان» برای اولین بار به نمایش در آمد.
در جریان رژه نیروهای مسلح موشک دوربرد و نقطه‌زن خیبر شکن و سامانه موشکی رضوان برای اولین بار به نمایش در آمد.
در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح تجهیرات ارتش از جمله‌ موشک «فکور» به نمایش در آمدند.
سامانه‌های پدافندی نیروی هوا فضای سپاه وانواع موشک بالستیک از نوع عماد، سجیل، خرمشهر و قیام، در رژه نیروهای مسلح در تهران نمایش داده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ