شامخ یا همان شاخص مدیران خرید PMI شاخصی شناخته‌شده در سطح بین‌المللی است که در بیش از ۴۰ کشور دنیا محاسبه و انتشار می‌یابد. هرچه عدد از ۵۰ بالاتر باشد نشانه رونق و هرچه رقم پائین‌تر از ۵۰ باشد نشانه رکود و انقباض در آن بخش تلقی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیش از این بخش خصوصی از معرفی نماینده حقوقی به محاکم محروم بود اما با الحاق یک‌بند به یکی از مواد طرح تأمین مالی و جهش تولید، اجازه استفاده از نماینده حقوقی به کلیه بنگاه‌های خصوصی اعطا شد.
رییس‌جمهور و دولت سیزدهم هم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و هم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دورنمای رشد اقتصادی ۸درصدی را مد نظر قرار داده بودند. اما هیچ کدام از این اعداد و ارقام وعده داده شده، محقق نشدند. ضمن اینکه رشد اقتصادی اندک محقق شده هم برآمده از تولید کالا و خدمات یا افزایش تولید بنگاه‌های اقتصادی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات نبوده بلکه بخش مهمی از این رشد اقتصادی هم ناشی از فروش نفت بوده است.
بوشهر- وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد فضای امید و تقویت ایمان از بنیان‌های اساسی امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شعب تعزیرات حکومتی را مجاز کردند تا در صورت احراز تخلفات در واحدهای صنفی بنگاه‌های مشاورین املاک، نسبت به صدور دستور پلمب اقدام کند.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شعب تعزیرات حکومتی را مجاز کردند تا در صورت احراز تخلفات در واحدهای صنفی بنگاه‌های مشاورین املاک، نسبت به صدور دستور پلمب اقدام کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور زمانی محقق می‌شود که شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ وارد عمل شوند، چرا که بازار بزرگ نیازهای فناورانه متعددی دارد.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
جدا از مساله قانونی بودن یا نبودن مولدسازی اموال ایران‌خودرو و سایپا، این پرسش مهم وجود دارد که این دو خودروساز به عنوان بنگاه‌های تولیدی اصلا چرا باید زمین و املاک مازاد و غیرمولد داشته باشند؟
پافشاری سیاستگذار بر قیمت‌گذاری دستوری در ابعاد مختلف اقتصاد، ارز چندنرخی، عدم بهره‌برداری از کانال بازار سهام در راستای تعدیل تورم ۵۰درصدی، تدبیر بودجه انقباضی برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی، قطعی گاز و برق صنایع، افزایش فاصله نرخ اسکناس آمریکایی با نرخ تثبیتی ارز در سامانه نیما و مواردی از این قبیل را می‌توان به‌عنوان موانع جدی پیش‌روی فعالان بورسی در نظر گرفت. اخیرا کلیات بودجه به تصویب رسید، حال نوبت کمیسیون‌ها است تا در راستای بهبود وضعیت بنگاه‌ها و بازارها تعدیلاتی را در حوزه نرخ‌گذاری ایجاد کنند.
۲۰ انجمن تولیدی در مکاتبه ای با سران قوا اعلام کردند که بانک‌ها به دلیل ضعف در زمینه تأمین مالی و تسهیلات دهی و قانون ذینفع واحد، از ارائه تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ تولیدی اجتناب میکنند.
قبل از فراگیر شدن تولید یخ و تهیه آن به شیوه مصنوعی، وقتی یخ‌ها به شیوه «چال‌شدنی» تهیه می‌شدند، یخچال طبیعی روستای جعفرآباد جنگل که حالا حکم یکی از بنا‌های تاریخی منطقه ۱۹ را دارد، کارکرد پرمخاطبی داشت.
بانک‌ها به دلایل مختلف از جمله بخشنامه‌های بانکی، از پرداخت تسهیلات به مردم و بخش‌های تولیدی خودداری می‌کنند. اما این موضوع تنها یک روی سکه است؛ زیرا در روی دیگر سکه تحرکات بسیاری از بانک‌ها در فضای بنگاه داری و ملک داری است. موضوعی که در این سال ها مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز بوده و تاکید داشته اند بانک برای بنگاه‌داری نیست.
بانک‌ها با بهانه‌های واهی نبود منابع، از تسهیلات دهی به بخش تولید سر باز می‌زنند، در حالی که بسیاری از آن‌ها املاک و اموال مازاد بسیاری داشته که اگر آن‌ها را به فروش رسانده و از بنگاه‌داری حذر کنند، قطعا قفل بخش تولید باز خواهد شد.
بانک‌ها با بهانه‌های واهی نبود منابع از تسهیلات دهی به بخش تولید سرباز می‌زنند در حالی که بسیاری از آن‌ها املاک و اموال مازاد بسیاری داشته که اگر آن‌ها را به فروش رسانده و از بنگاه‌داری حذر کنند قطعا قفل بخش تولید باز خواهد شد.
اصفهان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع تولید و بنگاه‌داری نکردن بانک‌ها پیش تر تصویب شده اما امروز بانک‌ها همچنان رقیب تولیدکنندگان بوده و بنگاه‌داری می‌کنند.
­وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روند تولید کالا در واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کشور در سال جاری چشمگیر و افزایشی است.
­وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روند تولید کالا در واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کشور در سال جاری چشمگیر و افزایشی است.
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در پیامی به مناسبت هفته دولت، اعلام کرد: فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های تولیدی و تجاری، تلاش بی‌وقفه دولت‌مردان را ارج می‌نهند.
بررسی صورت‌های مالی و لیست مشتریان تسهیلات کلان بانک پاسارگاد نشان می‌دهد این بانک، ۶۸ درصد از ارزش تسهیلات کلان خود را به مشتریان ذی‌نفع واحد اختصاص داده است که بالغ بر ۸۰ درصد از این مشتریان، شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ تولیدی وابسته به خود بانک پاسارگاد هستند.
عمل «TRIC VALVE» تعبیه دو دریچه همزمان در قلب، بدون نیاز به عمل جراحی برای نخستین بار در کشور برای بیماران دریچه‌ای با ضایعات دریچه تریکسپید در بیمارستان بهمن تهران انجام شد. به همین منظور دو پرفسور و یک پزشک متخصص و حاذق از کمپانی پی‌انداف آلمان برای آموزش تیم پزشکی ایرانی را همراهی کرد .
پیش از میرکاظمی هم، طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این نکته اشاره کرده بود که اگر معترضین در پایش وزارت کار جزو ۹ دهک ابتدایی تشخیص داده شدند، تنها یارانه واریزی اردیبهشت ماه برای این افراد قابل برداشت خواهد بود.
ساعات اجرای طرح ترافیک پس از ماه رمضان تغییر نمی‌کند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ