بانک‌ها با بهانه‌های واهی نبود منابع، از تسهیلات دهی به بخش تولید سر باز می‌زنند، در حالی که بسیاری از آن‌ها املاک و اموال مازاد بسیاری داشته که اگر آن‌ها را به فروش رسانده و از بنگاه‌داری حذر کنند، قطعا قفل بخش تولید باز خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قرار است این پروژه بزرگ، میلیارد‌ها تومان سود را به لطف کمیسیون ماده ۵ نصیب بانک شهر کند، درحالی‌که مقام رهبری به صراحت تاکید کردند: «جلوی بنگاه‌داری بانک‌ها را بگیرید. بانک که برای بنگاه‌داری نیست!»، اما دور از چشم یا شاید هم دقیقاً جلوی چشم ارگان‌های نظارتی بنگاه‌داری بانک‌ها، از جمله بانک شهر همچنان ادامه دارد.
سید احسان خاندوزی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت، عدالت منطقه‌ای در دسترسی به تسهیلات بانکی است.
سید احسان خاندوزی گفت: یکی از دغدغه‌های دولت، عدالت منطقه‌ای در دسترسی به تسهیلات بانکی است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: ما پیگیر برخورد با بانک‌هایی هستیم که نسبت به مولدسازی اموالشان اقدام نمی‌کنند.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شعب تعزیرات حکومتی را مجاز کردند تا در صورت احراز تخلفات در واحدهای صنفی بنگاه‌های مشاورین املاک، نسبت به صدور دستور پلمب اقدام کند.
خالقی با تأکید بر اهمیت پرهیز وزیر جدید از بنگاهداری وزرات صمت، افزود: اصرار به ادامه سیاست غلط بنگاهداری وزارتخانه صمت توسط وزرای قبل ریشه بسیاری از مشکلات در حوزه صنعت و تجارت بوده است، وزیر جدید باید با درس از گذشته، این سیاست غلط را کنار بگذارد.
رئیس جمهور در نشستی با فعالان دانشجویی به برخی شبهات درباره شائبه بنگاه‌داری دولت، برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن و غیره پاسخ گفت.
۲۰ انجمن تولیدی در مکاتبه ای با سران قوا اعلام کردند که بانک‌ها به دلیل ضعف در زمینه تأمین مالی و تسهیلات دهی و قانون ذینفع واحد، از ارائه تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ تولیدی اجتناب میکنند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نشست کمیسیون بر ضرورت کناره‌گیری دولت از بنگاه‌داری و شرکت‌داری تاکید شد، چرا که شرکت‌هایی که از سوی وزارتخانه‌ها تصدی‌گری می‌کنند به ضرر کشور است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدل اصلی در تصمیمات اقتصادی، جدا شدن از بنگاه‌داری و حرکت به سمت سهام‌داری صندوق‌های بازنشستگی است.
در صورتی که افزایش سرمایه بانک‌ها به وقوع بپیوندد و وعده وزیر اقتصاد محقق شود، ضمن آن که کفایت سرمایه اغلب بانک‌ها به بیش از استاندارد ۸ درصد می‌رسد، توان تسهیلات‌دهی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش می‌یابد و اندکی از فشار‌های سنگین اقتصادی از دوش عموم مردم کمتر می‌شود.
بانک‌ها به دلایل مختلف از جمله بخشنامه‌های بانکی، از پرداخت تسهیلات به مردم و بخش‌های تولیدی خودداری می‌کنند. اما این موضوع تنها یک روی سکه است؛ زیرا در روی دیگر سکه تحرکات بسیاری از بانک‌ها در فضای بنگاه داری و ملک داری است. موضوعی که در این سال ها مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز بوده و تاکید داشته اند بانک برای بنگاه‌داری نیست.
روزی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، میزبان وزرای اقتصاد و بهداشت برای بررسی سوال از آن‌ها بودند، به دلیل عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ عین اللهی، وی مجلس را با دریافت کارت زرد ترک و در پاسخ خاندوزی نماینده سوال کننده را قانع کرد.
بانک‌ها با بهانه‌های واهی نبود منابع از تسهیلات دهی به بخش تولید سرباز می‌زنند در حالی که بسیاری از آن‌ها املاک و اموال مازاد بسیاری داشته که اگر آن‌ها را به فروش رسانده و از بنگاه‌داری حذر کنند قطعا قفل بخش تولید باز خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کارآفرینی گفت: کانون‌های استانی و ملی کارآفرینی و اشتغال آفرینی با همراهی دولت و بخش خصوصی ایجاد می‌شود.
اصفهان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع تولید و بنگاه‌داری نکردن بانک‌ها پیش تر تصویب شده اما امروز بانک‌ها همچنان رقیب تولیدکنندگان بوده و بنگاه‌داری می‌کنند.
صالحی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای خروج از زیاندهی باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند، گفت: «با توجه به اینکه بانک‌ها پایه درآمدی خود را بر بنگاهداری تنظیم کرده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به یک عامل مخرب در اقتصاد می‌شوند، کار بانک بنگاه‌داری نیست، در غرب بانک‌ها این کار‌ها را نمی‌کنند. یعنی از این مسائل منع شده‌اند. آن‌ها با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بنگاه‌ها و تجار و بازرگانان می‌دهد، از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، ال سی و... درآمد کسب می‌کنند.»
دکتر فرزین در آیین عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران بر عزم بلند بانک ملی ایران بر حمایت از طرح های بزرگ ملی و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
دکتر محمد رضا فرزین در آیین" عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران" که با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی،محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان آغاز شد،بر عزم بلند بانک ملی ایران بر حمایت از طرح های بزرگ ملی و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم پرهیز نظام بانکداری از بنگاه‌داری، مأموریت‌های اصلی بانک مرکزی برای تحول در نظام بانکی را تبیین کرد.
تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط یکی از مهم‌ترین نوع تسهیلات بانکی است که به دلیل اهمیت آن دولت تکالیفی را برای بانک‌ها مشخص کرده و بانک صادرات ایران موفق شده سهم ١٢ درصدی از کل تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط را به خود اختصاص دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنده مخالف تفکیک وزارت صمت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی هستم و به جای آن باید وزارت صمت از حوزه بنگاه‌داری خارج شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنده مخالف تفکیک وزارت صمت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی هستم و به جای آن باید وزارت صمت از حوزه بنگاه‌داری خارج شود.
اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن موضوع تازه‌ای نیست که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته اند. اما در مورد پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ها، برخی کاربران ادعا دارند که هیچ بانکی فعلا در سراسر کشور با وثیقه گذاشتن یارانه و و دیگر تضامین وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت نمی‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ