قبل از فراگیر شدن تولید یخ و تهیه آن به شیوه مصنوعی، وقتی یخ‌ها به شیوه «چال‌شدنی» تهیه می‌شدند، یخچال طبیعی روستای جعفرآباد جنگل که حالا حکم یکی از بنا‌های تاریخی منطقه ۱۹ را دارد، کارکرد پرمخاطبی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قدم زدن در جنگل همیشه احساسی از راز و رمز را در خودش دارد؛ انگار در هر پیچ و خمی از کوره‌راه‌های جنگلی ممکن است رازی نهفته باشد. اما اگر بدانید که واقعا چه چیز‌های عجیبی تا به حال در جنگل‌ها کشف شده‌اند احتمالا این احساس را از این به بعد بیشتر و عمیق‌تر تجربه خواهید کرد.
در طول سالیان اخیر هواداران متمول یکی از مسیر‌هایی بوده‌اند که باشگاه‌ها را در بزنگاه‌های خاص حمایت کرده‌اند؛ از انصاری برای آبی‌ها تا هدایتی برای پرسپوليس اما طی سالیان اخیر نامی جدید حول قرمزها مطرح شده است: محمد یوسفی!
حرف، حرف خودشان است. ساکنان سفید چاه قدمت روستایشان را ۶۰۰ سال نمی‌دانند، برای آنان گورستان و سنگ‌هایش حداقل ۱۲۰۰ سالی عمر دارد. می‌گویند؛ این ابزار و ادوات نقش شده روی سنگ‌ها نشانه شغل صاحب قبر است.
برای قرن ها، چاه برهوت در راز و رمز پوشیده شده است. مردم محلی داستان‌های اژد‌هایی را می‌گویند که در ته چاه در کمین است، گنج پنهان و مصنوعات نفرین شده، جادوگری قدرتمند که مسئول محافظت از اعماق آن و حتی دروازه‌ای به دنیای دیگر است.
آیا مغز انسان می تواند خود را بازسازی کند؟ و آیا می توان از این ظرفیت بازسازی در طول پیری یا در شرایط تخریب عصبی استفاده کرد؟ این پرسش ‌ها مدت‌های مدیدی موضوع بحثی شدید در جامعه علوم اعصاب بوده اند.
کشف تابوت‌نوشته‌های مصری از مجموعه‌ای شامل بیش از ۱۰۰۰ طلسم و افسون مخصوص خاکسپاری رونمایی کرد که در فاصله ۲۰۵۵ تا ۱۶۵۰ پیش از میلاد روی تابوت‌ها نوشته شده‌اند.
مهاجم اروگوئه ای در صفحه شخصی خود تصویری از لیونل مسی منتشر کرد که در آن پیامی پر رمز و راز وجود دارد.
در برخی موارد، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است برای کنترل سطح قند خون خود به انسولین‌درمانی نیز نیاز داشته باشند. این کار معمولاً زمانی پیشنهاد می‌شود که سایر درمان‌ها، مثل تغییر سبک زندگی یا دارو‌های خوراکی، در کنترل سطح قند خون به اندازهٔ کافی موثر نباشند. نوع انسولین مورد استفاده و دوز به نیاز‌های فردی بستگی دارد و ممکن است در طول زمان تغییر کند.
ترکیه با تکیه بر تجربه مونتاژ خودرو‌های برند‌های مهم و همچنین صادرات آنها، توانست اولین خودروی ملی خود به نام توگ T ۱۰ X را تولید کند. ۲۹ میلیارد دلار حاصل صادرات خودرو‌های مونتاژی ترکیه به کشور‌های دیگر است.
تعداد زیادی از سهامداران منتظر قفل بازگشایی بانک آینده هستند تا پس از 18 ماه بتوانند این دارایی بلوکه شده را بفروشند یا تصمیم دیگری برای سهم بگیرند.
فهد بن نافل، رئیس باشگاه الهلال عربستان، پس از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، درباره راز موفقیت این تیم صحبت کرد.
دنیای حیات وحش سرشار از رمز و راز است که برخی از آنها باعث شگفتی انسان می‌شود. در یک مستند به طریقه شکار بدون سر و صدای گربه سانان برای غافلگیر کردن طعمه پرداخته شده است.
این شیء ۲ هزارساله، با چرخ‌دنده‌های تو در تو، سوزن‌ها، دستگیره‌ها و کتیبه‌های داخلش، چیزی شبیه به یک کامپیوتر از عصر باستان است.
فیلیپ سنتر، دانشمند پزشکی قانونی از دانشگاه ایالتی فایتویل در ایالات متحده، می‌گوید: اگر می‌خواهیم به یکی از اهداف اصلی دیرینه شناسی دست یابیم: بازسازی دقیق دنیای باستان، باید جزئیات صوتی گنجانده شود. بقایای فسیلی که در دهه‌های اخیر و صد‌ها نفر در مورد غول‌های ماقبل تاریخ فاش کرده‌اند: اندازه، زیست‌شناسی و زمان زندگی آنها، باید کمک کند.
ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش، پس از کسب عنوان چهارم رقابت‌های جام جهانی درباره دلایل موفقیت این تیم صحبت کرد.
رمز و راز رسیدن آرژانتین به فینال و شاید قهرمانی احتمالی این تیم در کادر لیونل اسکالونی قابل رویت است.
هافبک مراکش می‌گوید صحبت‌های انگیزشی ولید الرکراکی باعث شد تا آنها اسپانیا را شکست بدهند.
چند ساعت گشت و گذار در مسافرخانه‌های جنوب شهر تهران که قصه‌های عجیب و البته مشابهی دارند. درِ بیشتر اتاق‌ها را که باز کنی، رویای رسیدن به تهران دراز به دراز روی تخت خوابیده. اینجا یکی از ده‌ها مسافرخانه میدان راه‌آهن است با ۳۵ اتاق.
مکانیسمی کشف شده است که سطوح سلولی تاو را تنظیم می‌کند، پروتئینی که تجمع نابجای آن در ریشه تائوپاتی‌ها (تخریب پروتئین تاو) باعث گروهی از بیماری‌های تخریب کننده عصبی است.
کالبد شکافی مجازی یک کودک نوپای مومیایی شده در قرن هفدهم را به عنوان اولین پسر یک کنت قدرتمند اتریشی شناسایی کرد.
در روزهایی که ساپینتو، مورایس و بردیف مشغول شناخت از لیگ ایران هستند، پرسپولیس به سرعت آماده سبقت بزرگ می‌شود.
در پایان زندگی این مانگوس پایان خوشی داشت و بونوبو در نهایت "حیوان خانگی" خود را آزاد کرد. رمز و راز پشت این عکس بخشی از جذابیت آن برای داوران مسابقه موزه تاریخ طبیعی است.
دروازه‌بان ذوب‌آهن می‌گوید در لحظه زدن ضربه پنالتی اطمینان داشت که می‌تواند پنالتی منشا را مهار کند.
دروازه‌بان ذوب‌آهن می‌گوید در لحظه زدن ضربه پنالتی اطمینان داشت که می‌تواند پنالتی منشا را مهار کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ