پس از قیام‌های اعراب در بهار عربی سال ۲۰۱۱، خودکامگانی که باقی مانده بودند، به‌عنوان تنها نیرو‌هایی که قادر به برقراری نظم پس از ظهور داعش و تجزیه دولت در سوریه، یمن و لیبی هستند، به تصویر کشیده شدند. در حال حاضر حمایت مستمر از این خودکامه‌ها به‌عنوان راهی برای حفظ سلطه ژئوپلیتیکی در منطقه‌ای است که در آن روسیه و چین، در حال ظهور هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مؤسس هیئت آل‌احمد و از هیئت‌های پرمخاطب تهران قدیم بود. این تصویر تاریخی، جمعی از اعضای این هیئت را نشان می‌دهد. آیت‌الله سیداحمد طالقانی در ردیف اول نفر وسط به همراه تعدادی از اعضای هیئت و نیز فرزندانش دیده می‌شود. خانه و مراسم مذهبی این روحانی، محل اجتماع علما و روحانیون تهران و گاه مکانی برای برگزاری جلسات سری علیه سیاست‌های سرکوبگرانه استبداد رضا شاهی به شمار می‌رفت.
دژکام در ادامه اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار شهید داده ایم و خون شهید هدر نمی شود و امروز قانون کشور این است و چیزی خلاف حکم قرآن و اهل بیت نمی تواند قانون شود و این ثمره خون شهداست و باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدعلی شاه هر کاری دلش خواست انجام داد و آزادی‌خواهان را کشت و خون‌ها ریخت و ظلم‌ها کرد که آن سرش ناپیدا! فقط مرور اتفاقات تلخ و خونبار دوره استبداد صغیر خودش چند جلد کتاب می‌شود. البته استبداد صغیر یک‌سال بیشتر طول نکشید و مشروطه‌خواهان تفنگ برداشتند و آمدند و تهران را فتح کردند و او را خلع کردند.
میرزاعلی کازرونی که پس از تثبیت نهاد مشروطیت در بوشهر خود یکی از وکلای مردم بوشهر در مجلس ملی بود، همزمان با استبداد صغیر و به توپ بسته شدن مجلس به نمایندگی از سوی آخوند ملامحمدکاظم خراسانی، علما و خوانین بوشهر را بر ضد معززالدوله، حکمران وقت بوشهر در عصر مظفری متحد و با تصرف ادارات دولتی و تصرف اداره گمرک بوشهر، به منزله نبض اقتصادی بنادر جنوب ایران و دربار قاجار عمل می‌کرد.
رئیس ائتلاف فتح در سخنرانی به مناسبت چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان بدر، ضمن اشاره به موافقت امام خمینی (ره) با شکل‌گیری این سازمان، بر نقش آن در مبارزه با استبداد و تروریسم تأکید کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه ثمره اعتماد به جمهور رهایی از استبداد ۲۵۰۰ ساله و آزادی و استقلال ایران عزیز بود گفت: هیچ گاه مانند امروز ایران در اوج اقتدار و سربلندی نبوده است.
شهردار تهران با بیان اینکه ثمره اعتماد به جمهور رهایی از استبداد ۲۵۰۰ ساله و آزادی و استقلال ایران عزیز بود گفت: هیچ گاه مانند امروز ایران در اوج اقتدار و سربلندی نبوده است.
سخنگوی دولت فرارسیدن سالروز ملی‌شدن صنعت نفت ایران را تبریک گفت.
هیچ ناظر جدی‌ای نمی‌تواند یک قضاوت اولیه در مورد جنگ عراق را رد کند: این یک شکست بود. دولت بوش تصمیم گرفت در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی با صدام حسین مقابله کند تا تهدیدی فزاینده و غیرقابل تحمل برای امنیت آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر از بین برود. هدف او سرنگونی یک استبداد وحشیانه بود. استبدادی که منبع تجاوز و بی ثباتی در خاورمیانه از طریق مداخله‌ای کوتاه و کم هزینه بود. با این وجود، در نهایت کار‌ها بسیار کم طبق برنامه پیش رفتند.
می‌توان احمد شاه را تنها پادشاه واقعا مشروطه ایران دانست. با این حال، عصر او پر از آشوب و بی ثباتی و فساد است. علت چیست؟ چرا ایران نتوانست مشروطه واقعی را تجربه کند؟ بخشی از مشکل به شخص احمد شاه و بخشی دیگر به شرایط کشور، دخالت کشور‌های خارجی و وضعیت اجتماعی مردم باز می‌گردد.
در آن زمان این بحث وجود داشت که آیا باید «قانون حاکم» باشد یا اینکه «حاکم قانون» باشد؟ هاشمی به‌شدت این اندیشه را ترویج می‌کرد که باید قانون حاکم باشد و حاکم باید تابع قانون باشد تا استبداد و دیکتاتوری ایجاد نشود و این موضوعی است که جامعه ما به‌شدت به آن نیازمند است.
مساله اصلی استبداد سیاسی بود. عمده‌ترین شعار محوری دوران انقلاب هم توسط امام و هم توسط روشنفکران و سایر چهره‌های تاثیرگذار انقلاب مثل دکتر شریعتی، شهید مطهری و مرحوم آیت‌الله طالقانی، شعار احیای استقلال کشور و دوری از استبداد فردی بود. همه ملت از اینکه یک نفر در راس هرم قرار داشته باشد و به جای همه ملت تصمیم بگیرد، گریزان بودند. مردم از این روش حکومت‌داری به تنگ آمده و به دنبال به دست آوردن استقلال سیاسی و استبدادستیزی معنادار مبتنی بر جامعه مدنی یا جمهوری عرفی بودند.
«رابرت کاپلان» نویسنده آمریکایی که تحت تاثیر حمایت نادرست خود از جنگ عراق قرار گرفته بود برای درک توهمات غرب به تراژدی روی آورد.
قالیباف در دیدار با رئیس مجلس الجزایر گفت: «من در دوران انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم...
اکنون با زمان‌پریشانی مواجه هستیم که در ظاهر با تحولات و مطالبات زمانه همراه هستند، اما در عمل فهمی از «روح زمانه» خود ندارند. بازتولید تجربه‌ای شکست خورده از استبداد، در دستور کار قرار گرفته که نماد بردن آزادی و عدالت به مسلخ‌گاه است. البته شاید این زمان‌پریشان چنین تصور کنند که در پشت کمپین خودخوانده‌شان، اندیشه‌های مترقی پنهان است، اما شاید پرسش‌گری اساسی این باشد که هر یک از آنان «چه می‌خواهند؟»
آیت‌الله هاشمی در خاطرات خود نوشته است: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که کشور به بن‌بست رسیده بود و اصولگرایان به پیروزی خود در ادامه راه احمدی‌نژاد مطمئن بودند. مردم و مراجع تنها راه را در نامزدی من می‌دانستند. من موافق نبودم. در شب روز آخر نام نویسی، احساس کردم که دچار استبداد نظر شده‌ام.
وزارت دفاع در بیانیه‌ای أکید کرد: اقدام موهن نشریه مبتذل فرانسوی به مرجعیت دینی و اسلامی نشان دهنده اوج تزویر سران غربی و هراس جوامع سکولار و استبداد تفکر ماتریالیستی است.
چین در دوره ۲۰۲۲ - ۱۹۸۰، دارای سیستم اقتصادی باز و سیستم سیاسی بسته بود. شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، با وجود آزادی‌هایی که داشتند تحت سیاست‌های کلان حزب فعالیت می‌کردند.
ارانی چهره اصلی گروهی بود که به «پنجاه‌و‌سه نفر» مشهور است. او استاد فیزیکی بود که در تبریز متولد و در تهران بزرگ شده بود. از دارالفنون و دانشکده پزشکی با رتبه اول فارغ‌التحصیل شده و جایزه گرفته و در سال ۱۳۰۱ برنده یک بورس دولتی برای اعزام به آلمان شده بود.
کاشمر ـ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مدرس همزمان در مقابل استبداد، استکبار و استعمار که مرزهای نامشخصی داشت، ایستادگی کرد.
دیکتاتورها اغلب دارای یک گروه شبه نظامی شخصی یا اهرمی برای زورگیری هستند. یکی از اولین اقدامات پیسیستراتوس این بود که آتنی‌ها را متقاعد کرد که به او محافظی بدهند. بنابراین، استبداد حکومتی است که در آن قانون حاکم نیست، اما ظالم به وسیله قانون حکومت می‌کند.
در حالی که غرب به پیشبرد روایت خسته و کهنه دموکراسی در برابر استبداد ادامه می‌دهد کشور‌های خاورمیانه از چشم‌انداز عصر تازه‌ای از جایگزین‌ها لذت می‌برند.
زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شروع شد، هدف این نبود که روحانیت در تمام امور دخالت کند و حاکمیت را دربست در اختیار بگیرد. هدف این بود که کشور از یوغ استعمار و استبداد نجات پیدا کند و عموم مردم در حاکمیت حضور داشته باشند.
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه استبداد خبرگانی اشرافی را در کشور ثبت و رسمی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ