جعفر قادری درباره علت افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش نرخ دلار تحت تاثیر چند عامل است؛ کشور در طول یکی دو سال گذشته با تورم مواجه بوده که این تورم خودش را در قیمت دلار تخلیه می‌کند. به عبارت دقیق‌تر وقتی تورم داخلی بیشتر از تورم خارجی باشد و اثر تورم مازاد روی دلار تخلیه نشود، قیمت دلار حالت فنر فشرده پیدا می‌کند که با کوچکترین فشاری، آزاد شده و قیمت ارز بالا می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستاره فوتسال ایران در بازگشت از چین با باشگاه کراپ الوند قرارداد بست.
یک روزنامه عراقی به خلف وعده‌های آمریکا در تجهیز ارتش عراق به سلاح‌های خریداری شده اشاره کرد و نوشت که واشنگتن بیشتر تمایل دارد این قراردادهای تسلیحاتی حالت صوری داشته باشند.
در قرارداد بین ایران و چین تا ۸۰ درصد از پروژه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده خواهد داشت.
منابع قطری از امضای قرارداد گازی طولانی مدت این کشور با چین خبر دادند.
منابع قطری از قرارداد گازی طولانی مدت این کشور با چین خبر دادند.
سال گذشته صندوق حمایت از توسعه زنبورداری با هماهنگی هایی که داشت قرارداد صادرات ۵۰۰ تن عسل را با چین به امضا رساند.
یک شرکت چینی با توافق دولت صنعا قرار است در زمینه صنایع نفت یمن سرمایه گذاری کند.
عبدالرضا فرجی راد دیپلمات سابق در روزنامه آرمان ملی نوشت: چینی‌ها با قرارداد خوبی هم از سوی ایران مواجه شدند و دولت پیشنهاد داد که چین ۴ میلیون مسکن در ایران در برابر نفت بسازد اما چینی‌ها در این مورد تصمیمی نگرفتند.
عبدالرضا فرجی راد دیپلمات سابق در روزنامه آرمان ملی نوشت: چینی‌ها با قرارداد خوبی هم از سوی ایران مواجه شدند و دولت پیشنهاد داد که چین ۴ میلیون مسکن در ایران در برابر نفت بسازد اما چینی‌ها در این مورد تصمیمی نگرفتند.
به گفته مقامات داخلی، چین قرار است ۴۰۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند. براساس گزارش نشریه فارن پالیسی آمریکا ۲۸۰ میلیارد دلار این سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و ۱۲۰ میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل است. بخش مهم دیگر این سرمایه‌گذاری به صنعت خودرو مربوط می‌شود و قرار است سهم خودرو‌های چینی در بازار ایران بیشتر شود.
روسیه توافقنامه عرضه گاز به چین از مسیر خاور دور را با پکن امضا کرد.
عربستان سعودی نگران است که اهمیت فزاینده ایران در چنین بلوک‌های تجاری و امنیتی جایگزینی به آن کشور کمک کند تا تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب را دور بزند و ایران بتواند به فعالیت‌های منطقه‌ای خود ادامه دهد.
قائم مقام بانک مرکزی عنوان کرد: در نشست هیأت مالی و بانکی کشورمان و مقامات تأمین مالی و بانکی چین به منظور فراهم سازی بستر اجرایی قرارداد همکاری‌های راهبری بین دو کشور ایران و چین، بر نهایی سازی سازوکار‌های مالی و بانکی مناسب در اسرع وقت تأکید و توافق‌های لازم در این باره انجام شد.
توافقات بین دو طرف شامل بخش‌های انرژی سبز، هیدروژن سبز، فتوولتائیک خورشیدی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و ساخت و ساز است.
باوجود همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین، شواهد نشان میدهد پکن توجهی به سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران ندارد و در این میان قرارداد ۶۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در گاز قطر امضا کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت انرژی قطر از امضای توافقنامه خرید و فروش به مدت ۲۷ سال با شرکت سینوبک چین خبر داد.
سوریه در واکنش به قرارداد تسلیحاتی جدید میان آمریکا و تایوان، ضمن محکومیت دخالت های آمریکا در امور داخلی چین و اقدامات بی ثبات کننده واشنگتن، بر پایبندی دمشق به اصل «چین واحد» تأکید کرد.
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم، با بیان اینکه مجلس را در بی خبری می‌گذارید، افزود: ما از قرارداد چین بی خبریم. این مجلس، مجلس نیست، ما نماینده نیستیم! بد و بیراه و ناسزا برای ماست، اما ما از موضوعات بی خبریم.
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس را در بی خبری می‌گذارید، افزود: ما از قرارداد چین بی خبریم، این مجلس، مجلس نیست، ما نماینده نیستیم! بد و بیراه و ناسزا برای ما است، اما ما از موضوعات بی خبریم.
نظر به این که تفاهم صورت گرفته با چین از نظر شکلی یک "برنامه جامع" همکاری بلند مدت بین دو کشور محسوب می‌شود و در حقیقت یک نقشه راه همکاری است، لذا در سایر مراجع قانونی کشور بررسی شده است. بدیهی است در صورت تبدیل این "برنامه جامع" همکاری به "موافقتنامه" رسمی میان دو کشور، مطابق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد که ارتش چین پرتابه‌هایی را به تنگه تایوان پرتاب کرد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: در ۲۷ سال حضور در اتاق بازرگانی ایران هیچگونه پرونده تخلفی ندارم بلکه تنها به دلیل انجام یک مصاحبه انتقادی مورد شکایت و بازخواست قرار گرفته ام.
برگزاری همایش بررسی قراردادهای ایران با چین و روسیه به تعویق افتاد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ