سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا در زمینه توسعه و به کار گیری موشک های کروز پیش قدم بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس این اعلامیه طی سه هفته گذشته جت‌های جنگنده ایالات متحده چهار شیء پرنده شامل یک بالون بزرگ چینی و سه شی پرنده بسیار کوچکتر دیگر را بر فراز آسمان کانادا، آلاسکا و دریاچه هورون ساقط کرده است. این اولین شلیک به اشیاء پرنده غیرمجاز در حریم هوایی ایالات متحده در زمان صلح بوده است.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که شواهدی از ارتباطی میان اشیا پرنده سرنگون شده و بالون جاسوسی چین در دست نیست.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
چین پیشتر اعلام کرده بود که بالون‌های آمریکایی بر فراز حریم هوایی این کشور بدون اجازه بیش از ۱۰ بار از مه ۲۰۲۲ به پرواز درآمدند.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای به موضع گیری درباره بالون‌های متجاوز آمریکایی در چین پرداخت.
رسانه ها به نقل از مقامات تایوان مدعی هستند که بارها بالون های متعلق به چین به حریم این منطقه نفوذ کرده اند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی علیه کشتی‌های هوایی، بالون‌های چین و مواردی از این دست وضع کرده است.
سناتور آمریکایی می‌گوید مقامات کاخ سفید در گزارش محرمانه به قانون‌گذاران درباره بالون چینی طفره می‌روند.
یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
در حالی که در قالب یک گزارش به شکل مفصل به بررسی ماجرای پرواز این بالون جنجالی بر فراز آمریکا پرداخته‌ایم، اکنون در این گزارش درمی‌یابیم که چگونه برخی از بالون‌های جاسوسی چین توانسته‌اند از زیر نظر رادار‌های آمریکا بگریزند و به حریم هوایی ایالات متحده دست پیدا کنند.
مقامات آمریکایی گفتند که بالون چینی به اندازه سه اتوبوس مدرسه بوده است. آن‌ها جزئیات زیادی را در مورد فناوری به کاررفته در بالون ارائه نکرده‌اند، اما قاطعانه باور دارند که این یک بالون نظارتی است و خاطرنشان کردند که موتور و پیش‌ران‌هایی دارد که امکان مانور دادن را برای آن فراهم می‌کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که توضیح چین درباره ورود بالون‌های این کشور به حریم هوایی آمریکا کافی بوده است.
فرمانده واحد دفاع هوافضای آمریکای شمالی تایید کرد که بالون‌های چین در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دست کم سه بار بر فراز آمریکا به پرواز درآمده بودند.
فرمانده مسؤول ساقط کردن بالون چینی به خبرنگار پولیتیکو گفت که بالون تا ۲۰۰ فوت (۶۱ متر) ارتفاع داشت و محموله‌ای بیش از چند هزار پوند حمل می‌کرد. این ژنرال نیروی هوایی آمریکا اضافه کرد که بالون به طور بالقوه مواد منفجره حمل می‌کرد تا در صورت لزوم «بالون را منفجر و نابود کند.»
«جان کربی» در سخنانی گفت: «آمریکا قصد ندارد بقایای بالون سرنگون شده را به چین بازگرداند و واشنگتن بقایای این بالون را مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد داد تا توانایی‌های پکن را درک کند».
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که بالونی که بر فراز آمریکای لاتین رصد شده متعلق به این کشور و از مسیر خود منحرف شده است.
وزارت خارجه چین با اشاره به تصمیم واشنگتن در سرنگون کردن بالون تحقیقاتی پکن، اعلام کرد که این اقدام، روابط بین دو کشور را «شدیدا تحت‌الشعاع قرار داده و به آن لطمه وارد کرده است.»
وزارت خارجه چین نسبت به اقدام آمریکا در ساقط کردن «بالون هواشناسی» که پنتاگون آن را «بالون جاسوسی چینی» خوانده بود، ابراز ناخرسندی کرد.
پنتاگون می گوید دومین بالون جاسوسی چین در آسمان آمریکای لاتین مشاهده شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) ضمن خواستار "آرامش" گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر پرواز یک "بالون نظارتی چینی" در حریم هوایی آمریکا است.
برخی منابع آمریکایی از آماده باش جنگنده های این کشور برای سرنگونی بالون جاسوسی چینی خبر داده اند.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با اشاره به این بالون اظهار کرد: به دلیل آنکه این بالون ارتفاع زیادی دارد، هیچ تهدیدی برای هواپیما‌ها ایجاد نمی‌کند.
آمریکا با تائید شناسایی بالن جاسوسی چین گفته است که در حال حاضر سرنگونی آن در دستور کار قرار ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ