نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش خارجی متخلف را در آب‌های تنگه هرمز توقیف کرد. هنوز از دلایل توقیف این نفتکش خارجی اطلاعاتی منتشر نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون شورای امنیت روسیه به حمله امروز(شنبه) اوکراین به یک نفتکش روسی در دریای سیاه واکنش نشان داد.
مقامات روسیه اعلام کردند یک نفتکش این کشور در دریای سیاه هدف حملات پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفته است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه نسبت به دستور دادستان فدرال آمریکا مبنی بر تخلیه و جابجایی محموله سرقتی نفت ایران که در یک نفتکش در سواحل آمریکاست،‌ واکنش نشان داد.
دریادار دوم زیراهی با تشریح توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در مرز دریایی خلیج فارس خاطرنشان کرد: 15 تیر ماه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حال بازرسی یک فروند شناور با نام تجاری (NADA 2) که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس‌ می‌کرد، بودند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یکسری تحرکات غیرحرفه‌ای و مخاطره‌آمیز انجام دادند.
نیروی دریایی آمریکا با اذعان به اقتدار رزمی نیروی دریایی ایران در خلیج فارس از توقیف یک کشتی مشکوک به قاچاق سوخت توسط سپاه پاسدارن خبر داد و به اظهارات رسانه‌ای منفعلانه بسنده کرد.
بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که در سال‌های اخیر، نظامیان ایران، به خصوص نیرو‌های سپاه پاسداران نفتکش‌هایی را برای امتیازگیری از آمریکا و کشور‌های غربی توقیف کرده‌اند. از جمله جدیدترین موارد در این خصوص، توقیف نفتکش یونانی "نیووی" در تاریخ ۱۳ اردیبهشت بود. این نفت کش از دبی به سمت فجیره، بندر دیگری در امارات متحده عربی در حرکت بود که قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نفتکش را به سمت آب‌های ایران هدایت و توقیف کردند.
در بیان جزییات این توقیف آمده که این لنج باتوجه به اینکه مجوز آن فقط صیادی بود بصورت غیرقانونی تعدادی گردشگر را بصورت مختلط و با پوشش نامناسب و زننده جهت تفریح دریایی سوار کرده بود که تعدادی از خانم‌ها بدون پوشش مناسب در حال شنا و... بودند که توقیف شد.
ساعتی پیش رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی از سوی نفتکش به نام «نیووی» از سوی سپاه خبر دادند.
ساعتی پیش رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی از سوی نفتکش به نام «نیووی» از سوی سپاه پاسداران در تنگه هرمز خبر دادند.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منطقه مستقر است با انتشار این اطلاعیه مدعی شد که نیرو‌های سپاه پاسداران ایران این نفتکش با نام Niovi را توقیف کرده‌اند.
پیش از این و در ۸ اردیبهشت نیز، نیروی دریایی ارتش یک فروند نفتکش خارجی متخلف را در دریای عمان توقیف کرده بود. طبق اعلام ارتش نفتکش متخلف که با پرچم جزایر مارشال در حال تردد بود با یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج فارس برخورد کرده و منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شده بود.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلانی نفتکش Niovi با پرچم پاناما را در تنگه هرمز توقیف کرد.
ناوگان پنجم ارتش آمریکا امروز مدعی توقیف یک نفتکش خارجی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اطمینان می‌دهم که ما حتی ۲۴ ساعت را برای افزایش توان و قوه خود از دست نداده‌ایم و در روندی مستمر، با شتاب پیش می‌رویم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اطمینان می‌دهم که ما حتی ۲۴ ساعت را برای افزایش توان و قوه خود از دست نداده‌ایم و در روندی مستمر، با شتاب پیش می‌رویم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سردشت با تأکید بر مقابله با تروریست های حاضر در کردستان عراق، گفت که نیروهای سپاه در یک کیلومتری مقر تروریست ها قرار دارند.
بنابر اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اعضای تیمی که در اغتشاشات اخیر مبادرت به انجام اقدامات ضدامنیتی از قبیل آماده سازی و تهیه مواد نارنجک جنگی و بمب های دست ساز و آتش زا برای استفاده در فعالیت های خرابکارانه می نمودند، طی یک عملیات ضربتی در شهر ایلام دستگیر شدند.
در زیر تصاویری از توقیف نفتکش خارجی و حلقه‌ی قایق‌ها در اطراف نفتکش توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران را می‌بینید. روز دوشنبه ۹ آبانماه سپاه پاسداران خبر از توقیف یک نفتکش خارجی و کشف ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را در خلیج فارس داد.
تصاویری از توقیف یک نفتکش خارجی توسط نیروی دریایی سپاه منتشر شد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس کشف و توقیف شد.
در راستای اجرای دستور قضایی، دلاورمردان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نسبت به توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس اقدام کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به تشییع پیکر پاک شهید حمزه علینژاد در شهر رشت گفت: آیین تشییع و بدرقه پیکر مطهر این شهید والامقام ساعت ۸:۳۰ صبح روز دوشنبه ۹ آبان ماه از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت به سمت میدان فرهنگ و میدان شهرداری برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به یک شنود گفت: در آمریکا به این جمع‌بندی رسیدند که فشار حداکثری نمی‌تواند آن‌ها را مقابل ایران به پیروزی برساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ