مرحوم «ایرج افشار» پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران، درباره سنگ پیرزن به آنچه در خاطرات عمادالسلطنه خوانده استناد کرده و نوشته است: «این سنگ تخته سنگی یک‌پارچه و عجیب در دامن کوه ولنجک بود که اهالی به آن سنگ پیرزن می‌گفتند. سنگی بزرگ شبیه قارچ که پایة کوچکی داشت. در زبان انگلیسی به این نوع سنگ ها، صخره قارچی گفته می‌شود و شاید بتوان معادل این کلمه را در فارسی قارچواره نامید.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مونا سیربسکو، زمین‌شناس دانشگاه مرکزی میشیگان در سال ۲۰۱۸ و بعد از بررسی این شهاب سنگ گفته بود: «فوری متوجه شدم که این شی، یک چیز خاص است. این ارزشمندترین نمونه‌ای است که در زندگی‌ام چه از نظر مالی و چه از نظر علمی در اختیار دارم.»
یقینا عیسی آل‌کثیر یکی از موردتوجه‌ترین چهره‌های فوتبال ایران در لیگ جدید خواهد بود.
مریخ‌نورد شش‌چرخه استقامت در نمونه‌برداری از مریخ، از یک رودخانه باستانی کمک گرفته است.
سپاهان پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر ایران در بخش هجومی است.
این فسیل، اولین فسیل یافت شده‌ای است که صحنه نبرد یک پستاندار و یک دایناسور را نشان می‌دهد.
باستان‌شناسان پس از کشف یک نقش‌برجسته در رومن ویندولاندا، در جستجوی یافتن سرنخ‌هایی برای شناسایی نقش مرموز حکاکی‌شده روی این سنگ هستند.
تصویری از سنگ قبر یک خانم منتشر شده که روی آن مدرک تحصیلی مرحومه قید شده است!
آرمین سهرابیان که بعد از چهار فصل دوری بار دیگر به استقلال بازگشته با جو باشگاه آشناست.
پیام نیازمند یک روز دیرتر از سایر ملی‌پوشان سپاهان در تمرینات این تیم حاضر شد.
کپا آریسابالاگا، دروازه‌بان چلسی، مانع از گلزنی کریستین اریکسن شد.
حدود دو هفته پیش یک مقبره باستانی ساخته‌شده از سنگ گرانیت سیاه‌رنگ در کشور مصر کشف شد. این مقبره در حین کاوش‌های مناطق ساحلی شهر اسکندریه شناسایی‌شده و در آن، یک تابوت سنگی به طول ۱۰ فوت در حدود ۳ متر به دست آمد که تاریخ آن به دوره حکومت بطالسه در مصر و حدفاصل سال‌های ۳۰۵ تا ۳۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. این تابوت در حدود ۲ متر ارتفاع داشته و وزن آن نیز حدود ۳۰ تن تخمین زده می‌شود.
گورستانی که تفکر پایه‌ریزی آن با هدف پایان‌دادن به قبرستان‌های متعدد در پایتخت ایران در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت، در نهایت در ۲۷ تیر ۱۳۴۹، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از «محمدتقی خیال» که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم در بزرگ‌ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه ۱۹ شکل بگیرد.
جواد کاظمیان پیشکسوت تیم پرسپولیس با انتشار یک استوری خاص در صفحه شخصی اش از رسول خادم قهرمان سابق المپیک حمایت کرده است.
اگر فردی در روستای ساپانتا فوت کند سهم او یک سنگ قبر آبی و رنگارنگ در قبرستان مری است که روی آن نامش نوشته شده است. روی آن نقاشی با شعری طنزگونه که شغلش یا نحوه مرگش را نشان دهد، کشیده می‌شود.
دانشیارپروفسور کنراد هاسکین، اکولوژیست زمینی در دانشگاه جیمز کوک، در طی یک بررسی چهار روزه از جزیره، و در اعماق زیستگاه بولدری (نوعی پوشش خاکی است که همراه با سنگ است) که پوشیده از درختان انجیر و سرخس است با این گونه از مارمولک برخورد کرد.
رسانه ها از سقوط یک فروند جنگنده سوخو- ۳۴ بر فراز دونتسک خبر می دهند.
رسانه ها از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ بر فراز دونتسک خبر می دهند.
طوفانی که از دوشنبه آغاز شد بیش از یک فوت باران در ارتفاعات مرکزی و جنوبی کالیفرنیا بارید و پیست‌های اسکی سیرا نوادا را در عمق بیش از ۱.۵ متری برف مدفون کرد. ریزش سنگ و گل و لای جاده‌ها را مسدود کرد و روان آب‌های جاری بخش‌هایی از آزادراه‌ها را به آبراه تبدیل کرد.
مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس مشغول کار با تبلتش بود که مورد توجه عکاسان خبری قرار گرفت و این تصویر از او ثبت شد.
در ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۱۵ دسامبر، شخصی از سقوط یک شهاب سنگ مشکوک در Pinghu، Hangzhou عکس گرفت «گلوله آتشین»در ژجیانگ از آسمان سقوط کرد.
عکسی جالب و دیدنی از جشن تولد علیرضا بیرانوند دروازه بان مطرح فوتبال ایران در یک رستوران لاکچری به همراه فرزندانش منتشر شد.
این شمشیر‌ها ماکواهویتل (macuahuitl) نام داشته و شمشیر‌هایی چوبی با تیغه‌های ساخته شده از یک سنگ آتشفشانی موسوم به ابسیدین بودند که به عنوان سلاحی استاندارد برای جنگ‌های تن به تن به کار می‌رفتند.
در سال ۲۰۱۵، دیوید هول در پارک منطقه‌ای ماریبورو در نزدیکی ملبورن استرالیا در حال جستجو بود. او که به یک فلزیاب مسلح شده بود، چیزی غیرعادی کشف کرد - یک سنگ بسیار سنگین و مایل به قرمز که در مقداری خاک رس زرد قرار داشت.
بر روی سنگ قبر موقت نوشته شده: ژینا جان تو نمی‌میری، نامت یک رمز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ