این شمشیر‌ها ماکواهویتل (macuahuitl) نام داشته و شمشیر‌هایی چوبی با تیغه‌های ساخته شده از یک سنگ آتشفشانی موسوم به ابسیدین بودند که به عنوان سلاحی استاندارد برای جنگ‌های تن به تن به کار می‌رفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عقاب جنگی از بزرگترین و قدرتمندترین شکارچیان قاره آفریقا است. طول بال این پرنده باشکوه تا ۲.۶ متر می‌رسد و با وزن ۶ کیلوگرم با پر‌های تیره و تاج متمایز قابل تشخیص است. پر‌های سفید شکم دیگر ویژگی متمایز این شکارچی بی‌نظیر است.
شرکت آدیداس تصاویر مربوط به پیراهن دوم رئال مادرید برای فصل 24-2023 را منتشر کرد.
افعی لطیفی، نام یک گونه از تیره گرزه‌ماران است. این مار بوم‌زاد دشت لار است و در هیچ نقطه دیگری دیده نشده است. این مار با توجه به محدوده بسیار کوچک زیستگاهی و روند رو به کاهش جمعیتی و روند رو به تخریب محیط زیست خود در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. افعی لطیفی در کوه‌های صخره‌ای ارتفاع ۲۱۸۰ تا ۲۹۰۰ متری لار زندگی می‌کند و تغذیه آن از خزندگان و جوندگان است. نام علمی این مار به افتخار محمود لطیفی خزنده‌شناس ایرانی انتخاب شده است.
تصاویری از پیراهن دوم رئال مادرید برای فصل آینده منتشر شده که نشان می‌دهد این پیراهن با رنگ تیره و مثل پیراهن اول تیم، با خطوط طلایی‌، به بازار عرضه خواهد شد.
بر اساس مطالعه‌ای که در مجله Biology Letters منتشر شده، این حشره قاتل که بومی استرالیا است، از صمغ چسبنده علف تیغ ساحلی (spinifex grass) برای گرفتن طعمه خود استفاده می‌کند و خود را آغشته به این ماده چسبنده می‌کند.
بدن یک مار رینگال سیاه یا خاکستری تیره است که دو یا سه نوار سفید روی سینه‌اش می‌چرخند. سایر مار‌های رینگال ترکیبی از رنگ مشکی با نوار‌های زرد دارند. رنگ این الاپید بسته به جایی که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند کمی متفاوت است. فلس‌های مار رینگال به جای صاف بودن، برآمدگی دارد.
دم وشق‌ها کوتاه است و یک دسته مو سیاه بر روی نوک گوش‌های آن‌ها قرار دارد. پنجه‌های بزرگی دارند که برای راه رفتن روی برف طراحی شده است. سیبیل‌های این حیوان نیز بلند است. زیر گردن آن‌ها نوار‌هایی مانند پایپون وجود دارد که معمولا مشکی بوده و رنگ این جانور قهوه‌ای مایل به طلایی یا بژ و یا سفید است. لکه‌های قهوه‌ای تیره به خصوص در پا‌های این حیوان نیز دیده می‌شود. روی شکم آن‌ها خز سفید وجود دارد که تمام امتداد سینه و شکم را گرفته است.
یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، به اشتباه تصور کرد پنالتی محمد صلاح تبدیل به گل شده است.
لئاندرو پریرا، مهاجم جدید پرسپولیس، روزهای وحشتناک خود را با اخراج برابر سپاهان تکمیل کرد.
یکی از جالب‌ترین عناصر گوسفند دریایی، ظاهر آن است. به طور قابل توجهی به نظر می‌رسد بسیار شبیه به یک گیاه و همچنین یک گوسفند است. این موجود دو چشم تیره و دو راینوفور بلند دارد. این راینوفور‌ها مانند آنتن‌هایی هستند که می‌توانند ترکیبات شیمیایی آب را در زیستگاه آن تشخیص دهند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا مسیریابی کنند، منابع غذایی پیدا کنند و از خود در برابر شکار محافظت کنند. این راینوفور‌ها شبیه گوش گوسفند هستند و به همین دلیل این جانوران به گوسفند دریایی معروف هستند.
بعد از مشروطیت و با روی کار آمدن نظام سیاسی، مجازات سر بریدن عملی غیرانسانی تلقی شد؛ بنابراین تپه خاکی و میدان قاپوق وسط میدان هم تخریب شد و از بین رفت. از این رو تختگاهی دیواردار ساخته شد که روی آن تیرکی چوبی قرار داشت و طناب‌دار را روی آن نصب کردند. قبل از اجرای حکم، مجرمان را پیاده در معابر و میدان‌های معتبر و قبرستان‌های شهر می‌گرداندند و به زور از آنان می‌خواستند تا از مردم گدایی کنند و به این نحوه گدایی «حق تیغ» می‌گفتند.
در تصور محمد نژادمهدی هم نمی‎‌گنجید که پس از ماه‌ها فرصت حضور در لیگ برتر را پیدا کند و مقصر اصلی شکست لقب بگیرد.
مو‌های طلایی طبیعی و رنگ تیره خیره کننده مردم ملانزی را در میان سایر اقوام متمایز می‌کند. پنج تا ده درصد از مردم بومی مو‌های بلوند دارند که منبع باشکوهی برای توجه است.
دروازه‌بان سپاهان به دنبال ثبت چهارمین کلین‌شیت متوالی در لیگ برتر است.
تمساح‌های سفید به آلبینیسم مبتلا هستند، یک ناهنجاری مادرزادی، که در نتیجه فقدان کامل رنگدانه تیره به نام ملانین ایجاد می‌شود. با این حال، تمساح‌های مبتلا به این بیماری کاملا سفید نیستند و رنگ زرد کمرنگی دارند.
برزیل برای دومین دوره متوالی با هدایت تیته در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شکست خورد.
گل سوم برزیل آنقدر زیبایی، دیدنی و چشم نواز بود که تیته رهبر ارکستر این هماهنگی را هم به وجود آورد.
شاگردان تیته با کسب دومین پیروزی متوالی توانستند به عنوان دومین تیم پس از فرانسه به مرحله حذفی مسابقات جام جهانی صعود کنند.
عربستان با ستاره نامدارش سالم الدوساری در یک بازی نفس گیر آرژانتین را از دم تیغ گذراند تا مسی و یارانش بدانند برای قهرمانی راه سختی را در پیش دارند.او خاطره شماره 10بزرگ این کشور را زنده کرد.
روبرتو فیرمینو که برای حضور در جام جهانی به تیم ملی برزیل دعوت نشده است با گلزنی در دیدار امشب لیورپول پیامی برای تیته، سرمربی سلسائو، فرستاد.
برگ‌های بگونیا خالدار درشت و به رنگ سبز تیره هستند. نقاط نقره‌ای روی برگ‌ها و رنگ قرمز زیر برگ‌ها زیبایی خاصی به این گیاه بخشیده است. یکی دیگر از بخش‌های زیبای این گیاه، گل‌های صورتی آن است. به دلیل شباهت فرم برگ‌های این گیاه به بال، آن را بگونیای بال فرشته‌ای هم می‌نامند.
لوسی نخستین تصویر از دو عکس زمین را روز ۱۳ اکتبر گرفت، در حالی که حدود ۱.۵ میلیون کیلومتر از سیاره ما فاصله داشت و تصویری از زمین کوچک و شبیه به یک تیله شیشه‌ای را که در تاریکی فضا شناور است، ثبت کرد.
سعید باقرپسند زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد.
سعید باقرپسند مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تراکتور تبریز دچار مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی شده بود امروز زانوی خود را عمل جراحی کرد. این بازیکن تا ۶ ماه از میادین دور خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ