سازمان همکاری اسلامی از برگزاری نشستی اضطراری در روز چهارشنبه، برای بررسی وضعیت سودان به درخواست عربستان سعودی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حزب اپوزیسیون سوئد در پی واکنش‌های جهانی به اهانت به قرآن کریم در این کشور، روز سه شنبه خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر نشست اضطراری پارلمانی شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست اضطراری مجازی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در روز دوشنبه نهم مرداد خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای کویتی خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و ارسال پیام قوی برای محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی شد.
وزارت خارجه عراق امروز شنبه در بیانیه ای از نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره هتاکی به قرآن در سوئد خبر داد.
وزیر خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد در واکنش به اقدام اهانت‌آمیز سوئد، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت برگزار شود.
وزیر امور خارجه عراق درباره اهانت به قرآن کریم در سوئد با همتایان خود در کشورهای منطقه تلفنی گفت‌وگو کرد و بر لزوم برگزاری نشست اضطراری کنفرانس کشورهای اسلامی در سطح وزرای خارجه تاکید کرد.
رهبر جریان صدر عراق ضمن درخواست از ایران و عربستان برای موضع‌گیری، از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست برای حمایت از اسلام و قرآن، در عراق یا هر کشور دیگری نشست اضطراری برگزار کنند.
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی از دعوت عراق برای میزبانی نشست اضطراری درباره حادثه هتاکی به قرآن درسوئد، استقبال کرده است.
عراق از درخواست رسمی این کشور به دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی از نشست اضطراری این سازمان در بغداد خبر داد.
وزیران خارجه عربستان و ترکیه در تماس تلفنی، موضوعات مختلفی از جمله جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی را مورد رایزنی قرار دادند.
هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در هشتم تیر ماه درارتباط با موضوع ارسال تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین را مطرح کرد.
مقام‌های روس اعلام کرده‌اند که جان دست کم ۲۲ هزار نفر در ۱۴ شهر منطقه خرسون بواسطه تخریب سد کاخوفکا در خطر است؛ از سوی دیگر گزارش‌های حاکی است که برق بخش‌هایی از منطقه خرسون که یازده نوامبر گذشته آزاد شده بود قطع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری کووید ۱۹ قطع شده است اما این اعلامیه به معنای ریشه کن شدن این بیماری نیست.
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت که با وجود اینکه می توانیم با واکسیناسیون و درمان به شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا در جهان پایان دهیم، ولی ریشه‌کن کردن کامل آن امکانپذیر نیست.
این سازمان امروز (جمعه ۵ مه ۲۰۲۳) به طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس از این پس دیگر یک وضعیت اضطراری برای بهداشت عمومی جهانی نیست.
رهبران شرق آفریقا نشست اضطراری در خصوص درگیری‌ها در سودان برگزار می‌کنند.
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شد.
هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در ارتباط با موضوعات افشا شده اخیر پیرامون خرابکاری در خط لوله نورد استریم را مطرح کرد.
منابع رسانه ای اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل اواخر وقت پنج شنبه شب درباره مسجد الاقصی و هتک حرمت مستمر این مسجد توسط رژیم صهیونیستی، نشست اضطراری برگزار می کند.
نخست‌وزیر ارمنستان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور درباره گذرگاه راهبردی لاچین شد.
بر اساس اعلام هیئت روسیه در سازمان ملل، نشست اضطراری شورای امنیت به درخواست اوکراین تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.
اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست سنگین این تیم برابر انگلیس و تساوی تیم های ولز و آمریکا نشست ویژه ای برگزار کردند تا برای دو دیدار باقی مانده تدابیر بهتری اتخاذ کنند.
نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل برگزاری نشست شورای امنیت را برای بررسی همه پرسی الحاق مناطق شرقی این کشور به خاک روسیه خواستار شد.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه موضوع ترور «داریا دوگینا»، روزنامه نگار و دختر متحد پوتین را در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل طی امروز سه شنبه مطرح خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ