وزیران خارجه عربستان و ترکیه در تماس تلفنی، موضوعات مختلفی از جمله جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی را مورد رایزنی قرار دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان در مورد مسائل میان دو کشور و پرونده های منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و وضعیت سودان و یمن رایزنی کردند.
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اواخر هفته جاری سفر به ریاض خواهد داشت و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
وزیر خارجه عربستان برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی راهی تهران می‌شود.
نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ریاض برگزار و درباره موضوعات مختلف بحث شد.
ولیعهد عربستان و وزیر خارجه آمریکا در یک نشست مشترک در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه رایزنی کردند.
بن فرحان قرار است در این سفر با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دیگر مسئولان ایران دیدار و درخصوص آخرین تحولات در روابط دو کشور رایزنی کند.
«فیصل بن فرحان» و «سرگئی لاوروف» در حاشیه نشست وزرای خارجه خارجه گروه بریکس در پایتخت آفریقای جنوب با هم دیدار و رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتای عربستانی خود، روابط دو جانبه و راه های تحکیم آن در زمینه های مختلف را بررسی و بر اهمیت و ضرورت هماهنگی مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی تاکید
رئیس جمهور فرانسه با رئیس امارات دیدار و گفتگو کرد و دو طرف درباره کنفرانس تغییرات اقلیمی که قرار است در دبی برگزار شود، گفتگو کردند.
ولیعهد سعودی و مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ایران گفتگو کردند.
رئیس اقلیم کردستان عراق و رئیس امارات درباره روابط فیمابین رایزنی کردند.
در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است که بن فرحان و پرانک تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه از جمله تقویت صلح و امنیت جهانی را بررسی کردند.
دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: پوتین با بن سلمان در چارچوب اوپک پلاس برای ثبات در بازار جهانی نفت گفتگو کرد.
محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات  و قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان امروز سه شنبه در کاخ الوطن در ابوظبی، پایتخت امارات دیدار کردند.
وزیر خارجه عراق با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست داووس گفتگو کرد.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی در گفتگوی تلفنی با سرگی لاوروف همتای روس خود، موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
رئیس امارات در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو پیروزی وی در انتخابات کنست را تبریک گفت و از وی برای سفر به ابوظبی دعوت کرد.
منابع سعودی از رایزنی وزیر خارجه این کشور با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان که در باکو انجام شده است، خبر دادند.
ولیعهد سعودی با مسئولان آمریکایی درباره نتایج نشست جده، پرونده انرژی و تحولات منطقه به ویژه موضوع یمن رایزنی کرد.
منابع بحرینی از رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خبر دادند و به محورهای این رایزنی اشاره کردند.
ولیعهد سعودی در دیدار رئیس جمهور ازبکستان با او موضوعات مهمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ