این سازمان امروز (جمعه ۵ مه ۲۰۲۳) به طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس از این پس دیگر یک وضعیت اضطراری برای بهداشت عمومی جهانی نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس نظر سازمان جهانی بهداشت، خطر مرگ‌ومیر کرونای اریس بسیار پایین است، اما زدن ماسک را فراموش نکنید.
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی می‌گوید یک مرد ۲۸ ساله در امارات به ویروس MERS-CoV مبتلا شده است و کشور‌ها باید مراقب باشند.
حدود ۸۰ درصد از جمعیت ساکن کشورهای آفریقایی از نعمت برق محروم هستند که میزان دسترسی آن‌ها به شبکه انتقال برق از سال ۲۰۱۰ تاکنون تغییر نکرده است.
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت که با وجود اینکه می توانیم با واکسیناسیون و درمان به شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا در جهان پایان دهیم، ولی ریشه‌کن کردن کامل آن امکانپذیر نیست.
همزمان با تشدید تنش‌ها در سودان، سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش شمار مرگ و میر در این کشور هشدار داد.
مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، از تبریک سازمان بهداشت جهانی به ایران برای تداوم موفقیت در حذف بیماری ‌های سرخک و سرخجه خبر داد.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: روزانه ۱۶۷ نوزاد در افغانستان می‌میرند.
رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان امروز به وضوح در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با هر لحظه دیگر از دوران همه‌گیری قرار دارد.»
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار دارد که همه‌گیری کرونا تا اواخر سال جاری میلادی یعنی حدود ۹ ماه دیگر به پایان برسد.
سخنان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از آن بیان شد که وزارت انرژی، اف‌بی‌آی و وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره «نشت ویروس کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در چین» به عنوان منشاء این ویروس را تایید کردند
نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه از کمک های انجام شده به زلزله زدگان سوری خبر داد.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت سازمان جهانی بهداشت گفت که دمشق آماده همکاری با این سازمان است و هدف از سفر این هیئت باید ارزیابی واقعیت های بخش درمان و جبران کمبودها در این کشور باشد.
تدروس ادهانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نظرات کمیته در مورد قرار داشتن این بیماری در نقطه گذار را تأیید و از توصیه‌های کمیته برای هدایت دقیق این انتقال و کاهش پیامد‌های منفی قدردانی کرد. وی با این وجود اعلام کرد که کرونا همچنان برای بهداشت عمومی وضعیتی اضطراری با نگرانی بین‌المللی است.
سازمان جهانی بهداشت هنوز پایان پاندمی را اعلام نکرده است، هرچند که این سازمان امیدوار است با همکاری گسترده مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی، هر چه زودتر پایان رسمی پاندمی کووید-۱۹ را اعلام کند و شیوع ویروس را در سطح اندمی (بومی) نگاه دارد.
سازمان بهداشت جهانی با به‌روزرسانی فهرست داروهایی که برای درمان تشعشعات رادیواکتیو و شرایط اضطراری هسته‌ای توصیه می‌کند، از کشورها خواست تا مایحتاج درمانی خود را مهیا کنند!
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطرات چربی‌های ترانس
سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در چین به شدت نگران است.
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت و آژانس بهداشت عمومی ایالات متحده، شیوع سرخک در حال حاضر به عنوان یک «تهدید قریب‌الوقوع» در جهان شناخته می‌شود. این دو سازمان در گزارشی مشترک اعلام کردند که در طول همه‌گیری کووید، نرخ دریافت واکسن‌های سرخک کاهش یافته و نظارت کمتری بر این موضوع صورت گرفته است.
دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست گفت: قطعا تا زمانیکه خاموشی و پایان اپیدمی کرونا از سوی مجامع بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت و ... اعلام رسمی نشود، همچنان خطر بالقوه‌ای است که وجود دارد. وضعیت موجود شکننده بوده و می‌تواند به سرعت در حد چند روز بازگشت داشته باشد. از طرفی به نظر می‌آید که سطح حساسیت جامعه در برابر کرونا، با کاهش سطح واکسیناسیون، بالا می‌رود و وقتی افراد حساس جامعه بالا رود، استعداد ابتلا در آن‌ها نیز بالا می‌رود.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: برآورد می‌شود سالیانه ۶۰ هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر هاری از دست می‌دهند. از سال ۲۰۰۷ سالروز درگذشت لویی پاستور کاشف واکسن هاری را به عنوان روزجهانی هاری در نظر گرفته‌اند. امسال سازمان جهانی بهداشت شعار «پایان مرگ ناشی از هاری با رویکرد سلامت واحد» در نظر گرفته شده است.
رئیس جمهوری سوریه امروز، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی را به حضور پذیرفت.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (چهارشنبه) در اظهاراتی گفته است که تاکنون جهان در چنین موقعیت خوبی برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ قرار نداشته است. این خوشبینانه‌ترین چشم اندازی است که از آغاز شیوع کروناویروس و فوت بیش از شش میلیون بیمار ترسیم شده است.
«تدروس آدهانوم» با بیان اینکه پایان همه گیری کرونا نزدیک است، گفت: ما هرگز در موقعیتی بهتر از اکنون برای شکست دادن این بیماری همه گیر قرار نداشته ایم.
تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مراحل اولیه شیوع، بیشتر موارد گزارش شده در اروپا و نسبت کمتری در قاره آمریکا بود، اما این وضعیت اکنون معکوس شده است، بطوریکه موارد مبتلایان هم اکنون با کمتر از ۴۰ درصد در اروپا و ۶۰ درصد در قاره آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ