رئیس پلیس راه البرز روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت گفت: انسداد محور کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تا ۲۶ اردیبهشت اعمال خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به‌دنبال وقوع سیلی که دو هفته گذشته در محور‌های شمالی رخ داد و باعث ایجاد یک گودال در جاده چالوس شد، محور چالوس حدفاصل (میدان امیرکبیر تا شهرستانک) مسیر (رفت و برگشت) همچنان مسدود است و تردد از مسیر جایگزین آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.
کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: جاده چالوس در محدوده این استان همچنان مسدود است.
کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: تونل شماره ۲ جاده چالوس که به خاطر سیل اخیر مسدود شده بود، بازگشایی شد.
آزادراه تهران-شمال که پس از سیل هفته گذشته به دلیل ریزش سنگ مسدود شده بود، با اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور روز چهارشنبه ۲۴ خرداد بازگشایی شد.
تلاش‌های گروه امدادی برای بازگشایی مسیر مسدود شده تونل ۲ و ۳ جاده چالوس در حال انجام است از طول ۲۰۰ متر مسدود شده ۱۵۰ متر گل و لای تخلیه شده و نیروهای امداد در حال خارج کردن خودروهای گرفتار شده در سیلاب می‌باشند.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در سیل اخیر تونل شماره دو الف و ب در محور کرج ـ چالوس مسدود و از گل و لای پر شد، گفت: تلاش می‌شود تا اواخر هفته آینده این دو تونل بازگشایی شود.
جاده چالوس در هر دو قسمت مازندران و البرز به دلیل انجام عملیات کارگاهی ناشی از سیل اخیر مسدود است و همچنان امکان تردد از آزادراه تهران- شمال هم به دلیل انسداد چالوس وجود ندارد.
این دو مأمور امدادی در این تصویر، در ارتفاع حدود ۴ متری از کف جاده قرار دارند و این فاصله با گل‌ولای پوشیده شده است. این حادثه عجیب وقتی عیان‌تر خود را نشان می‌دهد که تصویر دهانه پاکسازی‌شده یکی از تونل‌های مسدودشده را کنار تصویر قبلی ببینید.
سرهنگ پیمان کرمی اظهار کرد: این انسداد به دلیل ایمن سازی و لق گیری سنگ‌ها صورت گرفته است.
بعد از ریزش مجدد سنگ چالوس، این محور مسدود شد. تا اعلام راهداری در خصوص ایمنی کامل محور چالوس از لحاظ ریزش سنگ، دیگر این محور بازگشایی نخواهد شد.
جاده چالوس به دلیل بارش برف و ریزش سنگ مسدود شده و بار ترافیکی جدیدی وارد این محور نشده است، اما در محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه در مسیر جنوب به شمال ترافیک پرحجم است. اقدامات لازم برای تخلیه بار ترافیکی این مسیر در حال انجام است و تا زمان انسداد این محور تردد از مسیر‌های جایگزین هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت انجام می‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد موقت آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید خبر داد و گفت: آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌صورت موقت مسدود شد. مسیر جایگزین، تا زمان رفع مسدودی جاده هراز و فیروزکوه خواهد بود.
مدیرکل بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر عدم انجام سفر‌های غیرضروری در این شرایط آب و هوایی، گفت: ۱۱۵۰ پایگاه راهداری در سراسر کشور، ۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲۰۰ نفر از همکاران راهدار در حال برف‌روبی سطح جاده‌ها هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز متذکر شد: شهروندان به دلیل لغزندگی و خطر ریزش بهمن از انجام سفر در محور‌های کوهستانی خودداری کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد موقت آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید خبر داد.
آخرین اطلاعیه از استان‌های البرز و مازندران حاکی از آن است که محور چالوس (مسیر رفت و برگشت) به‌دلیل ریزش بهمن و عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: جاده کرج - چالوس که درپی ریزش چهار بهمن مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: چون در سال‌های قبل شاهد ریزش بهمن در محور چالوس بودیم؛ در صورتی که شدت بارش زیاد شود توصیه کردیم چنین مسیرهایی را مسدود کنند.
رییس پلیس راه البرز گفت: مسافران می‌توانند از محور جایگزین آزادراه تهران - شمال برای سفر به استان مازندران تردد کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: به علت اجرای عملیات تعمیر و نگه‌داری سیستم تهویه تونل‌های این محور، در روز‌های ۱۸ و ۱۹ مهرماه مسیر کرج- چالوس مسدود شده بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: بنا بر این انجام عملیات لق‌گیری سنگ‌های حاشیه جاده و تعمیر سیستم روشنایی در تونل کندوان در دستورکار قرار گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از بسته شدن کامل جاده کرج - چالوس به منظور اجرای عملیات عمرانی درطی امروز دوشنبه و فردا سه شنبه ۱۸ و ۱۹ مهر در محدوده این استان خبر داد.
جاده چالوس فردا مسدود می‌شود
مدیرکل راهداری البرز؛ روز شنبه ۱۶ مهرماه از مسدود شدن محور کرج- چالوس و بالعکس در روز‌های هجدهم و نوزدهم مهرماه خبر داد و گفت: انسداد مذکور از ساعت هشت صبح الی ۱۶ به علت اجرای عملیات تعمیر و نگه‌داری سیستم تهویه تونل‌های این محور اجرایی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ