نبوغ طی پنجاه و یکمین پرواز خود که از ارتفاع ۱۲ متری بالای سطح مریخ انجام شد، از مریخ‌نورد «استقامت» (Perseverance) عکس گرفت. در پس‌زمینه این عکس، استقامت را می‌توان بدون حرکت در خاک سرخ سیاره مشاهده کرد که در میان سنگ‌های بزرگ پراکنده در چشم‌انداز سیاره سرخ، تقریبا قابل تشخیص نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه برای عکاسی با گوشی هوشمند به اندازه کافی روشن است، اما مدل‌ها مختلف درجات مختلفی از موفقیت را به همراه خواهند داشت. ماه در هنگام کامل بودن و در مقابل خورشید در آسمان درخشان ظاهر می‌شود. یک ماه کامل در حال طلوع به دلیل اثری به نام توهم ماه به طور مصنوعی بزرگ به نظر می‌رسد.
رقابت عکاسی The Big Picture به همت آکادمی علومِ کالیفرنیا برگزار می‌شود و به تازگی عکس‌های برنده و فینالیست‌های سال جاریِ آن اعلام شده است.
هوش مصنوعی در جدیدترین نمایش خود ماسک، ترامپ، دارث ویدر و دی کاپریو را در داگرئوتایپ‌های قدیمی (نخستین روش موفق در ثبت عکس‌های دائمی و استفادهٔ تجاری از عکاسی است.) به تصویر کشیده است. آیا این چهره‌های برجسته مسافران مخفی زمان هستند؟
علی حاجی پور پدیده دهه هشتادی تیم ملی والیبال نشان داد که علاقه زیادی به عکاسی دارد.
یکی از جذاب‌ترین کار‌هایی که می‌توان با گلکسی S ۲۳ اولترا انجام داد، عکاسی از آسمان شب است. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی می‌تواند در شرایط مناسب، کهکشان راه شیری را نیز ثبت کند؛ کاری که پیش از این تنها از دوربین‌های حرفه‌ای برمی‌آمد. ثبت رد ستارگان با دوربین حرفه‌ای نیز کار طاقت‌فرسایی است، اما با حالت جدید استرو هایپرلپس در گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌توانید بدون هیچ دانش فنی ویدیو‌های نفس‌گیری از حرکت ستاره‌ها را در آسمان به تصویر بکشید.
باشگاه تراکتور شات‌های جالبی از تمرین امروز منتشر کرده است.
ستارگان سپاهان در آستانه یکی از حساس‌ترین برهه‌های زندگی حرفه‌ای چه حس و حالی دارند؟
مدل‌های هوش مصنوعی مولد عکس در اینترنت بسیار محبوب شده‌اند و حتی برخی از عکس‌های تولیدشده توسط آن‌ها برترین جوایز در حوزه عکاسی را هم دریافت کرده‌اند. برای ایجاد تصاویری زیبا با این مدل‌ها لازم نیست هنرمند یا عکاسی بااستعداد باشید. اگر قبلاً از چت بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT یا بینگ استفاده کرده باشید، از ابزار‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نیز می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید تا تصاویری خارق‌العاده بسازید.
دنباله عطارد دقیقا ۱۶ روز پس از حضیض یا نقطه‌ای که سیاره در نزدیک‌ترین فاصله خود با خورشید قرار دارد، از زمین بیشتر قابل مشاهده است. عطارد در اول آوریل به حضیض رسید؛ به این معنی که دنباله آن در ۱۷ آوریل به درخشان‌ترین حالت خود رسید، اما در ۱۲ آوریل، «سباستین ولتمر» (Sebastian Voltmer) عکاس نجومی، عکس خیره‌کننده‌ای را از دنباله سیاره ثبت کرد. این عکس در منطقه‌ای نزدیک به اسپیچرن ثبت شد که یک کمون در شمال شرقی فرانسه است.
باشگاه گل‌گهر برگزاری نخستین دوره تخصصی آموزش عکاسی ورزشی را آغاز کرد.
محققان توانسته اند برای نخستین بار به طور مستقیم از جریان مواد خروجی از ابر سیاهچاله M۸۷ و خود این جسم آسمانی همزمان عکاسی کنند.
نامزد کریستیانو رونالدو این روز‌ها در عربستان همکار خود را با چند برند گران قیمت آغاز کرده است و اینبار تصاویری را از کیف، ساعت و لوازم لوکس خود در پشت صحنه عکاسی مدلینگش به اشتراک گذاشت.
تصاویر منتشر شده از عربستان نشان می‌دهد کریس علاوه بر فوتبال در دنیای عکاسی هم هنر‌هایی دارد.
کریستیانو رونالدو در حاشیه تمرین شب گذشته النصر دست به دوربین شد و از اعضای تیم عکس گرفت.
عباسی: فوتبالی‌ها با نشر عکس زن خود باعث بی‌حجابی‌اند!
به احتمال قریب به یقین عکسی که از مرحوم پوراحمد منتشر شده است در تاریخ عکاسی ایران ماندگار می‌شود. همانطور که تصویر جسد هدایت در تاریخ ماندگار شد. این اتفاق برای خانواده آن مرحوم بسیار سنگین تمام می‌شود و ترومای شدیدی را بر روان‌شان تحمیل می‌کند. اما عکس بی‌رحم است.
تصویر بنر اداره میراث فرهنگی و گردشگری مرودشت در استان فارس در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده که ظاهرا از شهروندان خواسته شده با توجه به این تاریخچه، حجاب خود را رعایت کنند.
اعضای تیم فوتبال پیکان در تمرین امروز روحیه بالایی از خود به نمایش گذاشتند.
یک عقاب کنجکاو که احتمالاً به فناوری علاقه داشته است با دزدیدن پهپاد یک عکاس، از خود عکس سلفی گرفت!
چهار شهروند عربستان سعودی هنگام عکاسی با تلفن همراه خود مورد اصابت صاعقه قرار گرفتند که منجر به مرگ یکی از آنها شد.
مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران، درباره این مسئله که ممکن است عده‌ای از عکس کارت‌ملی خود راضی نباشند، گفت: عکسی که در عکاسی گرفته می‌شود، رتوش می‌شود. عکس ثبت‌احوال ساده و طبیعی است. با این حال برای این افراد دوره‌های آموزشی گذاشته شده است. همچنین اگر کسی ناراضی باشد عکس کارت‌ملی را تغییر می‌دهیم.
مراسم عکاسی فیفا از بازیکنان تیم ملی ایران به پایان رسید.
تلسکوپ فضایی جیمز وب، که توسط ناسا در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، برای اولین بار با پرتو‌های فروسرخ از حلقه‌های نپتون، دورترین سیاره منظومه شمسی تصویربرداری کرد.
مسابقه عکاسی نجوم بزرگترین مسابقه عکاسی نجومی در جهان است و هر ساله از هزاران عکس از تصویربرداران در سراسر جهان استقبال می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ