محققان توانسته اند برای نخستین بار به طور مستقیم از جریان مواد خروجی از ابر سیاهچاله M۸۷ و خود این جسم آسمانی همزمان عکاسی کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخستین جنجال و درگیری لیونل مسی در آمریکا پس از درگیری لفظی او با سزار آرائوخو به ثبت رسید.
تلسکوپ فضایی اقلیدس که نزدیک به یک ماه پیش پرتاب شد، اولین تصاویر و داده‌های خود از کیهان را ارسال کرده است.
این «پنجه مرگ» به مردمان تمدن ناشناخته «موچی» تعلق دارد.
جنسیس جی‌وی ۷۰ نخستین مدل جنسیس است که مونتاژ آن در آمریکا صورت می‌گیرد و همچنین نخستین مدل جنسیس است که خارج از خاک کره جنوبی تولید می‌شود.
لاک‌پشت بوشنل خیلی زود طرفداران بانفوذی پیدا کرداز جمله بنجامین فرانکلین که خورۀ فناوری بود و بنجامین گِیل پزشک و رساله‌نویسی که ارتباطاتی با انقلاب داشت. خبر ماشین بشنل به جورج واشنگتن هم رسیده بود. واشنگتن سال ۱۷۸۵ در نامه‌ای نوشت که «لاک‌پشت تلاش یک نابغه است»، اما اشاره کرد اختراعات بوشنل به ظاهر همیشه گرفتار تصادفات می‌شوند.
شاه‌طهماسب هم‌زمان با ایجاد جعفرآباد یعنی عمارت و خانه‌های دو طرف این خیابان، باغ سعادت‌آباد، عمارت دولتخانه و باغ‌های شرقی و غربی عمارات در شمال محله شهرستان قدیم یا حصار شاپور خیابانی را احداث کرد که درواقع این خیابان از جلوی مسجد جامع عبور می‌کرد و به سردر عالی‌قاپو ختم می‌شد.
سرمربی تیم ملی فوتبال امید بررسی سطح کمی و کیفی و نحوه اجرای اردوی پیش‌روی این تیم را آغاز کرد.
میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ خورشیدی و آستانه سرنگونی سلطنت قاجاریه به ایران آمد. او از طرف شرکت هواپیمایی «یونکرس» مأموریت یافت تا خطوط هواپیمایی ایران را در دوره قاجار بررسی کند.
عکس‌های هوایی که عکاس سوئیسی از ایران قدیم گرفته است سند مهمی از تاریخ این کشور را با خود همراه دارد.
نخستین لژیونر آکادمی کیا و شاگرد سابق مهدوی‌کیا با حضور در لیگ لهستان عنوانی تاریخی برای خود به ارمغان آورد.
میدانگاه ارامنه دولاب، در فضای بین آرامستان‌های تاریخی محله دولاب قرار دارد؛ مکانی که با مساحت ۵هزار مترمربع برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، گردهم‌آیی و دسترسی مطلوب به آرامستان‌ها فراهم شده است.
تیم ملی زنان ایران، ظهر امروز نخستین تمرین خود را بعد از ورود به میانمار انجام داد.
«گروه سامسونگ» پیش از تاسیس شرکت سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹، در کار تولید لباس، صنایع شیمیایی، خودرو و البته لوازم خانگی بودند. اما در نخستین روز‌های تاسیس شرکت، سامسونگ در کار واردات و صادرات میوه و سبزیجات بود.
بالن اولی قرمز رنگ بود، هوا رفت، اما کم وافتاد در باغ سپهسالار مرحوم، مردم هم رفتند، ما بودیم در بالای شمس‌العماره، سیاچی، امین السلطنه، عضد الملک، ادیب الملک، فرخ خان، باشی، وجیه و ... بودند. بعد بالن سفید بزرگ برش فرنگی باد شد، باز همه مردم دوباره جمع شدند در بام‌ها و غیره، این دفعه بالن بسیار خوب هوا رفت، نیم ساعت درست روی آسمان شهر ایستاده بود، دو هزار ذرع هم بلکه بیشتر هوا رفت.
فراخوان نخستین جشنواره عکس قاب عدالت با موضوع: وکیل مدافع
کریستیانو رونالدو در دیدار النصر برابر الطائی که در ورزشگاه حضور داشت رفتار جالبی از خود نشان داد.
شیائومی با معرفی نخستین دسکتاپ خودش رسماً وارد بازار کامپیوتر‌های شخصی (PC) شد. شیائومی مینی هاست، نام این کامپیوتر جمع‌وجور است که به راحتی می‌توانید با یک دست آن را حمل کنید و بدون دردسر داخل کیف شما جای می‌گیرد. از نظر ظاهری و ابعاد مینی کامپیوتر شیائومی را می‌توان با مک مینی اپل مقایسه کرد.
همانطور که کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پیش از این اعلام کرده بود، دو کشتی تفریحی کروز برای اسکان تماشاگران جام جهانی در بندر‌های دوحه پهلو خواهند گرفت.
این اولین بازی شیخ برای سرخپوشان بود و این مهاجم اسبق استقلال که در این فصل پیراهن قرمز را برتن کرده بود به دلیل آسیب دیدگی فرصت حضور در میدان را نداشت.
نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری امروز با حضور بزرگان این رشته در محل فدراسیون برگزار شد.
معاون امور تخصصی قرارگاه خاتم گفت: استفاده از پهپاد برای عکس برداری برای اولین بار در سال ۶۷ و استقرار نیمی از نیروهای آتشبار در مواضع عقب برای کاهش تلفات از دیگر خلاقیت‌ها در«والفجر ۸» بود.
نخستین تشکیلات بهداشت و درمان عمومی در ایران کی بنیان نهاده شد؟ خیلی‌ها نمی‌دانند که در عهد ناصری بود و اسمش «مجلس حفظ‌الصحه» بود و حدود ۴۰ سال حتی بودجه هم نداشت!
لوئیس سوارز مهاجم اروگوئه ای و اسبق بارسلونا، نخستین گلش را با پیراهن ناسیونال به ثمر رساند.
بهنام آرین رکابزن کشورمان اولین مدال بازی‌های کشور‌های اسلامی را به نام خود ثبت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ